Hani dan Dato Z
Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!!
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
3358

Bacaan






Bab 32

Pakwe Wiwi mengamuk di pejabat Dato

Bagai jatuh ditimpa tangga…. Malang bertimpa-timpa menimpa Dato pada hari tersebut. Pada petangnya teman lelaki Wiwi ( namanya Roslan.. pelakon yang sedang meningkat naik.. terkenal dengan reputasi di media dengan perangai panas barannya ) datang ke bilik Dato. Masa itu Hani ada di mejanya.. sedang dia leka menaip sesuatu.. seorang lelaki menghampiri mejanya ;

“Oi! Dato Z ada dalam bilik tak?” Hani memandang kepada lelaki yang memanggilnya hoi tadi. Pelakon lelaki yang terkenal dengan sikap panas barannya di depan Hani.

“Encik… takde budi bahasa ker? Saya ada nama. Panggil hoi hoi pulak” kata Hani.. hsrsp muka hensem macam Pakistan.. budi bahasa tiada langsung.

“Aku punya suka ar… aku tengah panas ni. Bos kau ada ke tidak?” ulangnya lagi berang.

“Ada” jawab Hani pendek.

“Cakap dengan dia… ini abang long Sungai Besi datang. Suka hati je hendak rembat awek orang. Dia ingat dia kaya.. banyak duit. Sukahati boleh rembat awek orang. Sorilah beb… gua panaslah dengan bos lu” Kata Roslan yang tiada adab ini dengan nada suara yang tinggi.

“Kejap saya beritahu dia” baru Hani hendak mengangkat telefon Dato Z membuka pintu biliknya…

“Apahal bising-bising ini Hani… dari dalam bilik saya dengar orang terjerit-jerit” tanya Dato Z yang mungkin terdengar suara Roslan yang agak kuat dari dalam biliknya.

“Ha.. keluarpun. Aku ingat kau ni penakut.. menyorok dekat dalam bilik. Ini pakwe Wiwi.. berani engkau kacau awek akukan. Dah lama hidup?”

“Oh! Saya kenal awak.. Roslan?” Dato Z cuba berbahasa basi.

“Tak payah nak kenal-kenal. Sekarang ini apa cerita lu…. Jangan hendak tunjuk alim sangat.. dah kacau awek gua… sekarang ini lu buat tak tahu pulak. Buat-buat baik.. puiiii la” Roslan meludah.

“Hello bro… lu datang ofis gua… lu jerit-jerit… lu tak hormat PA gua. Apahal… baik sangat ke lu” sudah.. Dato dah mula panas hati.

“Dato… lu tak payah ajuk gualah… wa panas hati dengan lu… berani lu tidur dengan awek gua. Lu mahu mampus ker?” Hani menelefon pejabat keselamatan.

“Hello… lu tengok dialog itu betul-betul. Siapa yang ajak teman tidur.. gua atau makwe lu?” jawab Dato Z tidak mahu kalah.

“Lu” Roslan bergerak ke arah Dato Z dan mencekak kolar Dato… mujurlah pengawal sempat sampai dan memegang seterusnya meleraikan pergaduhan dari terjadi ;

“Gua memang tak puashati dengan lu… lepaskan aku. Biar aku belasah mamat tu” kata Roslan meronta-ronta.

“Pengawal.. halau penyangak ini keluar” perintah Dato Z.

“Siaplah lu dekat luar” pengawal membawa Roslan keluar dari pejabat. Hani mendapatkan Dato Z..

“Ok Dato?” tanya Hani.

“Saya ok” beliau membetulkan kolar bajunya.

“Dato.. saya rasa Dato perlu ambil serius ancaman Roslan. Saya takut Dato diapa-apakan olehnya di luar” cadang Hani. Kalau sudah sebut mati… baik sediakan paying sebelum hujang. Dengan reputasi Roslan yang pernah memukul kru produksi kerana lambat membeli makanan… maka Dato Z perlu lebih berhati-hati.

“Ok.. saya ambil pengawal peribadi. Betul juga kata awak… budak tu panas barannya lain macam sedikit… krew produksi pun dipukulnya. Inikan pula saya yang kononnya mengacau aweknya. Dapatkan saya nombor syarikat perkhidmatan kawalan peribadi” Dato bersetuju dengan cadangan Hani

“Baik Dato” Hani duduk semula di kerusinya dan mula mencari syarikat kawalan peribadi.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku