Hani dan Dato Z
Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!!
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
3899

Bacaan






Bab 22

Aisy mengamuk

Masuk sahaja kerja pada keesokan paginya… ada satu perkara yang berlaku membuatkan Hani mengamuk dan naik angin. Pertama, sebaik sahaja keluar dari bilik Dato selepas berjumpa untuk taklimat pagi.. Hani membaca mesej yang masuk ;

Morning ! nanti cuti my hunny buat apa? Jom jejalan… mesej dari Hasdi… malasnya aku hendak layan.. balas jelah ;

Maaf… saya sudah berjanji dengan keluarga untuk bercuti. Terima kasih.. selang beberapa lama kemudian Hasdi membalasnya;

Oh ye? Di mana?.. aduh! tak paham bahasa ker? Malas betul aku hendak melayan.

Melaka!... balas Hani main petik sahaja…

Jumpa di sana!.. nasib baik aku beri tempat yang tipu.. kalau betul tadi.. mengacau je.. susah betul kalau lelaki sudah gila bayang… angau.Tapi yang membuatkan Hani bertambah geram kejadian petang itu selepas makan tengahari.. entah siapa yang merasuk agaknya… si Aisy ini mengamuk pula di meja Hani;

“Oi… kau ni nama sahaja pakai tudung. Tapi lapar jantan” wah! Apahal gedik ni… Hani yang terkejut disergah Aisy memandangnya.

“Kau ni apahal? Suka-suka hati jer serang aku ni?” tanya Hani.

“Eh pompuan.. aku jumpa resitlah. Kau dan Hasdi makan dekat Vistanakan” kantoi sudah !sampai resit makan di hotelpun Aisy selongkar?

“Dah dia hendak belanja aku.. yang kau kecoh kenapa? Makan aja pun… bukan aku pergi dengan dia ke kelab malam” perliku.

“Aisy.. apahal ni” Hani melihat ke arah suara.. rupanya Hasdi.

“Ini si Aisy.. dia main tuduh saya menggatal dengan encik Hasdi pasal makan semalam” jelas Hani.

“Aisy.. kan abang sudah terangkan. Abang belanja dia sebab dia tolong abang buat tender. Hubungan abang dengan Hani hanyalah hubungan pekerja dan ketua.. tak lebih dari itu. Sudah. Bubar…. Nanti pekerja lain nampak buat malu sahaja” Aisy membentakkan kakinya dan beredar.

“Terimakasih Encik Hasdi” Hasdi mengangguk dan mengenyitkan matanya. Hani buat tidak nampak dan duduk semula di kerusinya. Tidak berapa lama kemudian ada mesej masuk ke dalam emel pekerja… Hani membaca emelnya.. dari Aisy ;

Lepas ini kalau aku tahu kau keluar dengan Hasdi lagi.. siap kau… Hani tidak mengendahkannya… bebudak. Tiba-tiba seseorang berdehem… Hani memandang… rupanya Dato Z ;

“Apahal bising-bising tadi” Hani bangun dari kerusinya sebagai tanda hormat kepada Dato Z.

“Biasalah Dato.. gaduh-gaduh manja dengan Aisy”

“Gaduh-gaduh manja? Macamana gaduh-gaduh manja tu? dari bilik pantry saya dah dengar” tanyanya.

“Ala Dato… takkanlah dato tak kenal si Aisy tu.. Dato buat apa di Pantri. Dato kalau air… beritahulah saya.. saya buatkan” Dato Z tersengih…

“Takpe.. sesekali sekali saya buat air sendiri. Lagipun laparlah pula… tak sempat sarapan.ini saya ada buat air untuk awak.. the o beng” Dato Z menghulurkan mug kepadaku… Hani mengambilnya… rasanya panas lagi. Hani teragak-agak untuk meminumnya…

“Ler… apa yang ditenung air tu. Minumlah….. awak jangan takutlah.. saya bukannya letak apa-apa dalam air tu… air teh sahaja. Air duda” Dato Z menyakinkan Hani… akhirnya Hani menghirupny the yang dibuat oleh Dato… baru sampai di kerongkong..

“Puhhhhhhhhhhhhhhhh” Hani menyembur air yang dibuat Dato Z… percikan terkena sut Dato.. Dato Z terkejut dengan reaksi Hani…

“Kenapa? Air saya tidak sedap ker?” tanya Dato Z. Hani menyedari sut Dato Z basah di bahagian dada…

“Minta maaf Dato… saya tidak sengaja” Hani mengambil tisu dan mengelap bahagian yang basah.

“Its ok… saya ada sut spare dalam bilik. Kenapa Hani?”

“Manisnya the Dato Z buat.. berapa sudu Dato Z letak gula” tanya Hani.

“Oh! Awak tak minum manis sangat ker? 4 sudu” What! 4 sudu?

“Dato.. saya selalu letak satu sudu gula sahaja. Dato selalu ke minum manis-manis ni?” tanya Hani….

“Maafkan saya… saya main letak sahaja. Maklumlah duda”

“Kurangkan manis dalam minuman Dato.. lebihkan manis dalam senyuman” Dato Z tersenyum… nyata senyumannya bias mencairkan hati mana-mana wanita.

“Terima kasih di atas cadangan awak itu”

“Selagi lagi maafkan saya Dato.. saya tidak sengaja”

“Takda apalah.. saya masuk dalam pejabat dahulu” Dato Z berlalu masuk ke dalam biliknya. Hani menepuk dahinya…..

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Petang itu Hani meminta untuk bali awak.. seawal pukul 4.00 petang beliau telah menunggu ayahnya untuk melihat kereta terpakai di Pandan ( ayah berkata banyak kedai terpakai di situ dan pilihannya banyak ).

Di kedai yang kedua Hani tertarik kepada sebuah kereta Myvi… baru 3 tahun digunakan… SE lagi. sport rim baru.. cat masih lagi cantik. Bodykit lagi… perghhh… harga 35,000. Warna Hitam… Hani mengambil bersetuju untuk mengambil kereta tersebut. Beliau membayar deposit RM 500. Dalam seminggu mungkin Sofia akan mendapat keretanya jika pihak bank tiada masalah untuk memberi pinjaman.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku