Hani dan Dato Z
Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah?
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
4295

Bacaan






Sinopsis
mengisahkan NorHani Edora atau Hani seorang wanita yang baru menamatkan pengajian di peringkat diploma pengurusan pejabat dari UITM. beliau seorang yang tegas, berpendirian teguh dan tidak segan menegur sesiapa sahaja tetapi agak gila-gila juga. mendapat panggilan temuduga dari syarikat milik Dato Zaffran atau lebih dikenali sebagai Dato Z. Dato Z mempunyai reputasi sebagai seorang yang agak nakal dan buaya darat di media. beliau seorang duda dan baru berusia 40 an dan sering digosipkan dengan artis baru wanita yang meningkat naik.
Semasa sesi temuduga beliau telah berseteru dengan calon temuduga yang cantik, bermekap tebal dan seksi iaitu Aisy. Malah Hani juga telah menimbulkan kekecohan semasa sesi temuduga apabila Dato Z mempertikaikan cara beliau berpakaian. Beliau rasa tidak mempunyai harapan lagi untuk dipanggil bekerja dengan Mega Group akibat perselisihan faham tersebut.
Tetapi seminggu kemudian beliau menerima surat tawaran bekerja dengan Mega Group sebagai pembantu peribadi DAto Z dengan gaji sebanyak 2 ribu ringgit. tapi malangnya semasa melapor diri, Aisy juga turut diterima bekerja disitu.. maka sejak hari pertama pelbagai konflik melanda mereka berdua. selain konflik diantara Hani dengan Dato Z.
Tapi secara tidak sengaja... satu invois yang dijumpai di dalam sebuah fail kewangan yang dijumpai oleh Hani telah merungkai satu konspirasi kewangan yang besar sedang berlaku di Mega Group... Hani menyiasat secara diam-diam untuk mengetahui siapakah dalang dan pihak yang terlibat. penyiasatan ini menyebabkan nyawanya di dalam bahaya......... nak tahu lebih lanjut kena baca ya....hehehehehehe... masih panas.. baru semalam saya siapkan jalan cerita dan plotnya... ilham dari FB rakan saya tq


Bab 21

Tasya mahu pindah

Pukul 6.30 petang.. Hani sampai di flatnya.. semasa hendak berjalan ke lif.. beliau bertembung dengan Joyah and the gang ( paling Hani geram melihat Tasya turut berada di dalam kumpulan tersebut ). Hani buat tidak nampak dan berlalu sahaja melintasi mereka… sampai di lif.. Tasya memanggilnya sambil mengendong anaknya…

“Hani oi.. laju je jalan… tak perasaan aku ker?” panggilnya.

“Perasan.. tapi kaukan sekarang geng dengan Kak Joyah and the gang. Mana nampak aku lagi dah” perli Hani.

“Kau marah aku ker? Aku cuma berborak jer ok sementara hendak menunggu laki aku” Tasya menjelaskan.

“Helo… sejak bila ada terma borak apabila berbual dengan Kak Joyah and the gang… selain mengata anak orang. Mengata aku… mengata seluruh penduduk di sini. Kaupun seronok mendengar dia mengata akukan? Gelak sama” kata Hani geram.

“Kau marah ker? Aku cuma dengar sahaja lah. Takde aku tumpang sekaki. Lagipun tadi dia mana ada mengata kau.”

“Whatever” pintu lif terbuka… berpusu-pusu orang keluar dan masuk. Hani dan Tasya masuk ke dalam lif.

“Aik… kau ikut aku pula. Kaukan isteri mithali… tak tunggu laki kau ker?”

“Aku tak sampai hati bila kawan aku terasa hati macam ni” ting! Sampai paras rumah aku di tingkat 6. Hani dan Tasya keluar… Hani duduk di bangku panjang yang memang diletakkan berhampiran.

“Kau ni kenapa Hani?.. marah je. Kau datang bulan yek?” tanya Tasya.

“Mana aku tak marah.. kawan baik aku sendiri berkawan dengan Joyah. Dia tu kata macam-macam pasal keluarga aku.. pasal aku. Kau terhangguk-hangguk dengar cerita dia.. entah-entah kaupun sama menambah perasa.”

“Aku minta maaf… betul.. aku cuma dengar sahaja. Aku tak kata apa-apapun pasal engkau. percayalah cakap aku ni,”

“Entahlah.. sejak dua menjak ni fikiran aku berserabut” kata Hani.

“Biasalah tu. aku minta maaf yer jika tindakan aku tadi menguriskan perasaan kau”

“Takpelah.. lupakan sahaja. Dah nampak perut kau ni” hani mengosok perut Tasya.

“Hahahahahaha.. dah dekat 4 bulan.. mestilah sudah nampak. Aku ada perkara yang hendak cakap dengan kau ni,”

“Apa dia?”

“Seminggu lagi aku dan laki aku akan berpindah ke Kajang.”

“Apa? Cepatnya”

“Laki aku kena pindah ke cawangan Kajang… jadi kerani kanan. Jadi aku terpaksalah mengikut.. rumahpun susah ada,”

“Alahai.. kau hendak pindah ke? Hilang kawan aku seorang.”

“Kalau kau ada masa datanglah.. rumah aku di Taming Impian,”

“Kenapa macam tergesa-gesa kau berpindah?”

“Laki aku kata sudah jemu duduk dengan orang tua aku. Dia mahu cuba hidup berkeluarga sendiri pula. Aku terpaksa ikut… yelah.. rumah tu semakin lama semakin sesak… bayi baru lagi” jelas Tasya.

“Takpelah.. kau dah ada laki.. apa yang laki tu cakap betul juga,”

“Tapi dating kita berdua masih lagi berjalan ha” kami ketawa.

“Dah membonyot pun hendak keluar jejalan lagi?”

“Hahahahahahahahaha… kalau tak bosanlah aku asyik duduk rumah jer. Hendak juga satu hari hari untuk aku tanpa anak-anak dan suami. Hari berjimba-jimba dengan kau.”

“Heheheheehehehehehe” kemudian kami terus berbual.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku