PrimRose
Bab 2
Genre: Thriller/Aksi
Kategori: Novel
Paparan sejak 20 Jun 2017
Persaingan antara kumpulan gangster dan pertubuhan bodyguard telah membuat kehidupan Laila kacau bilau. Semakin dia lari dan mengelak dari persaingan itu, semakin dia terheret dalam kancah yang tidak tahu pucuk pangkalnya. Untuk memperbaiki keadaan dia terpaksa mengorbankan dan menggadaikan nyawanya. Ikuti kisah Laila seorang gadis biasa terheret dalam kehidupan yang seboleh mungkin dia cuba elak. "I can't live without you!" - Karl Nazmi "U need to stay with me!" - Adam Wais "I hate both of you!" - Laila Jasmine
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
531

Bacaan






“Gilaah Lai, mana kau belajar campak pedang macam tu?” Simon dah gelak di padangtembak.

Lailatersenyum bangga sambil angkat kening ala Ziana Zain. “Tak yah nak suka sangat.Dua-dua aku bantai karang.” Marah Nazmi. Simon dan Laila pakat gelak berjemaah.Kaki Laila mendekati Nazmi, semakin lama, semakin dekat. Nazmi telan air liur. “Beranike Najmi nak bantai Lai?” Laila kenyit matanya dan pusing berlalu pergi.

“Bapakah, merahnya muka kau.” Simon terhibur sungguh hari ni dengan karenah Nazmihari ini. Memang jelas ternyata merah tomato muka Nazmi kerana lelaki itu putihya amat, tapi bukanlah putih pucat macam vampire tu. “Dah tak perlu sakat aku.Jom, shoot.” Maka, bunyi das tembakan bertalu-talu kedengaran.

“Ara.Can I call u Ara, if u don’t mind?”

“Sure.”

“CanI get file about my brother’s case?”

“Takboleh cik Laila. Kalau boss tahu, mati saya.” Jawab Arabella.

“Takapalah kalau macam tu.” Laila cuba mengalah. Walaupun, dalam hati meronta-rontanak kan fail penting tu. Dia membawa diri masuk ke bilik Nazmi. Tubuh itu rebahdi katil yang empuk sambil membawa diri ke masa pertama kali dia berjumpaNazmi.

Lailamelangkah masuk kedalam bilik tarian. Hoodie dan tudung dicabut. Laptop yangberada di dalam beg galasnya dikeluarkan dan dicucuk dengan kabel speaker.Playlist kegemarannya kegemarannya bergema di dalam bilik tarian itu. Diapanaskan badannya dengan rutin biasa dari kepala hingga ke kaki.

LaguSwalla bermain dan laju sahaja tingkah Laila menari. Tanpa dia sedar, ada matayang memerhati disebalik pintu. “Pergh, lawa siot body minah ni. Rambut punpanjang beralun.” Apabila tubuh misteri itu rasa kehadirannya telah diketahuioleh ahli rumah itu dia perlahan-lahan menyusup ke bilik tarian Laila danmenguncinya. Laila yang terkejut cuba menjerit tapi bilik itu kebal suara.Tubuh misteri itu mengunci pergerakan Laila dengan merangkul pinggang danmenekup mulut gadis itu.

Hembusannafas lelaki itu terasa panas di lehernya. “Diam, jangan menjerit. Kalau tak,aku bunuh.” Laila cuba meronta tapi apakan daya, dia hanyalah seorangperempuan. Berbanding tenaganya dengan tenaga lelaki itu pasti dia kalah. “Lepaskanlahaku gila.” Laila memijak kaki lelaki itu kuat. Dia terlepas.

Diapantas menyarung tudung dan hoodienya. Kemudian, dia pergi kearah tingkap danmemanjat. Tanpa sempat Laila terjun ke bawah, kakinya telah ditarik. Tubuhnyaditangkap lelaki itu. “Kau seksi sangat tadi. I like.” Bisik Nazmi dengan suarahusky.

“Ah!Bodoh! Patut suami aku sahaja ada hak tengok tubuh aku. Tak guna kau.” Lailameronta-ronta.

“Akuakan jadi suami kau.” Tubuh Laila diletak dan Nazmi melompat terjun daritingkap itu. Laila menumbuk geram lantai bilik itu. Habis terbongkar. Dia adamenyediakan satu trampoline untuk dia curi keluar masuk bilik ini secara senyaptanpa pengetahuan abangnya. Walaupun bilik ini disediakan khas untuknya tapiada masa-masa yang abangnya tidak benarkan dia datang ke sini. Bukan keranabilik tapi rumah. Rumah ini merupakan markas aktiviti gangsterisme abangnya. 



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 | CKK | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Info |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku