Hani dan Dato Z
Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(4 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
5038

Bacaan






Bab 9

Petang itu Hani mahu balik ke rumahnya pukul 6 petang, Dato Z masih berada di dalam biliknya.. belum pulang lagi… mungkin sibuk untuk membuat kertas kerja bagi menender projek-projek terbaru. Selepas meminta keizinan untuk pulang, Hani terus ke tempat motor yang diletakkan. Sampai sahaja di motornya…. Memang Hani angin.. tayar motornya pancit… siapa punya kerja ini? Dalam kepala otak dia tidak lain tidak bukan adalah kerja si Aisy… minah sorang ni.. tak boleh tengok aku senang. Hani mengambil telefonnya;

“Salam.. ayah… ayah boleh jemput Hani tak?” Hani meminta bantuan ayahnya.

“Ayah pergi Melaka hantar orang? Takpelah ayah. Terima kasih” aduh! Nampaknya terpaksalah aku naik teksi… siot betullah. Naik bas? Sori… pendatang ramai sangat. Macam-macam bau ada.. selepas itu bukan berdisiplinpun naik bas. Baik naik teksi. Hani menapak ke perhentian bas yang terletak kira-kira 300 meter dari pejabatnya.. baru pertengahan jalan ada sebuah kereta membunyikan hon dari belakang…. Hani menoleh… rupanya Dato Z yang membunyikan Hon.. Hani ke arah kereta Dato Z.. Dato Z membuka cermin keretanya ;

“Kamu hendak kemana?” tanyanya…

“Balik Dato” jawab Hani.

“Motor kamu?”

“Tayarnya pancit.. terpaksalah saya naik teksi balik ke rumah.”

“Mailah masuk.. saya hantarkan.”

“Eh! Takpelah Dato” Hani menolaknya.

“Mailah.. saya lalu rumah awak tu.. Kondo saya dekat-dekat situ sahaja” serba salah Hani.

“Mailah… saya hantarkan.. saya tak buat apa kat awak. Saya hantar awak ke rumah sahaja. Saya ikhlas menolong awak ni” akhirnya Hani membuka pintu hadapan kereta dan terus masuk ke dalam kereta. Kemudian Dato mengerakkan kereta keluar dari tepi jalan. Di perhentian bas Hani melihat Aisy membeliakkan matanya… beliau nampaknya seperti marah dan tidak berpuashati. Mampus !!! besok adalah gossip yang akan keluar di pejabat mengenai dia menumpang kereta Dato balik ke rumah. Tetapi rupanya si Aisy ini menunggu bas atau teksi.. hahahahahahaha.. pakaian dah urban.. naik bas… entah-entah menjadi tumpuan si bangla atau indon di dalam bas. Hani tersenyum ;

“Ha.. apa yang tersenyum-senyum tu” tegur Dato Z.

“Eh.. takdelah Dato.”

“Wah! Saya dengar kemain awak kenakan Aisy/”

“Dia yang mulakan dulu Dato… saya pantang orang yang cakap belakang tentang benda yang tidak betul Dato. Memang saya akan sanggah depan orang itu.”

“Bagus.. saya suka sikap begitu” kami terus berbual-bual terutama hal kerja. Sampai di flat Hani, Dato dengan bagus sekali berhenti di hadapan Tasya dan kawan-kawannya sedang bergosip di tembok.. aduh! Kecohlah lepas ini.. selepas mengucapkan terima kasih Hani keluar dari kereta BMW Dato.. Hani terus berjalan menuju lif tanpa mempedulikan kumpulan tersebut. Dan-dan pula si Tasya ini menegurnya

“Oit ! Pakwe hensem mana hantar kau tadi tu?” tanyanya.

“Adui….. motor aku rosaklah. Kau ingat aku sesaja ker tergedik naik kereta Bos aku?” jawab Hani malas.

“Bos hang? Dato Zaffran tu? amboi… untungnya hang naik kereta dengan lelaki duda yang terhot masa kini. Ini kalau artis baru Ika tau.. mahu frust menonggeng.”

“Takde maknanya” malas aku hendak melayan.

“Takde maknanya apa.. dulu abang Faris kau selalu tumpangkan aku naik motor cabuknya tu. sekarang dok lekat. Laki ni kalau dah suka… memang gitu.”

“Adui… berapa kali aku hendak cakap… aku bukan suka-suka. Motor aku pancitla.. dan kebetulan masa aku hendak pergi ke perhentian bas… dia datang dekat aku. Aku serba salah.. aku naiklah. Boleh tak lepas ni kau jangan sebut lagi perkara ini? Dan tolongkan jangan kau hebohkan satu flat ni?”

“Iya.. aku gurau jelah. Sahaja hendak mengusik kau. Jangan emo pulak. Memang aku takkan kecoh dalam flat ini. Tapi tak tahulah Kak Joyah.. dia ada tadi” oh no! kak Joyah kak kepoh tu.

“Adui… dia ada?” Hani inginkan kepastian.

“Ada ler” nasib-nasib.. habislah.. mesti dalam masa sehari satu flat ini dah tahu.

“Nasib badan.”



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
Instagram @ilhamkarangkraf
  Terhangat di Grup Buku