Hani dan Dato Z
Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
4394

Bacaan






Bab 48

Hani mula bekerja semula

Seminggu kemudian Hani dibenarkan keluar dari wad. Beliau diberi cuti selama seminggu sebelum dibenarkan keluar dari Hospital. Jahitan di belakang pinggangnya sudah dibuka. Dato Z kembali bertugas 2 minggu selepas peristiwa Hani ditikam. Beliau melakukan rombakan besar-besaran di dalam pengurusan syarikat. Adik bongsunya yang kini bekerja dengan GLC di mana ayahnya menjadi Pengerusi telah dipanggil semula untuk berkhidmat dengan Mega Group. Adiknya lulusan perakaunan dari UK telah dilantik menjadi Pengurus Besar Kewangan menggantikan Hasdi. Adiknya ini bernama Hafiz.. berumur awal 30 an.. sudah berkahwin. Dahulu beliau bekerja dengan Dato Seri.. tetapi oleh kerana perselisihan faham dengan Hasdi.. beliau berhenti dan bekerja dengan syarikat lain.

Petang itu, Tasya melawat Hani di rumahnya.. sudah 2 Hani pulang ke rumah.. beliau merasa sangat bosan duduk di rumah keseorangan dan tidak sabar untuk bekerja. Apa yang mengembirakannya adalah abang longnya akan berhenti kerja di Johor Bharu dan akan cuba mencari peluang pekerjaan di Kuala Lumpur.

“Anak kau macamana? Dah sihat?” tanya Hani kepada Tasya yang melawatnya di rumah.

“Anak aku lasak dah. Tak reti duduk diam.”

“Jadi… tak jadilah kau pindah Bangi yer?”

“Begitulah gamaknya.. nasib baik ada jawatan kosong kerani kanan di PJ. Maka abang aku berpindah dekat situ ler.”

“Perut kau makin besarlah” Hani melihat perut Tasya yang semakin memboyot. Besarnya lain macam.

“Hahahahahaha.. mengandung. Memang lah. Kau besok akan mengalami perkara yang sama juga nanti.”

“Tapi besarnya lain macam. Kembar ker?” memang.. perut Tasya semakin membesar.

“Kau jangan nak mengada. Kalau kembar kesian pula abang aku nanti. Entah-entah aku terpaksa bekerja untuk bantu laki aku.”

“Heheheheheeheheh… ala. Apa salahnya. Setiap anaknya ada rezekinya itu.”

“Banyaklah kau. Kalau duduk kampung takpelah anak ramai. Hendak makan.. ada pucuk paku, ada ubi, ada ayam. Dekat Bandar ni. Ni dekat rumah flat. Kalau takde duit.. kau hendak makan apa? Paling-paling koman kena beli sardin” Hani tersengih.

“Ha.. tersengih macam kerang busuk. Engkau tu bila lagi… aku dah 3.”

“Hahahahaahha… lawaklah kau ni. Terhibur juga aku bila kau ada dalam rumah ni. Aku? Lambat lagilah. Pakwe pun takde.”

“Dato?”

“Kau ni asyik.. Dato.. Dato.. Dato. Takde orang lain ke kau nak kaitkan aku. Kau kaitkanlah aku dengan Anuar Zain ker? Aaroon ke? Ini Dato juga kau sebut.”

“Dah itu yang aku tengok rapat dengan kau sekarang ini. Selera tinggi.. nak Aaron jer. Dato tu hensem apa. Aku cakap kau dengan Dato ini bukan apa. Dari apa yang aku lihat masa aku lawat kau beberapa kali di hospital. Aku dapat rasakan kau dengan Dato itu seperti”

“Seperti apa? Apa yang kau tengok?” sampuk Hani..

“Ialah.. seperti orang yang bercinta. Dato take care engkau sangat. Teman kau pula tu di Hospital. Suap Epal.. sweet. Romantiknya Dato.”

“Dah.. jangan hendak berangan. Aku dengan dia takde apa-apalah. Walaupun dia ada hati dengan aku” Opssss!!! Terlepas sudah.

“Ha!!! kan aku dah kata… Dato itu memang syok dengan kau. Kan dah kantoi.”

“Iyalah.. aku berterus teranglah dengan kau. Dia beritahu aku, memang dia suka dekat aku. Tapi”

“La… ada tapinya pula. Kenapa?”

“Tapi dia kena buktikan yang dia cinta aku. Dia kena buang tabiat buruknya tu, macam selalu keluar dengan perempuan.. dan lain-lain lagi. baru aku boleh terima dia.”

“Iya? Jadi Dato setuju?”

“Aku tidak pernah beritahu segala syaratnya itu. Tetapi aku mahu Dato berubah bukan kerana aku. Tetapi berubah kerana kehendak sendiri. Aku tak mahu, bila dia dah dapat aku atau berkahwin dengan aku, dia buat semula perangai kasanovanya itu.”

“Hmmmmmmm.”

“Lagipun aku masih belum lagi mencapai apa yang aku hendak. Aku hendak beli rumah untuk kedua orang tua aku. Kau tahukan, kita sudah 20 tahun tinggal di flat ini. Dari kita kecil lagi. Kita membesar bersama-sama. Tapi aku dah tak tahan duduk flat ini.. terutama mulut Kak Joyah.”

“Kau hendak tinggalkan aku?”

“Tasya.. satu hari nanti… kita akan tinggalkan flat ini. Dulu, kau nyaris-nyaris hendak berpindah di Bangikan. Kita ada kehidupan kita sendiri Tasya. Ala… walaupun aku jauh. Tetapi kita tetap boleh jumpakan” Hani memeluk Tasya.

“Betul juga kata kau.. sampai bila kita hendak duduk di sini” mereka terus berbual.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku