Aisyah
Bab 25
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 13 Jun 2017
Aisyah dalam bahasa Arab bermaksud kebahagiaan. Selama dia dibesarkan di dalam keluarga kecil yang hanya ada dia dan adiknya sahaja, dia sudah rasa bersyukur. Hadirnya keluarga seorang lelaki merisik tentangnya, telah mengikat dia untuk memegang jawatan seorang isteri. Untuk menjadi seorang isteri kepada lelaki itu tidaklah sepertimana yang diimpikan olehnya. Maklumlah, hidupnya hanyalah keluarganya dan lelaki itu lelaki yang pertama merisik tentangnya. Setiap perempuan yang lahir di muka bumi Allah ini, pasti ingin menjadi seorang bidadari pada suaminya. Tapi, untuk Aisyah biarlah dia tidak menjadi bidadari syurga suaminya asalkan suaminya bahagia walaupun dia terpaksa menderita dalam kebahagiaan suaminya. "Andai kebahagiaan awak bukanlah dari saya, maka pulangkanlah saya semula kepada keluarga saya. Sepertimana, awak datang mengambil saya dari keluarga saya." ~Aisyah
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
528

Bacaan






Diwaktu yang sama, tapi bertempat di rumah ibubapa Althaf. Semua kelihatantegang. “What the heck you do this to me, Althaf!”

“Akuada wife!”

“Hahaha.Baru sekarang U mengaku ada wife. Lepas U kahwin, kenapa U cari I balik kalaudiri tu dah tahu ada isteri?!” Rumah tu hanya bergema suara kuat mereka berdua.

“Dah.Maya, Althaf duduk. Kita bincang elok-elok.” Ayah Althaf cuba menenangkankeadaan.

“Pakcik,makcik. Saya betul-betul minta maaf. Saya sayang dan cintakan isteri saya.Sekarang pula, dia sedang mengandungkan anak saya.”

UmmilAlthaf yang sedang duduk tadi mendengar, berdiri secara mengejut. “Althaf! Apasemua ni? Bila Aisyah mengandung?”

“Aisyahmengandung 2 bulan dah.” Umairah cuba membela adiknya. Tidak sanggup melihatsituasi itu walaupun hati dia mendongkol geram dengan perlakuan Althaf yang takpernah matang. Ini kerana umminya terlalu manja dan berlembut dengan adikbongsunya.

“Maknanyawaktu dekat hospital hari tu, Aisyah dah mengandung?”

Althafmengangguk. Dia pun baru tahu semalam bila kakaknya itu beritahu. Kalau tidaksampai ke sudah, dia akan membuta mata dan memekakkan telinga tentang perihalAisyah.

“Kenapadia beritahu Ummi dia mandul?” Tanya ummi lagi.

“Dah!Maya tak kisahlah isteri Althaf mengandung ke, mati ke, sakit teruk sekali pun.Althaf tetap kena kahwin dengan Maya! Biy dah janjikan.” Jerit Maya.

“Pakcikrasa, Althaf selesaikan dulu masalah keluarga kamu dan isteri. Esok kita jumpadi rumah pakcik untuk bincangkan hal ini. Pakcik dengan makcik balik dulu.Assalammualaikum. Pasal hal yang lain, pandai-pandailah pakcik uruskan.” Tenangsahaja sikap ayah Maya. Bukan macam anak perempuan dia, gelojoh plus tamak.Maya ditarik sekali keluar dari rumah itu oleh ayahnya.

“Sekarang,Althaf. Terangkan pada ummi dan abah, apa yang berlaku.”

“Aisyahberitahu pada ummi dia mandul sebab dia rasa dengan cara itu sahaja bolehbuatkan ummi atau abah bencikan dia. Sebab dia tahu, ummi nak sangat cucu dariAlthaf. Dia nak Althaf bahagia disisi Maya, sebab Maya bekas tunang Althaf danAlthaf masih tak dapat lupakan Maya.”

“YaAllah, bang. Apa yang saya dah buat pada menantu saya.” Ummi dah menangismemeluk Umairah.

“Althafdapat tahu Aisyah mengandung pun dari Kak Umai. Sebab Kak Umai jumpa keputusanpregnancy test Aisyah. Aisyah buat keputusan tak beritahu Althaf dan keluargasebab dia tak nak Althaf lepaskan peluang mengahwini Maya selepas apa yangberlaku beberapa tahun lepas dengan putus tunang.” Jelas Althaf.

“Janjidengan ummi yang Althaf akan jaga Aisyah baik-baik.” Pesan ummi.

Selepaspenjelasan itu, Althaf memandu keretanya pulang ke rumahnya.


Salam and Hi readers. Aisy nak tanya, readers nak cerita ni sad ending or happy ending? Plus, i want to ask, if u guys nak happy ending. Please komen banyak-banyak. Hehehe. So how the story, setakat ini? Korang boleh hantar komen korang di email Aisy >>> rihhadatul97@gmail.com



Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku