PENGANTIN EKSPRES
TENTANG RAYYAN
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 27 November 2012
Dia sebenarnya mahu berubah, tetapi mesti ada pendamping setia yang sabar menemaninya, iaitu seorang perempuan bergelar isteri. Itulah azam lelaki yang bernama Rayyan. Latar belakang keluarga yang tidak langsung mempedulikan hal-hal agama membuatkan dia menjadi anak yang liar dan suka berpeleseran tetapi dalam hati, dia sebenarnya mahu kembali ke pangkal jalan.
Penilaian Purata:
(7 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
14541

Bacaan






Sejak dua mejak menjadi isteri Rayyan ini, aku tak kisah pula dengan umpatan orang. Orang hina aku pun sudah tak ambil peduli kerana ada Rayyan. Sebabnya aku rasa sudah selamat dengan kehadirannya. Jadi, aku rasa semua fitnah orang sudah tidak penting. Rasa okey saja walaupun orang tak suka. Mungkin kebahagiaan yang aku kecapi saat ini dapat menepis semua ujian dan cabaran dalam kehidupan.

“Liya!

“Kenapa?”

“Datang bilik abang sekarang. Ada hal lah!” Jam baru pukul 1.05 tengah hari. Kenapa pula ni?

“Malas lah nak pergi. Nanti apa pula kata anak buah abang..,” tentu tak best kalau isteri setiap hari pergi jumpa suaminya kat dalam ofis tu. Tak manis lah.

“Abang beri Liya sepuluh minit, kalau Liya tak datang juga abang buat kecoh nanti!” ugut Rayyan.

“Buat kecoh??”

“Ha, ah!”

“Hish, kejap Liya sampai!”

Dia buat kecoh sungguh, haru aku. Dia bukannya boleh harap sangat. Aleeya sampai. Ketika itu Rayyan sudah menunggunya di muka pintu. Nampak saja Aleeya, Rayyan terus menarik tangan Aleeya masuk ke bilik. Pintu bilik di kunci. Begitu juga dengan kain langsir. Hish.. apa ni?

Baunya KFC dalam bilik ni. Biar berbetul. Aleeya di jemput duduk di kerusi berhadapan dengan meja Rayyan. Lalu Rayyan mengambil kotak KFC diletakkan di atas meja. Ya tuhan, suami aku nih..

Perut memang lapar dari tadi tetapi tak kan nak makan di hadapan dia pulak. Muka Liya sudah naik biru kelam. Malu dan segan. Teringat tahun lepas dia makan bersama Akma di surau wanita dalam jam 10.00 pagi kerana tidak boleh berpuasa. Hari ini? Hendak makan di dalam bilik Rayyan.

“Makan lah, jangan biarkan perut Liya tu kosong. Nanti sakit lain pula yang datang!” pujuk Rayyan. Sebenarnya dia tahu Aleeya malu kepadanya. Hendak malu apa lagi, awak tu isteri saya lah, sayang ooi...

“Mana boleh makan depan orang berpuasa. Itu tandanya Liya tak hormat abang,” dalih Aleeya. Terasa amat segan,

“Makanlah. Abang tak tengok Liya makan!”

“Abang pergi beli sendiri ke?”

“Suruh Sandy beli kan tadi..,”

“Jadi orang akan sangka abang tak puasa...,”

“Biasalah tu!”

Awak memang baik ek...,



Klik di sini jika bacaan spam!
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
Instagram @ilhamkarangkraf
  Terhangat di Grup Buku