Hani dan Dato Z
Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(2 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
6734

Bacaan






Bab 3

Jawapan yang tidak diduga

Seminggu selepas kejadian di bangunan Mega group… Hani hanya duduk di rumah sahaja sambil mengisi borang pekerjaan kosong di syarikat lain. Malah Hani sudah mengisi borang untuk menjadi pegawai Polis. Hani merasakan pekerjaan ini sesuai untuknya yang perwatakan kasar malah Hani memang berminat dari dulu lagi untuk menjadi pegawai Polis. Keluarga pun tidak menghalangnya.... katanya carilah pekerjaan yang Hani suka asalkan dia bahagia. Dia merasakan peluang untuk bekerja di Mega Group hancur kerana tidak menepati ciri-ciri yang dikehendaki oleh Dato Zaffran ( podah.. ingat aku kebulur ke hendak bekerja dengan Dato Z… sorilah,,, aku lebih rela menyapu sampah dari bekerja dengan Dato gatal ).

Sedang Hani leka melayan Facebook… adiknya yang bongsu ( Ikhwan ) meneriak memanggil namanya.

“Kakak! Ooo kakak. Keluarlah ada surat ni” apalah lagi si Ikhwan ni nak. Hani keluar dari bilik..

“Kau ni kenapa Wan… panggil akak macam hendak pecah rumah ni? Kau ingat aku ni pekak ker?”

“Tadi saya bagi salam akak bukannya dengar.. berangan yek? Ke sedang main SMS dengan pakwe?”

“Ko jangan hendak mengada-ngada. Aku mana ada pakwe. Asal kau memekak?”

“Ada surat saya ambil dari peti surat bawah” Ikhwan menghulurkan surat itu kepada Hani.

“Ha surat?” Hani mengambilnya. Ha? surat dari Mega Group… ah sudah…. Dia hendak saman aku atas kelakuan aku terhadap Dato Zaffran ker?

“Alamak… apasal pulak ni?" Hani bimbang

“Lah… termenung jer. Bukaklah kak” kata Ikhwan tidak sabar.

“Sibuk jer” Hani membuka surat tersebut.. dalam hati Hani berdebar-debar. Tahniah anda bla.. bla.. bla… bla… habis sahaja Hani melompat kegembiraan.

“Yahooo.. ya beda bedu” adiknya memandang kehairanan.

“Gila ek? Menang loteri ker?” Hani menyerahkan surat tadi untuk dibaca oleh adiknya.. sambil adiknya membaca beliau menyanyikan lagu Ombak rindu… hujan kau bawakan rinduku untuk dirinya yang jauh darinya

“Akak tolonglah jangan menyanyikan… hujan karang” Hani meluku kepala adiknya.

“Sakitlah kak! Suka hati je luku kepala orang”

“Buwek… padan muka” Hani menjelir lidah.

“Tahniahlah kak! Akhirnya selepas 6 bulan akak makan tidur dalam rumah ini.. akhirnya kerja juga” perli adiknya

“Siot kau” Hani mengejar adiknya yang telah membuka langkah seribu.

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Hani mula bekerja atau melapor diri pada pertengahan bulan 4 tahun 2013 iaitu seminggu selepas tarikh surat tersebut. Maka selama seminggu itu Hani buat persiapan untuk mula bekerja… membeli mekap ( selama ini Hani memang tidak suka bermekap… semasa dia pergi temuduga pun beliau pinjam mekap kawan baiknya di perumahan awam ini.. si Tasya.. kawan baik dari sekolah kemas hinggalah tamat tingkatan 5.. selepas tingkatan 5 si Tasya ini terus berkahwin… sudah ada 2 orang anak pada usia 23 tahun ), membeli baju kerja, kasut, bag dan bermacam-macam lagilah. Memang Hani gembira hendak bekerja… mana tidak gembiranya… gaji yang ditawarkan 2,000 ringgit sebulan. kawan-kawannya yang baru bekerja paling tinggipun gajinya RM 1500 sebulan… ini 2 ribu sebulan.. duduk dengan keluarga lagi. Mana tak gembira…. tapi di sebalik kegembiraan itu nanti akan terselit kedukaan, rintangan, fitnah dan juga pengkhianatan sepanjang bekerja dengan Mega Group!



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
Instagram @ilhamkarangkraf
  Terhangat di Grup Buku