SAYANG ... TUAN KASTAM
SENGAT
Genre: Alternatif
Kategori: Novel
Paparan sejak 07 Mei 2016
Kenangan tanpa catatan berlalu bagaikan angin
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
84

Bacaan






'Ketika musim dingin menyengat tulang-temulang, di rantau ini. Aku terkenangkan mu,' Helmira berbicara sendirian. Pandangannya jauh  dibuang ke arah langit biru di tanah Hemisfera Selatan. Riak air  sungai yang membaur ketika hempasan berlalu pada bot dan 'jet ski' sungguh mengujakan.

Burung-burung Ibis dan camar yang kesejukan seperti diam, menikmati suasana indah dengan tiupan angin yang lembut dan sesekali ganas sambil mengelus manja pada leher.

Tren yang ditunggu masih belum tiba. Perkhidmatan keretapi elektrik yang menjadi tonggak dan kekuatan pengangkutan awam yang menjalur di bumi Queensland menjadi kebangaan penduduk.

Helmira masih terkenangkan Tuan Helmi yang jauh ditinggalkan. Entah apa yang sedang dilakukannya. Saat terbayang Helmi berpakaian seragam, Helmira tersenyum sendirian.


Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Prolog | MULA | RANTAU | SENGAT |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku