Hani dan Dato Z
Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
3799

Bacaan







Bab 43

Hasdi menculik Hani

Sudah 2 hari Hasdi diikat jamin dan dibebaskan oleh Mahkamah.. Hani mula berasa takut jika Hasdi melakukan sesuatu terhadap dirinya. Kebimbangan terhadap ancaman Hasdi dahulu menyebabkan Dato Zainal sentiasa membawa pistolnya kemana-mana. Manakala Dato Z pula sentiasa ditemani oleh 2 orang pengawal peribadi yang lengkap bersenjata. Manakala Hani pula… mungkin Polis ada mengikuti dan mengawalnya dari jauh. Entahlah… reda sahaja… dia tidak akan buat apa-apa dengan aku…kalau aku diapa-apakan.. pihak Polis akan mengecam Hasdi sebagai suspek utama.

Pukul 5.30 petang.. Hani menerima panggilan telefon dari pemanggil misteri.. Hani menjawab ;

“Hello haniku sayang.. kenal abang tak?” kata pemanggil sebelah sana.

“Kau Hasdi!!! Kau hendak apa dari aku” suara yang amat dikenalinya… hani terperanjat.

“Janganlah berkasar sangat dengan aku. Aku cakap dengan cara baik… kau pun kenalah cakap dengan baik juga.”

“Apa yang engkau hendak?” malas aku hendak melayan kau!!

“Aku hendak jumpa engkau.. ada perkara yang aku hendak bincangkan. Lagipun aku rindulah dengan engkau…. dah beberapa tak jumpakan.. mesti kau rindu dengan aku” geli aku mendengarnya.

“Aku tidak hingin jumpa engkaulah!!!”

“Eh! Aku bukan suruh kau jumpa aku.. aku hendak kau berjumpa dengan abang kesayangan kau ini. Abang cakap sedikit.. adik abang hendak bercakap” adakah Hasdi menculik abang longnya.

“Hellllllooo..h….elooo… angah.. telefon Polis cepat!!!!” talian ditamatkan..

“Abang,, janganlah telefon Polis… saya takut sangat” sambil diikuti deraian ketawa… nampaknya mungkin geng samseng Hasdi yang diupah untuk menculik abangnya. Tak guna kau Hasdi!! Main kotor!!1

“Apa kau hendak ha? apasal kau culik abang aku.. dia takde kena mengena dengan kau… pasal kes kau!” bentak Hani.

“Apa pula tak kena mengena… dia kan bakal abang ipar aku” sekali lagi terdengar deraian ketawa. Hani berasa geram..

“Kalau perangai macam syaitan… kau campak aku dalam api pun.. aku takkan kahwin dengan kau.. syaitan!!!” marahnya meledak jua.

“Oi Hani… kau cakap baik-baik sedikit, sekarang ini aku tak kira. Kau buat apa yang aku suruh kalau kau hendak abang kau selamat” nampaknya Hasdi mula berang.

“Apa dia” Hani terpaksa akur.

“Kau kunci bilik fail kewangan kan.. aku hendak kau ambil semua laporan tahun kebelakangan… bawa kesini. Aku nak” tegas Hasdi.

“Kalau aku enggan?”

“Kau akan jumpa mayat abang kat Sungai Kelang besok. Lakukan sekarang.. 15 minit lagi aku telefon.. masa itu semua fail sudah ada dalam tangan kau. Chow!!!” Hasdi menamatkan panggilan. Walaupun berat hatinya untuk membuat apa yang disuruh oleh Hasdi… tetapi kerana nyawa abangnya menjadi taruhan… Hani melangkahkan kaki ke bilik fail kewangan dan mengambil semua dokumen berkaitan. 15 minit kemudian Hasdi menelefon ;

“Sudah ada kesemuanya?” tanya Hasdi tidak sabar.

“Ada.”
“Sekarang pergi ke tempat basement… cari van biru. Dah jumpa.. buka pintu belakang.. kau masuk dan duduk.. pemandu akan bawa kau kepada aku. Boleh?” arah Hasdi.

“Ok.”

“Bagus.. pergi sekarang” Hasdi menamatkan panggilan… Hani ke basement mencari van biru yang dimaksudkan, Hani terjumpa Van tersebut yang agak tersorok.. seperti Van syarikat keselamatan. Hani ke belakang van dan membuka pintu belakang van. Beliau membuka pintu yang tidak berkunci dan masuk kedalam van.. sebaik sahaja Hani menutup pintu van.. enjin dihidupkan dan mula bergerak. Di dalam van tiada tingkap untuk memandang keluar. Sebaik sahaja keluar dari bangunan Mega Group.. telefon Hani berbunyi ;

“Bagus… kau buat kerja engkau. kau buat seperti yang aku uruskan.. jangan bimbang.. kau ikut cakap aku.. abang kau selamat.”

“Benci aku bercakap dengan kau.”

“Hahahahahaahahahahahahaha” panggilan ditamatkan. Van terus meluncur laju meninggalkan Kuala Lumpur.

{{{{{{{{{{{{{{{{{{

Apabila Van biru itu keluar dari bangunan Mega Group.. Jidin mengekorinya. Sebenarnya Jidin telah diupah oleh Dato untuk memperhatikan gerak geri Hasdi apabila beliau sudah dijamin. Hasil risikannya… Jidin percaya bahawa Hasdi akan bertindak menghapuskan bukti asal yang boleh menyabitkannya salah di mahkamah. Jidin merasakan bahawa Hani adalah merupakan orang sasaran Hasdi kerana Hani adalah titik yang paling mudah dipengaruhi dan diugut jika dibandingkan dengan Dato Zainal mahupun Dato Z. Sejak pagi tadi Jidin menyamar di dalam MPV tersebut… petang tadi beliau perasaan satu Van yang mencurigakan memasuki Mega Group… tekaannya tepat apabila alat GPS yang dimasukkan kedalam telefon bimbit Hani menunjukkan Hani memasuki Van tersebut. Jidin mengekori Van tersebut daripada jauh. Beliau menelefon Polis dan juga Dato Z untuk memberitahu perkembangan semasa yang berlaku ini. Beliau tidak mahu apa-apa berlaku terhadap Hani.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku