Hani dan Dato Z
Bab 44 ; Mimiland
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
3348

Bacaan






Bab 44

Mimiland

Setelah hampir sejam perjalanan… Van berhenti di suatu tempat. Hani rasa mungkin tempat inilah dimana abangnya disorokkan.. pintu terbuka.. dua orang yang memakai topeng mengarahkan Hani keluar dan mengikutnya. Hani turun daripada Van… Hani memandang ke kiri dan kanan… ada sebuah tasik di hadapannya.. seperti sebuah resort… tapi di dalam keadaan terbiar. Semak samun melingkari bangunan resort. Hani mengikut arahan dua orang bertopeng itu… mereka memasuki semak dan hutan kecil.. keadaan semakin gelap.. mungkin hampir Maghrib… sampai di sebuah bangsal terbiar. Hani disuruh masuk oleh lelaki bertopeng.. pintu dibuka… kelihatan Hasdi dan beberapa kuncu-kuncunya yang juga bertopeng

“Masuk Hani… masuk.. Alan. Tutup pintu” Hani masuk dan pintu ditutup.

“Selamat datang ke Mimiland Hani” Mimiland? Hani tidak pernah mendengar hatta datang ke sini dengan keluarganya.

“Mana abang aku?” tanya Hani.

“Opsss… sebelum kamu jumpa abang kau Hani.. jangan lupa benda yang kau janjikan.”

“Aku tidak pernah berjanji dengan kau.. kau yang paksa aku. Kau tak nampak apa yang aku kendong ni?” kata Hani sambil menunjukkan 8 fail ditangannya.

“Hahahahahahaahhaha.. jangan marah-marah sayang.. kamu ini semakin marah semakin menarik di mata abang. Hahahahahahahahaha” kuncu-kuncu Hasdi turut ketawa.

“Dah puas ketawa? Aku takde masa hendak layan kau. Abang aku mana!!!” kata Hani berang dipermainkan oleh Hasdi dan kuncu-kuncunya.

“OKlah Hani.. kau letak sahaja semua fail tersebut di atas meja itu” arah Hasdi sambil menunjukkan meja yang dimaksudkan. Hani bergerak ke arah meja tersebut dan meletakkan fail tersebut di atas meja.

“Aku dah buat apa yang kau suruh buat. Apa lagi kau nak? Bang aku mana?” ulang Hani.

“Relaks.. abang kau selamat.. ada di dalam bilik itu.. pergilah” Hani membuka pintu bilik yang dimaksudkan.. tangan abangnya diikat manakala matanya ditutup. Keadaan abangnya sangat lemah… hidung dan matanya lebam… Hani tidak berpuas hati ;

“Abang.. bangun bang.. abang” Hani mengejutkan abangnya… abangnya menaikkan kepalanya..

“Hani ke tu?” kata abang lemah.

“Ya bang.. Hani bang.. abang ok? ” Hani duduk berhampiran abangnya.

“Kenapa Hani datang…. Bahaya!!!’ marah abangnya.

“Saya hendak selamatkan abang,”

“Apa!!! Kau nak selamatkan aku.. kita belum tentu dilepaskan.”

“Kasih sayang saya terhadap abang melebihi segala-galanya.”

“Walaupun aku ini tidak pedulikan keluarga? Walaupun aku ini kedekut.. walaupun aku ini selalu susahkan kau?” tanya abangnya.

“Abang tetap abang saya.. dunia dan akhirat” Hani memeluk abangnya erat.. abangnya mengalirkan air mata kerana terharu dengan kata-kata adiknya.

“Kenapa berdarah dan lebam bang.. abang kena pukul?” abang Hani mengangguk. Hani bangun dan kembali semula ke arah Hasdi ;

“Oi jendul!!! Apahal kau belasah abang aku ha? kau kata kau tak apa-apakan abang aku.. ini apahal lebam dan ada darah?”

“Hahahahaha.. abang kau ini buas sangat.. suka melawan.. kawan-kawan aku ini jenis yang kurang sabar. Jadi… aku tak boleh buat apa” kata Hasdi selamba.

“Kau!!!!”

“Ok.. relaks.. janji abang kau adakan. Selamat… bernafas lagi.”

“Bila kau hendak lepaskan kami.. aku sudah buat apa yang kau mahu.”

“Relaks… bagi aku tengok fail-fail itu ok” Hasdi bergerak ke meja dimana Hani meletakkan fail-failnya. Apabila beliau melihat satu fail.. beliau membuangnya dan melihat fail yang lain.

“Apa yang kau bagi aku ni?” tanya Hasdi kepada Hani.

“Fail yang kau hendak lah.. transaksi kewangan 8 tahun berturut-turut” jawab Hani.

“Ini bukan yang aku hendak.. ini fail sampah.. kau tak tengok ke tadi?”

“Aku mana ada masa hendak tengok.. kau bagi aku masa 15 minit untuk aku mencari kesemua fail” dalam masa 15 minit hendak mencari kesemua fail.. mana cukup.Hani hanya sempat membaca kulit luar fail sahaja.

“Kau tengok sendiri” Hani melihat fail yang dihulurkan oleh Hasdi… beliau terperanjat.. hanyalah salinan laporan lembaga pengarah.

“Mungkin Dato kesayangan kau itu tahu rancangan aku. Dia tukarkan fail tersebut dengan fail laporan ahli lembaga pengarah. Sial kau Zafrran!!!” Hasdi menumbuk dinding.

“Dia buat sial dengan aku! Dia belum tahu lagi aku siapa!!!! Kau !!! Kau adalah orang yang dicintainya… aku akan gunakan kau untuk suruh Zaffran membawa fail yang aku hendak. Hahahahahahaahahahahah.. kau ingat kau bijak.. aku lagi bijaklah Z” bentak Hasdi.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
Instagram @ilhamkarangkraf
  Terhangat di Grup Buku