Faris Loves Layla (Saya Isteri Awak ke?)
Bab 30
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 04 April 2014
Buku ini sudah terbit! Sekarang telah berada di MPH, Popular dan kedai-kedai buku berdekatan dengan anda.Berada di tangga 18 dalam carta Local Best Seller MPH selepas 10 hari :) Jangan ketinggalan mendapatkannya ye!
Penilaian Purata:
(11 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
21187

Bacaan






Layla mengucapkan terima kasih pada kedua-dua anak beranak itu dan masuk ke mahligai itu. Kemudian dia naik ke bilik. Suasana rumah sepi. Tok Zauyah mungkin sudah ke masjid. Jelas Faris pun belum pulang lagi. Entah ke mana lelaki itu pergi sehingga terlupa tentang dia. Bayangkan dia ditinggalkan begitu sahaja. Jelas dia langsung tidak berharga pada Faris. Jauh hati juga dia sehingga ditinggalkan begitu sahaja. Tapi apakan daya bila hati tak suka.

Layla ke bilik air untuk mandi dan seterusnya menyalin pakaian. Dia turun ke dapur kerana lapar. Rupa-rupanya mengikut Mak Neng, Tok Zauyah ada majlis di masjid dan tidak makan di rumah. Tan Sri pula ada majlis makan malam. Nabila dan Wafiq juga entah ke mana. Faris apa tah lagi. Jadi dia makan seorang sahaja malam itu. Dia juga telah menghantar mesej pada lelaki itu sedari tadi tetapi tiada jawapan. Kalau ikut hati tak mahu dia menghantar mesej tapi Rafi yang beria menyuruh dia. Terpaksa dia menghantar mesej kepada nombor telefon yang didiletakkan nama ‘Gergasi Hodoh’ itu. Memang gergasi hodohpun! Desis hati Layla berbaur rasa geram dan sedih. Namun sebaik sahaja dia habis makan Tok Zauyah balik. Hairan dia kerana tidak nampak kereta Faris di garaj.

     “ Layla, balik dengan siapa?” tanya Tok Zauyah sangsi.

      “ Err…Layla balik dengan kawan, terjumpa kawan lama di Pavilion tadi” kata Layla cuba melindungi Faris. Kalau tidak heboh pula orang tua itu.

     “ Faris mana? “

     “ Dia…dia…ada emergency di ofis tadi. Jadi dia ke ofis. Layla dah jumpa kawan tu jadi dia offer untuk hantar ke rumah sebab Faris sibuk sangat.” Tipu Layla.

     “ Baiklah kalau macam tu. Tapi Layla, kalau Faris tu buli atau buat apa-apa yang tak sepatutnya pada Layla bagi tahu Tok. Tahulah Tok nak ajar dia tu. Faris ni pun satu. Orang suruh bawa Layla jalan-jalan dia pergi ofis pula” Ujar Tok Zauyah macam tak berapa puas hati. Dia rasa macam Layla cuba melindungi Faris.


Klik di sini jika bacaan spam!
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
  Terhangat di Grup Buku