Cinta aku untuk MISS TOMBOI
Bab 29
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Kategori: Novel
Paparan sejak 13 Mei 2017
nur adlin azrin seorang gadis yang kasar dan sangat nakal siapa yang tak kenal,adlin terpaksa kahwin dengan senior di kolej nya itu kerana sebab tertentu...Tengku muhammad faizan amirsyah mula nya seorang yang periang baik dan peramah tapi...disebab kan bekas kekasih nya yang mempermainkan hati nya faizan menjadi seorang yang bengis dan pemarah tapi sejak mengenali adlin hati nya makin lama makin sayang dengan adlin.....bila mereka ingin meluahkan perasaan datang semula bekas kekasih faizan alisha dan Tengku Harris zaril pelajar yang berpindah ke kolej itu mula ingin memikat adlin walaupun telah tahu yang adlin sudah menjadi isteri orang
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
668

Bacaan






"Okey cik sekarang dah stabil harini cik boleh balik ke rumah.."terang doktor aku angguk  "terima kasih doktor" aku mengucap terima kasih baba dan lain rancang nak lawat aku malam ni tapi aku dah keluar tak lam lepastu Harris masuk. 


"Hai...dah sihat ke?"tanya nya aku ketawa kecil  "aku dah boleh keluar hari ni kau boleh hantar aku balik tak?"tanya ku pada Harris Harris selalu lawat aku kira aku dan dia rapat juga lah. 


"Oh iya!kalau macam tu saya tolong kemas barang awak"aku terus melarang   "tak payah tak payah aku buat sendiri..."kata ku  "awak boleh gerak tak ni?" tanya Harris aku angguk aku turun dengan perlahan. 


"Aku boleh lah jangan risau lah"kata ku dan mengemas barang ku   "macam mana tak risau saya dah jatuh cinta kat awak.." aku memandang Harris tak jelasa lah apa dia cakap    "kau cakap apa tadi?"  tanya ku Harris hanya menggeleng aku angkat bahu sambung mengemas barang ku. 


******************


"Faizan kau dah lama tak datang kolej sampai lecturer pun pelik kenapa kau tak datang iyelah kau kan pelajar yang cemerlang sama masa kat sekolah dulu"tanya khairul aku mengeluh dan bersandar di sofa sekarang aku kat rumah keluarga Az.... 


"Aku tak boleh belajar lah kalah Az takde.."terang ku haris mengeluh  "bro tahun ni last sem dah dan kau lupa nak capai peringkat master tak ingat?" aku memandang Haris. 


"Bro...kau taknak Az bangga ke dekat kau...ingat lah walau Az tak ingat kau sekarang nanti dia akan ingat kau juga jadi...belajar lah jangan sebab Az alasan kau tak boleh belajar kau taknak Az bangga dekat kau?"aku memandang Alif ada betul juga dia cakap,Alif memandang dhia yang bercerita dengan asyrin dan abby   "bla dulu nak jumpa bakal isteri kejap bye!" aku memandang Alif dengan sinis bunuh baru tahu. 


Aku memeluk diari Az yang aku jumpa dekat bilik dia aku dah ingat dia,dia lah yang dulu selalu aku usik bawa dia main dia lah Ad maafkan aku salah aku tak ambil tahu nama penuh kau Ad...Nur adlin azrin aku minta maaf tinggalkan kau masa tu...aku minta maaf sebab tak jumpa kau masa kami pindah 


FLASHBACK... 


"irsyah jom gerak...." mata ku masih melilau melihat ke atas rumah keluarga Ad aku hanya hirau kan panggilan umi,baba menepuk bahu ku    "irsyah pergi lah nanti baba kirim kan salam kamu...kamu dah lambat dah ni nak gerak..."    aku berfikir sekejap dengan terpaksa aku angguk aku menyalam tangan mereka semua tapi aku nak jumpa Ad...


"Baba cakap kat Ad irsyah minta maaf tak dapat jumpa dia...irsyah takut nanti bila irsyah dan Az jumpa suatu hari nanti dia merajuk pulak kat irsyah..."   Mata ku masih lagi pandang di atas berharap dia turun 


"Alah kau jangan risau lah irsyah kau pergi lah kesian umi dan daddy tunggu kau kat luar" kata adriz aku angguk,aku melambai pada diorang dan keluar dari rumah itu. 


"Dah jom gerak..."  aku angguk bila kereta bergerak hati ku ingin memandang ke belakang,aku menoleh ke belakang dan melihat Ad mengejar aku dengan memegang teddy bear yang aku hadiah kan masa hari jadi nya bulan lepas,aku menahan airmata ku Adrian dan adrin memujuk Ad. 


Aku duduk semula akhirnya airmata yang aku tahan tumpah juga fazril di sebelah ku memeluk bahu ku  "alah dik jangan risau lah abang tahu irsyaj dah jatuh cinta dekat Ad kan....alah kau tak yah nak bohong tengok dari mata kau pun aku tahu...ada jodoh kau kahwin dengan dia...betul tak umi..daddy" pujuk fazril aku masih diam


"Betul kata abang kamu tu irsyah...umi dan daddy tak halang kamu kalau nak kahwin dengan Ad" akh bersandar dan menghembus nafas ku    "eih....abang irsyah tak malu nangis nanti reen gitahy dekat Ad" aku senyum sinis budak ni masih blur. 


"Oi budak blur macam mana kau nak bagitahu dekat Ad sedang kan kita dah PINDAH rumah kau nak datang sini naik ape kereta...pegang stereng kereta pun dah bergegar" ejek ku farez memandang tajam dengan ku


"Tak ape nanti besar kita boleh bawa kereta balik sini" balas farez ketawa aku    "what!hahahah lawak lah kau ni adik oi...reen fikir diorang tu akan tinggal tetap kat situ takkan lah dik diorang akan pindah juga satu hari nanti..."   farez diam tak sampai berapa minit terus nangis. 


"Umi....taknak pindah nak main dengan Ad...nanti reen rindu lah umi....taknak pindah...." rengek reen terus panas aku bila dia sebut nama Ad apa fikir aku tak rindu juga ke kat Ad...


"Kau ni bising lah!diam lah sikit!jangan nak memekak jer..."marah ku pada reen terus diam reen   "irsyah!apa cakap macam tu!" marah daddy aku merengus. 


"Mulai sekarang jangan panggil faizan irsyah,panggil faizan full stop"marah ku dan terus melelap mata ku   "kalau abang panggil irsyah jugak kau nak buat ape?" tanya fazril aku masih memejam mata ku. 


"Kalau abang masih panggil irsyah faizan lari dari rumah...abang pun tahu kalau faizan cakap faizan akan buat" okey aku mengaku aku mula nak biasa kan panggil aku ni faizan kekok habis ku


ANDFLASHBACK


"Faizan!Az dah balik!"terjah adriz dengan teruja,senyum ku melebar aku meletak dairy milik Az di meja dan berlari ke luar tapi senyum ku terus mati bila aku tengok Harris ada sekali dengan Az siap bawak beg galas lagi. 


"Az dah balik....jom masuk Harris jom masuk...."jemput baba aku memandang Az yang dari tadi curi pandang aku kami semua terus masuk. 


"Baba rindu lah....nanti Az masak kan makanan kesukaan baba tau!"kata Az,terasa hati dengan Az yang langsung tidak bercakap dengan aku. 


"Suka hati kamu lah Az....ni tanya baba ni tak tanya suami ke?" aku nampak yang Az menghentak kaki tanda marah    "berapa kali Az nak cakap Az takde suami!bila masa Az kahwin..." panas pulak hati aku ni terus aku bangun   "takpe lah baba jangan paksa dia ingat faizan....buat ape lah dia ingat faizan kan...suami sendiri pun tak ingat...baba faizan pergi dulu lah Assalamualaikum...." belum sempat aku keluar adriz menahan    "faizan kau jangan lah balik Az baru keluar kan...bagi lah dia masa..."   alu berputar menghadap diorang dan senyum sinis pada Az. 


"Buat ape...lagi pun encik Tengku Harris kan ade...jumpa korang esok kat kolej Assalamualaikum....." aku terus keluar dan masuk ke dalam kereta,terhambur airmata yang aku tahan. 


"Ya Allah aku tak sanggup tengok isteri aku dengan orang lain ya Allah....kembali kan lah ingatan isteri ku ya Allah aku tak sanggup aku rindu dengan dia...." aku meraup muka ku dan menghembus nafas ku. 


"Takpe faizan esok ada lagi sekarang ni...balik rumah daddy dan umi..."aku terus memandu ke rumah umi dan daddy. 


**************

AZ P.O.V


Mata ku masih memandang ke pintu asal aku rasa sakit hati ni kecewa bila dia pergi sedih asal aku ni   "erh...Az kau kata nak masak kan makanan kegemaran baba kan?"  aku memandang dhia yang tiba tiba tak cakap loghat utara nya tu gelabah tu... 


"Ooo kejap...baba Az naik kejap tau tukar baju..." belum sempat aku berdiri mata ku terpandang dairy di atas meja tu,aku ambil dan mengangkat beg ku naik ke atas. 


"Buku ape ni?"aku duduk di sofa sambil memegang buku yang aku pegang tiba tiba kepala ku sakit. 


"Hei! Beb kau tengah buat ape?"   aku memegang kepala ku masa ni aku tingkatan 2 semua kenal aku masa aku baru masuk tingkatan 1 hebat tak aku hahaha 


"Hang ni cheq nak tulis dairy pun susah!"


"Dai...dairy...ape benda tu tak tahu pun"


"Alahai Minah tomboy ni dairy pun hang tak tau kah!dairy meaning is...bila kau tak boleh luah kan perasaan kau kat orang atau...kau nak tulis tentang yang privasi taknak orang tau hang tulis lah kat dairy!"


"Oooo kalau macam tu balik ni kita sama sama pi kedai buku okey!aku banyak benda rahsia yang masih aku simpan perasaan aku...ha!aku nak tulis perasaan aku dengan ir......syah"muka ku terus mendung bila teringat irsyah yang lama tak jumpa aku. 


"Alah tak mau lah hang sedih kita pergi sama sama pi kedai buku tu tak yah dah pikiq pasai irsyah nanti dia cari hang satu hari nanti cheq tau tu..."


"Hahahah kau ada ada lah jom kita pergi buli orang ke bosan lah rehat ni nak makan aku tak lapar"


"Eh...Minah ni....tak abih abih buli orang tau!" marah dhiah aku hanya ketawa tiba tiba asyrin dan azrina berlari ke arah kami. 


"AZ!ada orang pukul farez,eiqal dan hamizan kat belakang bangunan lama tu!cepat lah!" kata asyrin dengan nafas tercungap. 


"Ha!aduh asal baru sekarang!jom lah!" aku mengangkat skirt biru tu keatas nasib lah aku pakai seluar panjang terus aku ikat dan berlari 


"ARGH!"aku terjelepok,aku memegang kepala ku dengan kuat. 


"Eh!awak yang berlari tu turun kan skirt tu awak perempuan!" marah pengawas tu


"Alah sorry lah abang pengawas kawan saya kena buli ni!nanti nanti lah abang pengawas denda saya bye!"


"Buli!eh kejap saya ikut!"


"argh!sakit!baba abang tolong Az!"jerit ku terus abang Adrian membuka pintu ku dan datang memegang bahu ku. 


"Abang tolong Az kepala Az sakit!"belum sempat aku berdiri terus gelap dan hitam sama lah tu.. 



************

FAIZAN P.O.V


In my dream

You with me

Will be everything 


Aku memasang earphone ke telinga ku kenapa adriz call aku



"Ass....."


"Faizan!kau datang sekarang juga!Az pengsan ni!"


"Ya Allah okey!kejap lagi aku sampai!"



"Az ape lagi ni....jangan buat aku risau lah Az..."aku memandu semula ke rumah baba dengan laju isteri tengah pengsan tu



Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku