Hani dan Dato Z
Bab 50 ; tersenyum sendirian
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 17 Februari 2013
Kahwin dengan Dato? Oh Pliz! Bagi bab 1,2,3,4 dan 5 telah diolah semula. Saya akan mula memadamkan bab-bab lama yang telah diolah. Bab lain saya hanya kemaskini sahaja bab yang ada kerana tidak melakukan olahan secara besar-besaran.Jadi anda boleh baca bab lain seperti biasa. Segala kesulitan amat dikesali.
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
3628

Bacaan






Malam itu semasa makan malam ;

“Kamu ini kan… dari tadi asyik tersenyum sendiri. Tengok mesej tersenyum.. tengok TV tersenyum.. selepas itu kamu riang sahaja selepas balik. Kenapa Hani?” tanya emaknya yang perasaan akan perubahan diri Hani sejak pulang dari kerja petang tadi. Alamak! Emak perasaan ke? Mana tak senyum sorang-sorang.. wang setengah juta ringgit masuk dalam akaun aku. Tapi aku tidak boleh beritahu emak.. aku mahu buat kejutan kepada keluarga aku;

“Tengok tu.. emak tanya dia senyap pula.”

“Akak tu angau mak” sampuk Ikhwan.. cis! Budak ni

“Engkau angau dengan siapa? Dengan Dato tu? ha. Cepatlah suruh Dato tu meminang” balas emak.

“Ish emak ini.. ada pula dengan Dato tu. Bukanlah” tingkah Hani.

“Iyalah.. kalau dah setiap hari Sabtu kamu teman dia jumpa anak-anaknya. Sudah macam kamu ini ibu tiri anak Dato pula… susah-susah nikah aja. Orang pun tak bercakap tentang kamu dengan Dato tu.”

“Emak… kalau si Joyah tu. Saya kahwin ke.. saya kerja ke.. saya tak kerja ker.. saya beli kereta kecil.. saya beli kereta besar. Semuanya hendak dia mengata emak. Sebab itu kalau boleh saya hendak kita pindah.. kita beli rumah baru.”

“Dah ayah kamu mampu beli rumah flat ini. Duduk jelah rumah ini Hani. Manalah ayah kamu mampu hendak beli rumah lain lagi.”

“Insya Allah.. kalau ada rezeki.. saya beli rumah. Kita pindah ye mak.”

“Ikut suka hati kamulah.. dekat Kuala Lumpur ini mana ada rumah teres harga bawah 100,000 yang sesuai dengan gaji kamu. Rumah apartment pun sekarang ini paling murah dekat 150 ribu. Nama sahaja apartment.. tapi macam flat juga. Bertingkat… parkingpun berebut.”

“Insya Allah kalau ada rezeki… saya cuba cari rumah teres di pinggir Kuala Lumpur emak.”

“Ala….. kahwin dengan Dato.. rumah 4 tingkat dato boleh beli” menyampuk lagi budak ni.

“Kau inikan… mulut mengalahkan Kak Joyah. Kau selalu makan bontot ayam ye?” marah Hani kepada adiknya.

“Ala.. orang bergurau je lah.”

“Sekali lagi kau sebut pasal Dato.. aku potong elaun kau yer” gertak Hani.

“Baik Datin” emak ketawa.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 ; Temuduga | Bab 2 ; temuduga yang hampas | Bab 3 ; jawapan yang tidak terduga | Bab 6 full ; berjalan-jalan dengan Dato | bab 7 ; Sinopsis dan Dato tidak solat ? | Bab 8 ; Aisy memerli Hani | Bab 8 B ; Sinopsis Beg Gucci tiruan | Bab 9 ; Dato hantarkan Hani balik | Bab 9B ; sinopsis dan sekeping invois | Bab 10 full ; Mula menyiasat | Bab 11 full ; Berjimba-jimba dengan Tasya | Bab 12 ; Gaji pertama | Bab 13 ; Menyoal Pak Mat | Bab 13 B ; menyoal Pak Mat 2 | bab 14 ; Macamana yek? | bab 14 B ; Dato meminta maaf | Bab 15 ; Berjumpa Jidin sengal | Bab 16 ; Aisy semakin rapat dengan Hasdi | bab 16 B ; sinopsis dan sekumpulan dengan Hasdi | bab 17 ; Tasya menyatakan kebimbangannya | Bab 17 B ; Aisy beri amaran | Bab 17 C ; sinopsis dan makan malam sekeluarga | Bab 18 full ; Mula bergerak | Bab 19 ; Berjaya membuat salinan dokumen | Bab 20 ; Hasdi ada perasaan dengan Hani? | Bab 21 ; Tasya sudah masuk geng Kak Joyah? | bab 21 B ; membeli kereta | Bab 22 full ; Aisy mengamuk!!! | Bab 23 full ; bercuti di Port Dickson | Bab 24 ; sesuatu yang mengejutkan | bab 25 ; Apit perlu dibedah segera | Bab 26 ; Dato Z membantu | bab 27 ; peel abang hani | bab 28 ; Wiwi | Bab 28 B ; Pak Mat pulangkan wang syarikat | bab 29 ; Dato Z bermesra dengan Wiwi | Bab 30 ; Video Dato Z dan Wiwi | bab 30 B ; sinopsis dan skandal Dato | bab 31 ; kecoh satu pejabat | Bab 31 ; wiwi tak puasa? | Bab 32 ; Pakwe Wiwi mengamuk!! | Bab 32 B ; Dato Z mengupah Jidin | Bab 33 ; Bukti | bab 33 B ; Bukti 2 | bab 34 ; Dapat komisen | Bab 35 ; Puan Kamelia | Bab 36 ; Dato Z berjumpa anak-anaknya | Bab 36 B ; Berjaya Times Square | Bab 37 ; Dato beri saguhati | Bab 37 B ; Persiapan Raya | Bab 39 ; Dato memarahi Aisy | bab 39 B ; Dato kedekut | Bab 40 ; Memberitahu Dato Zaffran | bab 40 B ; Pembongkaran pengkhianatan Hasdi | Bab 41 ; Dato Seri berang | Bab 41 B ; Laporan Polis | Bab 42 full ; Hasdi dan kuncunya ditangkap | Bab 43 ; Hasdi mengugut Hani | Bab 44 ; Mimiland | Bab 44 B ; Dato mencintai Hani? | Bab 45 ; Mengugut Dato Z | Bab 45 B ; Hani!!!!! | Bab 46 ; Unit rawatan rapi | Bab 46B ; kau suka Hani ke Zaffran? | Bab 47 ; Tolonglah sedar Hani | Bab 47 B ; Hani sudah sedar | Bab 48 ; Hani sudah keluar dari Hospital | Bab 48 B ; Mula bekerja semula | Bab 49 full ; makan malam | bab 50 ; Jidin | Bab 50 ; tersenyum sendirian | Bab 51 full ; Melawat Aisy di penjara | Bab 52 ; Panggil Dato lagi | Bab 52 B ; Kak Joyah... Kak Joyah | Bab 1 dan 2 sesudah diolah semula | Bab 3 dan 4 diolah semula | Bab 5 ; olahan semula | Bab 53 ; Melawat rumah baru | Bab 53 B ; Dato menyanyi untuk Hani | Bab 54 full ; Video di You Tube | Bab 55 full ; Video Hani Menjadi fenomena |
Kami, (Ilham Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan
  Terhangat di Grup Buku