Hani dan Dato Z
bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
3649

Bacaan






Bab 29

Dato Z bermesra dengan Wiwi

Hani sampai di hotel pukul 10.15 malam… di lobi.. Hani melihat Dato Z sedang berbual mesra dengan Wiwi malah tangan Dato mengusap-gusap tangan kanan Wiwi. Hani cuba untuk mengelakkan diri daripada dilihat Dato Z.. tetapi Dato menegurnya ;

“Kamu pergi mana tadi Hani?” tanya Dato.

“Saya jumpa kawan” Hani bergerak ke arah Dato Z.

“Kawan? Pakwe ker?”

“Takkan malam yang berkat ini saya hendak jumpa pakwe” kata Hani bengang. Saja dia meninggikan suara untuk menempelak Dato Z.

“Oh… jadi siapa,”

“Itu urusan peribadi saya” Hani lantas ke lif untuk balik ke biliknya. Malas dia hendak melayan Dato Z. Bodoh!

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Setelah Hani pergi… Dato mengusap tangan Wiwi semula ;

“I cemburu tau dengan PA Dato… cun juga” kata Wiwi manja.

“Cun? Tapi bila marah.. macam Singa. I pun takut” terhambur derai ketawa. Wiwi menampar bahu Dato lembut.

“Apalah Dato ni.. siapa bos? Dia ke Dato?” kata Wiwi manja.

“I lah bos… tapi you tahulah I nikan nakal. Dia pula jenis yang tegas. I ok sahaja… sebab apa yang dia kata itu betul. Janganlah panggil Dato… formallah. Panggillah abang Z” tangannya masih lagi mengusap tangan Wiwi. Beliau tidak mempedulikan mata-mata yang memandang.

“Boleh ker?” tanya Wiwi gedik sambil menyisirkan rambutnya.

“Boleh. Tidak payah formal sangat,”

“Dato malam ini tinggal dengan siapa?”

“Malam ini saya tinggal seorang sahaja. Takkanlah saya tinggal bersama dengan PA saya,” gurau Dato.

“Hahahahahahaha… Dato ini kelakarlah. Saya pun tinggal seorang juga. Sunyilah” kata Wiwi manja. Dato tahu maksud Wiwi….

“Iya… ala… I harini uzurlah.”

“Eeeeee you ni. Tak senonoh tau… you ini lelaki atau perempuan?” Wiwi menepuk lengan Dato Z.

“Saya tak boleh teman awak… nanti teman lelaki awak pelakon tu serang saya nanti. Nahas saya nanti…” Dato Z memberi alasan.

“Takut ker?”

“Memanglah takut. Teman lelaki awak tu kan pernah serang pembantu produksi… selepas itu ada kes dia hamun wartawan dalam twitter.. facebook… takut saya. Nanti dia serang I pula di pejabat.”

“Hahahahahahahahahaha.. ok. You teman I sampai depan bilik I… I pun dah letih ni,” pinta Wiwi.

“Ok” mereka bangun dan menuju lif… tetapi malang bagi Dato… segera pergerakannya diawasi oleh wartawan kontroversi Nat Ahmad. Beliau mengambil gambar mesra Dato dan Wiwi semasa mereka berbual di lobi hotel dan juga semasa menunggu lif. Selepas Dato dan Wiwi sudah masuk kedalam lif.. Nat Ahmad yang turut duduk di lobi membuka cermin mata dan juga topinya.. rambut palsu tidak ditanggalkan.. dia menoleh kepada lelaki yang duduk di sebelahnya ;

“Amacam Ken… sudah dapat video perbualan mereka?” Ken merupakan jurukamera yang selalu bekerja dengan Nat Ahmed.

“Dah” jawabnya pendek sambil membelek-belek kamera videonya yang tadi disorok.

“Kau main.. aku hendak dengar” Ken memainkan semula perbualan Dato dan Wiwi.

“Ok… kau delete sebelum PA Dato jumpa.. kau ambik dialong dia selepas itu… aku hendak sedutan sampai Wiwi kata… Dato… saya pun tinggal seorang.. sunyilah. Ok?” arah Nat Ahmed kepada Ken.. dia mahu dialog yang meletup.

“Beres Boss.. mesti meletuplah gossip harini,” puji Ken.

“Hahahahahaahaahhahahaha…. Satu Malaysia kita kasi gegar. Ini Nat Ahmed.. wartawan kontroversi nombor satu.. dah.. jom balik KL” ajak Nat Ahmed lantas berdiri dari sofanya.

“Hari ini jugak?” tanya Ken.. beliau sebenarnya letih kerana sepanjang hari mengintip Dato Z dan Wiwi sepanjang hari.

“Besok aku ada tugas mengintip sugar daddy Dato Os. Khabarnya artis baru juga. Jom” jelas Nat Ahmed…. Walaupun beliau juga letih.. tetapi bila ada skop berita sensasi.. beliau akan mengejarnya. Yang penting rating rancangannya sentiasa tinggi. Rating tinggi… iklan banyak masuk.. bonusnya juga tinggi.

“Adui.. oklah.. jom” mereka bergerak meninggalkan hotel…….

{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Sementara itu, sebaik sahaja Hani masuk ke dalam biliknya… beliau terus baring di katil. Bongok… hendak buat maksiatpun di bulan yang mulia. Apalah Dato ini.. tidak belajar agama ker? Yang perempuan itu pun satu.. nampak Dato yang hensem… berduit… mulalah hendak mengatal. Murahnya maruah engkau.

Kemudian Hani memikirkan pula hal berjumpa dengan Pak Mat.. Hmmmmm… Pak Mat seorang sahaja makan duit syarikat dalam 80,000 selama 8 tahun buat kerja ini. Itu baru seorang… kalau 10 orang bersengkongkol… mahu dekat juta-juta… Hasdi pula mesti makan banyak lagi… kalau tidak masakan boleh tubuh syarikat pembekal jubin. Kurang-kurang mesti ada sejuta ringgit sebagai modal. Projek Dato bukan sedikit….. ratus-ratus juta.. entahlah.

Makin pening beliau memikirkannya… akhirnya beliau terlelap.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
Instagram @ilhamkarangkraf
  Terhangat di Grup Buku