Hani dan Dato Z
bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
3656

Bacaan






Bab 17

Tasya menyatakan kebimbangannya

Esoknya… hari Sabtu adalah hari berjimba-jimba dengan Tasya.. kali ini lokasi Jimba-jimba telah diubah… ke KLCC. Selepas menonton wayang seperti biasa, mereka memilih untuk duduk dan makan di Restoran Kelantan Delight.. Kali ini Hani membelanjakan Tasya makan…. Sambil mereka makan, mereka berbual-berbual ;

“Tasya… tak sangka betul.. memang tepat sangkaan aku.. rupanya ada orang dalam menjadi dalang dalam setiap transaksi kewangan” Hani membuka bicara.

“Iya.. siapa?”

“Encik Hasdi…. Pengurus besar kewangan syarikat” kata Hani perlahan… dia menoleh ke kiri dan ke kanan… takut siapa-siapa pekerja syarikat ada berhampiran”

“Yeke… kau teruskan penyiasatan?”

“Iya… buka itu sahaja.. aku minta tolong kawan aku seorang penyiasat persendirian untuk mengetahui siapa yang bersekongkol dengan Hasdi,”

“Engkau ni benar-benar serius hendak membongkar kes ini. Bahaya…”

“Memang bahawa… tapi takkan hendak menyiasat separuh jalan. Kau pun tahukan… aku ini sukakan cabaran. Lagipun takkan aku hendak biarkan si Hasdi terus menerus menelan duit syarikat.. bayangkan dalam masa sebulan hampir 20,000 dia makan.. setahun? 8 tahun? Mahu berjuta.”

“Kau taknak lapor Polis?”

“Polis? Aku tengah kumpulkan bukti… bukti cukup.. baru aku laporkan kepada Polis. Sebab itu aku buat kerja sesenyap yang boleh. Bila tiba masanya… skandal ini akan terbongkar bila Hasdi ditangkap. Kau tahu, aku sudah berjaya masuk kumpulan tender dia. Jadi senangnya aku untuk mengakses dokumen kewangan dan menyiasat siapa lagi yang terlibat”

“Iya… entahlah… aku bimbang dengan keselamatan kau.”

“Aku ok sahaja,,, relaks sahaja ok” kata Hani selamba.

“Ok.. berhati-hatilah.”

“Aku lihat engkau ini semakin lama semakin berserilah.. kenapa?” Tasya tersenyum…

“Aku dah ada orang baru” Hani terbeliak..

“Betul ker? Dah berapa lama?”

“Baru 6 minggu.. sejak dua menjak aku rasa tidak sihat. Loya pening… aku jumpa Doktor kelmarin. Dia kata aku sudah hamil 6 minggu.”

“Suami engkau dah tahu?”

“Belum.. aku hendak beri kejutan.. tapi aku bimbanglah.”

“Bimbang apa?”

“Anak aku semua dekat-dekat… kau tahulah kos susu, kos lampin… anak aku yang kecil dua orang inipun sudah dekat 500 ratus. Gaji laki aku sebagai kerani itupun berapa sen sangat.. 1500 sebulan… campur OT dapatlah dekat 2,000. Kalau bertambah anak lagi… kos makin meningkat. Pada masa yang sama… laki aku hendak menyewa rumah di luar.. katanya tiba masanya aku keluar dari rumah emak aku. Kita hidup sendiri pula.”

“Tasya… setiap anak yang lahir ada rezekinya. Kau jangan risau… Allah akan membantu kau.”

“Entahlah,”

“Tapi kau muda-muda sudah anak berderet.. besok kau juga yang senang. Boleh tutup kilang awal. Anak kau sudah kerja… anak aku entah-entah masih sekolah rendah lagi” mereka ketawa.

“Kau takde pakwe ker?” Hani mengelengkan kepala.

“Dato Z?”

“Tolong sikit. Kahwin dengan Dato? Oh plis. Dato gatal.. dasar mata keranjang” Tasya ketawa.

“Hahahahahahaha… kau dah kerja.. tunggu apa lagi”

“Nantilah dulu… aku baru kerja.. aku hendak bantu keluarga aku. Ayah aku siang malam bekerja. Lagipun adik-adik aku masih bersekolah lagi. lagi 3-4 tahun bila keluarga aku dah steady sedikit,…. Barulah aku fikir pasal hendak kahwin” kata Hani jujur.

“Yelah… betul juga kata kau tu” Hani menoleh ke luar restoran… beliau nampak kelibat beliau kenal. Hani memandang kepada Tasya semula ;

“Alamak… apa pulak dia buat dekat sini” kata Hani kepada Tasya.

“Asal kau ni?”

“Dia ada dekat sini” kata Hani.

“Dia? Siapa? Dato Z?” Tasya memandang ke luar restoran.

“Bukan…. Si Aisy dengan Encik Hasdi”

“Ha? Encik Hasdi? Yang mana satu?” Tasya menjenguk di luar semula..

“Baju kotak-kotak.. aweknya yang pakai baju macam singlet tu” Tasya mencari.

“Oh! Hensem juga Encik Hasdi… aweknya cun”

“Kau pandang aku sekarang takut Aisy perasaan aku disini” pinta Hani… Tasya menoleh semula kea rah Hani.

“Aisy ini tak silap aku perempuan gedik yang cuba mengurat Dato Z kan” Hani mengangguk.

“Alamak Hani… dia masuk ke dalam restoran inilah” Aduh! Bala-bala

“Buat tak tahu jer… buat normal” tapi malangnya Aisy dan Encik Hasdi lalu di meja mereka berdua.

“Eh! Hani… berjumpa lak kita disini” Hasdi menegur Hani… Hani menoleh dan bangun.. kelihatan Aisya memeluk tangan Hasdi.. geli!

“Eh! Encik Hasdi… tak sangka pula jumpa disini. Saya jejlan dengan kawan baik saya… Tasya”

“Darling… jom kita duduk… penatlah” manja Aisy.. gedik!

“Oh ! oklah… saya hendak duduk dulu. Enjoy your meal” katanya dan berlalu pergi.

“Jom balik”

“Aik… dah hendak balik”

“Sakit mata aku tengok perempuan gedik tu. jomlah”

“Tak jadilah hendak window shopping?”

“Kita pergi Sogo jer”

“Ikut engkaulah… jom” kami ke kaunter bayaran untuk membuat bayaran.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
Instagram @ilhamkarangkraf
  Terhangat di Grup Buku