Hani dan Dato Z
Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(4 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
5276

Bacaan






Bab 11

Berjimba-jimba dengan Tasya

Hujung minggu tersebut Hani berjimba-jimba dengan Tasya ( anaknya tidak mengikut… hanya kami berdua.. setiap bulan ada satu hari dimana kami akan keluar berdua sahaja. Dan nasib baiklah suami begitu sporting dan sanggup menjaga anak-anaknya ). Selalunya mereka berdua akan menonton wayang gambar, makan dan membeli belah. Destinasi mereka pada hari itu adalah di Mid Valley.. mereka berdua ke sana dengan menaiki tren komuter. Mula-mula mereka berdua melihat cerita di panggung wayang dahulu, selepas itu barulah makan tengahari di MCD…. Semasa sedang menjamah makanan ;

“Aku tengok kau ni makin berisilah?” kata Hani memulakan bicara.

“Besok.. kau dah mengandung.. dah beranak 2-3 macam aku ni barulah kau tahu. Perempuan kalau sudah beranak.. semua dah naik.. semua dah lari. Inipun puas aku menjaganya” gomel Tasya.

“Iya… entahlah. Lelaki ini kalau tengok bini dia lain sikit mulalah mata keranjang.. terutama yang umur 40 ke atas.”

“Tapi laki aku lain.. dia sayang sangat dengan aku.. walaupun badan aku dah semakin montel” jawapan klise.

“Eh! Apa cerita kau dengan Dato tu?” sambung Tasya.

“Apalah kau ni Tasya… takde benda lain ke hendak tanya. Jiran aku pun tanya perkara yang sama. Satu flat dah tahu perkara yang sama. Ini kak Joyahlah punya mulut ni.. sampai ayah dengan emak aku pun bertanya.. hadoi…”

“Heheheheeheh.. engkau bukan tidak tahu Joyah tu.. memang kepohpun. Lagipun Dato Zaffran itu adalah duda terhangat di pasaran. Ramai artis baru… waima emak-emak janda yang tergila-gilakan dia.”

“Entahlah… sudahlah tu pasal dia. Kau hendak tahu… sekarang ni aku sedang menyiasat ke dalam syarikat dia.”

“Aik.. kenapa dengan syarikat dia?”

“Ada skandal kewangan yang besar… seseorang di dalam mega Group memanipulasikan data-data kewangan” jelas Hani sedikit perlahan.

“Kenapa tidak lapor sahaja ke Polis.. merbahaya kau buat kerja ini.”

“Aku ni menyiasat secara diam.. apabila sudah cukup semua bukti.. baru aku beritahu bos aku.. dan terpulang kepada Dato hendak mengambil tindakan.”

“Tapi” Tasya serba salah…. Beliau tidak mahu kawannya terjebak dalam kancah yang lain pula.

“Kau jangan bimbang… aku buat tanpa meninggalkan jejak. Aku buat secara diam-diam.”

“Kau Yakin?”

“Aku yakin.. aku bandingkan data aku dengan kawan aku Si Razlan…. Memang ada perbezaan harga di antara keduanya.”

“Takkan Dato tidak sedar.”

“Orang yang memanipulasi data kewangan adalah seorang yang berjawatan besar dan pandai dalam kira-kira. Jadi susah hendak kesan,”

“Entahlah.. aku tak tahu pasal konspirasi, manipulasi semua ini. Aku doakan kau berjaya dedahkan siapa dalangnya… dan aku harap kau selamat.”

“Jangan takutlah kawan… kau dah lupa ke aku ni ada tali pinggang hitam silat.”

“Ada silat pun kalau orang tu ada pistol takde guna juga.”

“Hahahahahahaha” mereka terus berbual.. selepas makan.. mereka berdua mengambil keputusan untuk membeli belah. Semasa sedang asyik menelek barang di Jusco.. Hani terlihat kelibat seseorang… eh! Macam kenal.. Hani mengajak Tasya berlindung di sebalik di sebalik pokok..

“Engaku ni apahal tarik-tarik aku ni?” marah Tasya.

“Kau cuba tengok depan kedai jam tangan Guess… baju belang hijau merah.. selalu pendek” Tasya menghulurkan kepalanya melihat apa yang Hani terangkan tadi.

“Dato Z? siapa perempuan seksi tu?” Hani memanjangkan lehernya untuk melihat siapa perempuan di sisi Dato… tidak Hani pernah kenal atau lihat.. tapi perempuan itu memaut dan bermanja dengan Dato Z. geli aku lihat… perempuan murah…

“Jom blah” Tasya menuruti sahaja apabila Hani menarik tangannya.

“Memang betullah Dato Z itu buaya darat.. di pejabat dia tidak tunjukkan.. tapi di luar” gomel Hani marah.

“Haahahahahahaha… biasalah… takkan dia hendak tunjukkan belangnya yang sebenar di hadapan kau.” sokong Tasya.

“Perempuan itu pun tergedik-gedik.. geli aku.. nak muntah.”

“Hahahahahaha.. biasalah tu.. tengah cucuk jarum suruh Dato belikan jam Guess lah tu.”

“Dato-Dato… dari kau beli jam mahal-mahal untuk perempuan mengikis baik kau derma ke anak yatim.. ada juga pahala.. bertambah rezeki.”

“Entahlah.. aku pun kekadang pelik dengan orang orang kaya kat Malaysia ini… berhabis duit untuk benda yang tak pasti.”

“Eh! Dahla.. jomlah balik…. Letih ar” ajak Hani.. lagipun moodnya sudah mati untuk berjalan-jalan

“Jom.”



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku