Perjanjian
Bab 24
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 21 Jun 2017
Dua orang sahabat yang membuat perjanjian. Namun sesuatu telah berlaku menyebabkan perjanjian itu terpaksa diputuskan dan digantikan dengan sebuah perjanjian yang baharu. Apakah yang akan berlaku kepada perjanjian yang mereka buat. Adakah dapat mereka mengekalkan perjanjian tersebut.
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
116

Bacaan






24

            Syaff hari ini mula berkerja dengan Abahnya. Sebelum masuk pejabat dia menghantar isteri kesayangannya kerja terlebh dahulu. “ Okaylah you. Terima kasih hantarkan i.” Anie mencium tanganSyaff. “ You kejap!” Anie tak jadi nak keluar. “Apa nya?” Anie hairan. “ Love you.” Syaff tersenyum. “ You ni. Love you too. Dah I nak kerja. Bye.” Anie memukul Syaff pada bahu lalu keluar. “ You pergi dululah nanti I masuk.” Anie menyuruh Syaff pergi dahulu sebelum dia masuk pejabat.

””””” BTS – SPRING DAY ”””””

“Hello? Ummi? Ada apa Ummi call ni?” Anie meletakkan begnya di atas meja.

“Anie. Tak Ummi rindu dengan Anie.” Hanna pula curi dengar di sebelah Umminya.

“Anie pun rindu Ummi. Ummi apa khabar? Sihat?” Anie masih tidak tahu yang Maknya pun ada sekali di rumah Ummi.

“Sihat. Anie sihat juga kan? Anie? Malam ni Anie dan Syaff ada masa tak?” Anie menjawap phone sambal menunjukkan jadual pada Adam.

“Ada. Kenapa Ummi?” Anie mengalihkan phonenya ke sebelah kiri. Adam pula melambaikan – lambaikan tangannya untuk mengacau Anie.

“Ummi nak buat acara makan – makan nanti. Yalahkan Syaff kan mula kerja dengan Abah hari ni. Sebelum ni ada juga pergi pejabat tapi tak menentu. Ikut suka dia saja masuk ke tidak. Sebab tu Ummi nak buat dinner tu. Boleh?” Ummi cuba menahan ketawa sebab dia nak bagi surprise pada Anie.
“ Okay Ummi. Nanti anie beritahu Syaff. Ummi Anie nak kerja ni. Bye Ummi.” Anie meletakkan phonenya lalu memukul tangan Adam yang masih melambai – lambai padanya.

“Ow! Apa ni?” Adam meniup tangannya. “ Rasakan. Kacau lagi.” Anie keluar dari bilik Adam. Adam ketawa meihat cara Anie keluar. “ Anie?” Adam memanggil Anie yang berdekatan dengan pintu. “ What?” Anie menoleh dan melihat Adam menunjukkan buku jadual Adam tertinggal atas meja. Anie mengambil buku itu dengan malu. Adam ketawa lagi melihat gelagat Anie.

            “ Harumnya. Siapa yang bau wangi sangat ni?” Syaff yang baru balik kerja buka pintu terus tercium bau wangi Anie. “ You! You! Cepat mandi. Ummi tunggu kita. Cepat!” Anie menolak belakang Syaff masuk bilik. Anie menunggu di Syaff di sofa. “ Okay. I dah siap.” Syaff masih mengatur bajunya. “ Okay, cepat.”

“You. Kenapa terburu – buru ni.” Syaff memandu dengan hairan. “ Tak I janji dengan Ummi akan sampai sebelum pukul 7. Tapi sekarang dah 7 suku. I takut Ummi kecewa.” Anie masih panik. “ You jangan risau. I garenti Ummi tak kecewa. Nak tahu kenapa? Sebab Abah dan I sama – sama balik lewat tadi.

            “ Mana mereka belum sampai lagi ni Najwa?” Mak Anie risau pada Syaff dan Anie. “ Jangan risaulah. Kan kamu sendiri tengok abang tu pun baru sampai. Mungkin Syaff sama.” Ummi Najwa cuba menenangkan Mak Anie.

“Ummi. Makan dah siap dihidangkan. Jemputlah duduk dulu sementara tunggu Abah,Syaff dan Anie.” Hanna memanggil Umminya.

“Jom kita duduk dulu.” Mak Anie dan Ummi menuju ke dapur. Sementara menunggu Ummi dan Mak rancak berbual.

Ding Dong

“Hanna, tolong tengokkan pintu tu. Mungkin mereka dah sampai.” Ummi meminta Hanna membukakan pintu.

“Anie sampai pun korang. Jom cepat masuk dapur.” Hanna mengiring Anie masuk dapur sambil menutup mata Anie. “Surprise!” Anie terkejut melihat Maknya pun turut sama makan malam dengan mereka.



Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku