Mrs.maidku
SINOPSIS
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 31 Mac 2014
Assalamualaikum pembaca oleh kerana bnyk permintaan maka saya send sedikit teaser pendek dari bab 34.. and novel ni tak lama lagi bakal terbit^^
Penilaian Purata:
(9 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
18156

Bacaan






Mrs maidku


Tujuan Syazana ke bandar hendak mencari keluarganya, dan perkerjaan maid menjadi pilihan untuk menyempurnakan misi penting itu. Namun bukan semua yang terjadi seperti yang diharapkan, bila dia berjumpa dengan majikan super poyo bernama Hairul. Di sana lah hidupnya seolah amah Indonesia. Silap sikit dapatlah Title BEBAL!

“Itu lah, orang jalan pakai mata kau pakai hidung. Dah bebal, buta pula tu!” ~ Encik Hairul

“Aku get up, maid bukan perkerjaan yang sesuai! Apatah lagi pada orang yang takda perasaan macam encik hairul!” ~ syazana.

Satu kesilapan telah membina sebuah ikatan diantara mereka dan semuanya berpunca kerana makcik Jebon. Perkahwinan yang tercipta asalnya hanya lah bohongan dan dusta semata-mata. Namun takdir telah menjadikan ia sebuah kenyataan.

Syarat pertama! Jangan berani sentuh aku!

Syarat kedua, jangan pernah menuntuk hak kau!

Ketiga, jangan nak control aku sangat!~ syazana

Dan syarat aku hanya mudah, jangan pernah keluar atau berhungan dengan lelaki lain! ~Encik hairul.

Namun mengharapkan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Cara Hairul melayan Syaz yang kekadang bermusim membuatkan perkahwinan mereka sering tak menentu. Kedatangan semula Ikmal untuk merampas kembali cintanya, membuatkan Syaz guguran dan hubungan dia dan Hairul diuji lagi. Namun bila takdir sudah mencatat nama mereka di Luh Mahfuz, cinta yang keruh kembali bersemi. Tapi kedatangan Tan sri Zurydi sekali lagi membuatkan hubungan Syaz dan Hairul dilanda badai. Hairul semakin buntu bila Syaz mula menjauh, Syaz pula sudah berbelah bagi sama ada memilih Hairul atau rumah anak yatim? Apakah yang membuatkan Tan sri Zurydi nekad hendak memisahkan Hairul dan Syaz? Dan dapatkah cinta si Maid dan si majikan poyo kembali bersatu?

                      "jangan pernah jauh dari saya, terus jadi Mrs.maidku"



Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku