JENAKA INDUKSI
JENAKA7
Genre: Umum
Kategori: Alternatif
Paparan sejak 28 April 2017
JENAKA INDUKSI - Permulaan kepada kejayaan seorang guru adalah bagaimana menarik hati dan minat pelajar untuk mengikuti pembelajaran dan pengajarannya. Himpunan kisah ini menunjukkan kegigihan golongan pendidik untuk meneruskan perjuangannya dan menarik hati pelbagai bangsa, budaya dan kepintaran pelajar yang pelbagai. Rintangan ini akhirnya menjadikan seorang guru itu matang dan menjadi ingatan pelajar sepanjang hayat. SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU....
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
174

Bacaan






JENAKA 7 : TERUP ION


Menunggu kelas tambahan yang bakal bermula jam 2.00 petang, rasa mengantuk merupakan cabaran utama. Harmonian memang bersatu dan berpadu untuk mengalas cabaran SPM.  Namun Harmonian juga pelajar biasa yang ada cerita nakalnya.
Sebahagian rakan Harmonian , mengisi masa terluang dengan bermain kad daun terup.
Asyik bermain , latihan dibekal terabai. ..... suka , geram , marah tapi menjadi kenangan terindah.

Langkahnya memang sepantas kilat, muncul tanpa diduga, hadirnya dengan seribu idea.
Marah dengan sikap membuang masa bermain daun terup, lalu semua daun terup dirampas semua. Tiga pelajar diarah ke bilik HEM, dalam fikiran Harmonian pasti surat amaran atau hukuman bakal menanti.

15 minit berlalu.... dengan penuh debaran Harmonian menunggu khabar 3 rakannya yang ditahan di bilik HEM. Suatu kejutan, kembalinya mereka dengan daun terup Harmonian kini berubah wajah menjadi Kad Anion Kation. "Jadikan semua permainan suatu pembelajaran menyeronokan pasti Harmonian tidak akan stress menghadapi peperiksaan.

Geram, marah, sakit hati merupakan rencah perjalanan seorang Harmonian. Segalanya kini menjadi kenangan terindah bila mengatur langkah ke kuliah kejuruteraan kimia, perubatan, biokimia, genetik botani dan semuanya itu dari hukuman kreatif daun terup yang menjadi Kad Anion Kation.

Di manakah cikgu yang sepantas kilat, muncul tanoa diduga.....?



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Intro | JENAKA1 | JENAKA2 | JENAKA3 | JENAKA4 | JENAKA5 | JENAKA6 | JENAKA7 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku