Mrs. Firdaus
Bab 40
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 11 Jun 2017
Mencintai tak semestinya memiliki. Tapi, jika dia suami aku bukankah aku perlu memilikinya luar dan dalam. Percintaan siapa sahaja yang tiada ujian, ujian itulah mengeratkan dan melonggarkan hubungan. Dapatkah aku menakluk cinta, hati dan dunia suamiku yang masih berpegang teguh pada cinta pertama? Jika dilukai, dapatkah dia peluang untuk membuktikan yang dia berubah? Terlalu banyak persoalan yang bermain diminda. Siapa aku? Miss Shafira Liyana atau Mrs. Tengku Firdaus Al-Amin. Dapatkah aku menjadi dunia bahagianya? Atau hanya persinggahan?
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
682

Bacaan






“Allahu Akbar, Allahu Akbar.” Mengalirair mata. Terasa syahdu melihat suamiku sedang mengazankan mereka bertiga.

Tengku Rayqal Atif bin Tengku FirdausAl-Amin, Tengku Rayqal Afiq bin Tengku Firdaus Al-Amin dan Tengku Rayqal Akimbin Tengku Firdaus Al-Amin terlahir di atas dunia ini tepat jam 10.45 malamoleh aku. Alhamdulillah, kondisi aku dan hero-heroku baik sahaja.Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya.

“Sayang, terima kasih untuk anugerahterindah ini. Semoga kita dapat menjadi abi dan ummi yang berjaya mendidik anakyang soleh dalam memimpin dunia berpandukan sunnah Rasulullah.” Bisiknya ditelingaku.Kucupan di dahiku menandakan terima kasih.

“Terima kasih juga pada abang keranamemberi peluang kepada sayang memegang gelaran sebagai ummi kepada anak-anakTengku Firdaus Al-Amin. Sayang rasa bersyukur sangat-sangat kerana bahagiadisamping abang dan kini dilengkapi lagi dengan Rayqals.” Ucapku.

Keesokannya, wad yang menempatkan akudipenuhi dengan keluargaku dan keluarganya datang melawat melihat aku dananak-anak kami. Acap dan Maria juga turut datang dengan satu kejutan. “Mariamengandung.” Beritahu Acap.

“Alhamdulillah, bunting pelamin. Tahniahmama to be dan papa to be. So, Acap buanglah perangai gegila kau tu.” Gurau aku.

Mereka yang ada disitu ketawa dan Acapmengacah penumbuk kepadaku. Tapi, sweet apabila Asyraf berdiri dihadapan Acapdengan senyuman sinis. Seperi berkata ‘Kau berani tumbuk, aku tumbuk kau balik.’Terasa bahagia disamping mereka.

Untuk dia, kewujudan aku hanyalah pembawamalang dan orang ketiga dalam perhubungan cintanya. Tapi, aku nekad untukmengikat dan mendapatkan cinta darinya. Pelbagai rintangan dan cabaran perluaku hadapi untuk mendapat cinta dan sayang dari lelaki yang bernama TengkuFirdaus Al-Amin. Alhamdulillah dengan berkat kesabaran dan ketabahan aku,akhirnya dia berjaya juga meluahkan cinta kepadaku. Tanpa aku sedar, impianmenggapai gelaran Mrs. Firdaus daripada Miss Fifi memberi seribu satupengajaran dan kisah kepada diriku sendiri. Kini, gelaran aku menjadi lebihdekat dengannya, iaitu Rayqals’s Ummi. Terima kasih Firdaus kerana wujuddidalam kehidupanku, mencintaimu dan menjadi isterimu adalah anugerah terindahyang Allah berikan kepadaku.


TAMAT

-CKK-



Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku