JANGAN PERNAH REMBAH DENGAN CINTA MURAHAN JADILAH( LIMITED EDTION )
Genre: Cinta
Kategori: Jenaka Santai
Paparan sejak 22 Mei 2015
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)
1091

Bacaan






JANGAN PERNAH REMBAH DENGAN CINTA MURAHAN JADILAH( LIMITED EDTION )

BETUL KE DARI FB BOLEH KE PELAMIN??
Bismillahirrahmanirrahim..hrini saya nk story sikit tentang cinta fb nie boleh percaya ke ekk..boleh ke? boleh ke ?itu pertanyaan yang sering diungkap oleh pemilik FB yang sering kali merasakan satu perasaan cinta terhadap kenalan FBnya yg baru beliau kenali tidak kira laki mahupun pompuan tpi benda nie semua tidak mustahil kalau ada jodoh kawan.tpi jangan sia2kan zaman remaja anda dgn cinta murahan jadilah LIMITED EDITION supaya dapat pasangan yang LIMITED EDITION (take the point)..tpi ada juga manusia yang yg lemah keimanan atau berniat untuk cari pasangan utk puaskan nafsu masyallah!!!!BEberapa mingggu yg lepas ada tersiar dalam satu media cetak yg bertajuk Cinta FB bawa ke hotel bajet disini kita nampak maaf kalau saya kasar bahasanya yang bakal saya ucapkan ini disini kita nampak betapa BODOHNYA pompuan tersebut dan betapa BANGSATNYA lelaki tersebut yang senang-senang jew jatuh ke lembah maksiat

tapi ada juga yang jadikan dunia teknologi seperti media sosial untuk mencari cinta yang diredai oleh ALLAH dan mengelakkan jatuhke lembah ke maksiatan tpi jangan salah anggap saya bukan suruh anda bercinta di dalam fb tpi ada yang dapat jodoh melalui fb kalau kena dengan caranya itu yang saya mahu ceritakan sebenarnya.KALAU kita sayang kan seseorang jangan terlalu taksub nanti merana diri bak kata mat jiwang Cintailah seseorang dengan kesederhanaan Rindukanlah seseorang dengan kesederhanaan agar dirimu tidak terus hanyut dengan cinta..ALLAH menjanjikan jodoh yang terbaik untuk kita..anda pernah dengarkan pasangan yang baik untuk org yang baik jadi teruslah menjadi baik..berbalik kepada FB betul ke cinta fb tu ikhlas ???saya pun tak tahu..bgi saya semua 2 atas niat masing2 kalau dia betul2 ikhlas insyallah perhubungan itu ikhlas tpi dalam perhubungan jangan pernah langgar perintah ALLAH..kalau kita benar-benar sayang biar kita simpan perasaan itu seorang dan berdoa kalau itu jodoh kita rapatkan kalau itu boleh buat kita jadi lara atau jatuh kedalam kemaksiatan minta dijauhi dengan segera.TApi sebaiknya kita sebagai umat islam BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH insyallah jodoh itu akang datang tidak kira dimana,bila,lambat atau cepat..tapi yang sebenarnya dalam dunia sekarnag ini Budaya mengislamikkan cinta sebelum nikah; lalu menghalalkan , bergayut, couple, dating antara lelaki dan perempuan yang bukan mahram, dimulakan dengan salam, diakhiri dengan salam, ada pula yang berchatting dalam bahasa Arab agar kelihatan betapa islamiknya cinta mereka. Hal ini cukup bahaya kerana ia mengandungi racun-racun yang tersembunyi. Ini bukan cinta Islam sebaliknya adalah cinta yang didorong oleh hawa nafsu dan bisikan-bisikan Syaitan jadi gunakan media sosial dengan betul agar tidak jatuh ke lembah zina..insyallah lu ada jodoh tak kemana..

(MUTIARA KATA)(Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya)
(Saat hati berkata " INGIN ", namun ALLAH berkata " TUNGGU ".
Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH berkata " TERSENYUMLAH ".
Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ", namun ALLAH berkata " TERUSLAH MELANGKAH ".
kita merancang,Allah juga merancang..tetapi perancangan Allah lebih baik.. )
Tidak dinamakan CINTA kalau melemparkan pasangan ke neraka.
Tidak dinamakan CINTA kalau buat diri dan pasangan gagal ujian dunia.
Tidak dinamakan CINTA, kalau buat pasangan dan diri sendiri lupa serta jauh daripada Allah SWT..
C - Cinta sebelum berkahwin , biar sederhana , tak melanggar batas agama ,
I - Impian rumahtangga dirancangkan bersama ,
N - Nikah didahulukan pembuka gerbang kebahagiaan ,
T - Timang cahaya mata sbg pengikat kasih sayang ,
A - Amalkan perintah Tuhan, Insyaallah bahagia membawa ke syurga :D

YANG PALING PENTING♥ Jadikanlah AL-QURAN itu SURAT CINTAMU sepanjang masa. Tidak usang dan dimakan kutu akibat disimpan lama di dalam almari.. Bacalah AL-QURAN walaupun satu muka surat pada setiap hari. AL-QURAN memberi petunjuk ke jalan yangbenaR♥
Ketika kaki tersesat tak tentu arah
Ketika bahu melemah tiada sandaran
Ketika hati perih tiada pengubat

♥ Hasbunallah wanikmal wakil
Cukuplah Allah Menjadi Penolong Kami

♥ La Tahzan Innallaha Ma'ana
Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita

♥ Innallaha ma'asshobirin
Sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang sabar


~Jangan pernah mengira kita sempurna dalam bersendirian, kerana Allah akan senantiasa ada, menjadi petunjuk, penenang, tempat bersandar, pengubat luka..:)

:::ALLAH PEMILIK HATIKU::: Hanya pada DIA hati kan merasa tenang. Luahkan segala dalam rintihan doa saban waktu jangan pernah jemu. Kerana hanya DIA Maha Mengetahui apa yang tidak engkau ketahui.
#MUSLIMSUPER
jangan lupa lawat blog muslimsuper - http://kitamuslimsuper.blogspot.com/


Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku