Setulus Rindu
Epilog
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 16 Jun 2017
*Akan update*
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
100

Bacaan






 

EPILOG

“Apakhabar hati ? Hati yang sudah lama lepaskan dirinya, apa khabar juga padadirinya yang telah lama melepaskan diriku? Kadang-kadang hati tetap bertanya,adakah dia benar-benar telah melepaskan? Adakah dia benar-benar sudahmelupakan? Mungkin benar, dia telah melepaskan. Tak pernah sekali pun diakembali menanyakan khabar. Tak pernah pun dia bertanya bagaimana diriku ketikaia melihat betapa rapuhnya diriku ingin melangkah, ingin berdiri teguh sehinggakini. Tak pernah pun sekali. 5 tahun duhai hati, 5 tahun dia meninggalkan diriini. “ Hana termenung diatas bangku yang terletak ditengah tamandengan keadaan cuaca yang sejuk. Sesekali dia memperbetulkan baju sejuknya.

Meninggalkan negara tercintauntuk menuntut pelajaran dikota London adalah keputusan yang nekad yang dibuatoleh Hana ketika dia berusia 22 tahun. Dan apabila semakin hampir waktu untukpulang ketanah air hatinya kembali menggelodak. Apa yang ditunggu sebenarnyaHana? Kau nak lari dari apa? Kalau setakat nak lari dari dia tak guna. Tak gunauntuk mengenangkan luka lama, untuk apa?!  Hati kecilnya menjerit.

5 tahun Hana.. 5 tahun, takpernah sekali pun dia datang tanya khabar kau. Tanya macam mana keadaan kau.Jadi adil ke pada semua orang untuk kau jauhkan diri dari orang yang tak bersalah?5 tahun hanya sebab seorang lelaki yang hakikat kebenarannya kau sendiri tahudia tak guna jadi kenapa masih kau tunggu? Kenapa. Hatinya  memberontak. Telefon bimbit Hana berdering,nama Adiba tertera di skrin telefon. Hana menarik nafas.

 

“ Kau kat mana hawau? Nak balikpukul berapa?” Begitu “mesra” Adiba menegur kawannya. Hana menceriakan wajahuntuk melupakan seketika gelodak yang berada dihatinya.

“Kau tengah lapar kan? Tu pasalcari aku. Ada ni kejap lagi aku balik lah dalam…4:30PM” Jawab Hana. Hanyakedengaran tawa kecil Adibah dihujung talian.

“Balik lah , tak payah tersadailama-lama dekat sana” Kata Adibah pada Hana.

Hana hanya mengiakan sahajaAdibah lalu memutuskan talian. Hana Bangun dari duduknya dan menarik nafasdalam-dalam dan menghembuskannya sekali gus menghilangkan resah yang berada dihati. “Nak lari tak guna, Kembali lah menghadapi realiti berapa juta tahun nakduduk negara orang? “ Omel Hana lalu meninggalkan Tempat itu. 



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Epilog | Bab 1 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku