Hani dan Dato Z
bab 39 B ; Dato kedekut
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
3561

Bacaan






Mungkin disebabkan oleh suaranya yang tinggi menyebabkan Dato keluar dari biliknya untuk melihat apa yang berlaku ;

“Hani… Aisy… kenapa ni?” tanya Dato.

“Si Aisy ini Dato.. tuduh saya hendak mengurat Dato” jawab Hani selamba.

“Memang betul Dato.. Dato jangan percaya dengan dia ini.. pandai dia ambil hati Dato dengan anak-anak Dato. Berlakon sahaja tu… ada udang sebalik mee. Dia hendak mengurat Dato.”

“Apa yang kamu merepek ini Aisy?”

“Saya lihat Dato dengan Hani berjalan-jalan di Berjaya Times Square. Kemain manja Hani dengan anak-anak Dato… pegang tangan… cium pipi.. mendukung. Itu semua lakonanlah Dato. Hendak ambil hati anak-anak Dato.”

“Yang awak cemburu kenapa? Awakkan dengan Hasdi? Jadi apa salahnya saya keluar dengan Hani?”

“Dato… bukankah saya menemani Dato kerana syarat yang diberikan oleh isteri Dato” sampuk Hani.

“Jadi betullah Dato ada hubungan dengan Hani?”

“Tidak Aisy… saya tidak ada apa-apa hubungan dengan Hani. Satu perkara yang ingin ditegaskan disini.. Hani menemani saya kerana itu syarat yang dikenakan oleh bekas isteri saya.. jika saya mahu berjumpa dengan anak-anak saya… Hani perlu ada menemani. Hani bukan tergedik-tergedik atau terhegeh-hegeh hendakkan saya. dia bukan seperti awak.. dahulu awak tergedik-gedik hendakkan sayakan… setiap hari hantar dokumen untuk saya tandatangan.. cakap manja-manja. Muntah saya tahu tak!!!” marah Dato. Padan muka!

“Tapi”

“Tapi apa? Satu lagi saya ingin ingatkan awak… ofis ini tempat bekerja.. bukan tempat awak mengumpat Hani.. mengunpat orang lain. Mulai hari ini.. jika saya dengar lagi awak bawa mulut ke sana kemari. Siap awak!! Hendak saya saman awak sepertimana saya saman Nat Ahmed!!!” Aisy terkedu… inilah kali pertama Hani melihat Dato mengamuk.

“Hendak ke Aisy!!!” tanya Dato dengang tegas

“Tidak Dato.. maafkan saya” Aisy terkedu.

“Lagi satu… sudah tiada orang di jabatan kewangan yang datang kepada saya meminta semakan atau tandatangan dokumen. Ini orang lain yang siapkan.. kamu pula yang menghantar.. apa ni? Kadang-kadang bila saya tanya awak kata si Amran buat.. si Faizah yang buat. Apa ni?” tanya Dato.

“Saya minta maaf Dato” airmata Aisy mula bergenang.

“Sudah! Pergi buat kerja kamu!!!!”

“Ya Dato” Dato memandang ke pejabat jabatan kewangan.

“Apa terjenguk-jenguk? Ingat ini ada pengambaraan filem ker?” kata Dato kepada beberapa orang pekerja yang melihat-lihat adegan tadi. Terkocoh-kocoh pekerja kembali ke tempat duduk masing-masing.

“Awak ok Hani?” tanya Dato Z kepada Hani.

“Saya ok Dato.”

“AMacam saya marah? Takut tak?” Dato Z tersenyum.

“Takut juga… macam nak makan orang.”

“Hahahahahahahahahahaha. Sekali sekala kena ajar juga si Aisy tu. sayapun dah bosan dengan sikap dia. Nasib baik dia bukan PA saya.. kalau tak asyik masuk sahaja bilik saya.”

“Ala… Dato pun sukakan perempuan seksi macam Aisy jadi PA Dato. Boleh cuci mata.”

“Ish!! Ke situ pulak. Tak jadi kerjalah saya.”

“Konon.”

“Apa?”

“Takde apa-apa.”

“Buatkan saya Milo Ais satu.. panas pula.”

“Mana ada ais dalam pantry Dato. Dato suruhlah Peon pi beli.”

“Kalau saya suruh Peon.. alamatnya nak balik nanti baru dia terpancul. Awaklah tolong beli” Dato Z menyeluk saku seluarnya.

“Nah 5 ringgit. Baki pulang tau” Dato Z meletakkan wang di atas meja Hani.

“Tapi”

“Terima kasih” Dato Z masuk ke dalam biliknya. Geramnya aku.. ingat aku ni budak penghantar pejabat ker. Dahla minta baki balik… Dato kedekut tahi hidung masin!!!



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku