Please love me Again!
Bab 14
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 29 Julai 2017
'Kekeliruan dalam perasaan mengundang kesengsaraan'
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
818

Bacaan






"Kak,  betul  ke  kalau  Ikh  setuju  kahwin  dengan  perempuan  tu,  kakak  okey  semula  dengan  Ikh?"  Zubair  memandang  wajah  kakaknya.

Pantas  Aifa  mengangguk.

"Kalau  macam  tu,  Ikh  pergi  rumah  mereka  sekarang  juga.  Jap,  nak  kena  call  Lief  dulu  minta  dia  temankan.  Rasa  segan  pula".  Zubair  menggosok  tengkuknya.  Lalu  berlalu  ke  ruang  tamu.

Aifa  menggeleng  sambil  tersenyum  kecil.  Nampaknya,  rancangan  dia  dan  si  Azim   tu  dah  berjaya.   Teringat  pula  engan  perbualan  anatara  dia  dan  Azim  tadi.

"Macam mana?"  Soal  Aifa  pelik.

Azim  tersengih.
         
"Taulah  gigi  kau  tu  lawa.  Tak  payahlah  nak  tunjuk".  Aifa  mencebik.

"Chill  la  Ifa.  Macam  ni,  esok  kau  buatlah  something  special  untuk  klitaorang.  Kemudian,  kau  tolong  isikan  nasi  untuk  aku  dan  papa.  Lepastu,  kau  buat  -  buat  dia  tak  wujud  di  situ.  Secara  automatiknya,  dia  akan  setuju  untuk  kahwin  dengan  Sya".  Balas  Azim  sambil  tersengih.
         
Aifa  memetik  jarinya.
         
"Weh,  geliga  jugak  otak  kau  ni.  Aku  sokong.  Tak  apa,  esok  aku  masak  nasi  goreng  cina".  Balas  Aifa  sambil  tersengih  seperti  kerang  busuk.
         
"Okey,  kita  tengok  esok!"  Balas  Azim  ceria.
         
Pantas  Aifa  mengangguk.
         

"Kak,  Alief  buzylah.  Habis  tu,  Ikh  nak  pergi  dengan  siapa  ni?"  Soal  Zubair.  Bibirnya  dimuncungkan.
         
"Pergilah  seorang  diri".  Balas  Aifa  selamba.
        
"Ish,  tak  mahulah.  Segan".  Zubair  tersengih  malu.
          
Aifa  menjeling  adiknya.
         
"Oi,  dah  baik  dah?"  Tegur  Azim  ceria.
         
Zubair  memandang  Azim  lama.
         
Berkerut   dahi  Azim  melihat  adiknya  memandangnya  sebegitu.
         
"Kenapa?  Abang  makan  comot  ke?"  Pantas  dia  mengesat  bibirnya.         
         
Zubair  menggeleng.
         
"Abang  temankan  Ikh  pergi  ke  rumah  Syirfa  boleh?  Ikh  nak  minta  maaf  pada  Sya".  Kata  Zubair  lembut.
         
Azim  mengangguk.  Dia  memandang  wajah  Aifa.
         
"Apa?"  Soal  Aifa  pelik.
         
Azim  tersengih  seperti  kerang  busuk.
         
"Kau  rindu  tak  dia?"  Soal  Azim  sambil  tersenyum.
         
"Siapa?"
         
"Suami  kaulah!  Takkan  patung  kut".  Marah  Azim.
         
"Haruslah.  Kenapa?"  Soal  Aifa  pelik.
         
Azim  melayangkan  sengihan. 
         
Mata  Aifa  ditutup. 
         
"Kau  jangan  main  -  main  dengan  aku  Ifal.  Aku  cincang  kau  buat  bubur  nanti  kang  baru  tahu!"  Kata  Aifa  garang. 
         
"Cincanglah  kalau  berani!"  Balas  Azim  nakal.  Dia  ketawa  kecil.
         
Aifa  menggigit  bibir.  Tangannya  mencubit  perut  lelaki  yang  menutup  wajahnya.
         
"Auch!"
         
Dengar  suara  mengaduh  itu,  pantas  dia  mengalihkan  tapak  tangan  yang  besar  dari  wajahnya.  Dia  terkejut.  Wajahnya  merah.
        
 "Am?"  Soal  Aifa  perlahan.
         
"Ya  sayang".  Balas  Amsyar  sambil  tersenyum  manis.
        
Dia  memandang  Azim.
         
"Saya  ingat  Ifal...rupanya  ab.."  Belum  sempat  AIfa  menghabiskan  kata,  Amsyar  mengucup  lembut  dahi  isterinya.
         
"Abang  rindukan  sayang.  Sebab  tu  abang  buat  kerja  cepat  dan  datang  sini".  Kata  Amsyar  lembut.  Suara  Amsyar  tenang  menyapa  gegendang  telinga  Aifa.
         
Aifa  merona  merah.
        
Zubair  berdehem.
         
"Abang  Ifal,  jom  pergi  sekarang.  Nanti  kalau  duduk  sini  lama  -  lama,  entah  jadi  lain  pula".  Kata  Zubair  selamba.
         
Azim  mengangguk.  Mereka  berlalu  ke  hadapan.
         
Aifa  memandang  wajah  suaminya.
        
"Nak  makan?  Mesti  abang  lapar".  Kata  Aifa  lembut.
         
Laju  Amsyar  mengangguk,
         
"Nak  makan  apa?  Saya  masak".  Kata  Aifa  sambil  tersenyum  manis.
         
"Nak  makan  sayang".  Balas  Amsyar  sambil  tersenyum  nakal.
         
Aifa  menjeling  suaminya.
         
"Pergi  mandi.  Busuk!"  Kata  Aifa  sambil  menolak  badan  suaminya.  AMsyar  mengerutkan  dahinya.  "Busuk?  Bilalah  pula  abang  busuk?  Sebelum  datang  sini  abang  mandi  tau".  Kata  Amsyar  pelik.  Dia  menghidu  bajunya.
        
 "Pergilah  mandi.  kalau  tak,  jangan  peluk  saya".  balas  Aifa  sambil  memandang  Amsyar.
        
 Amsyar  tersengih.  Pantas  dia  berlari  ke  ruang  tamu  lalu  masuk  ke  dalam  bilik  mereka.
         
Aifa  hanya  menggeleng  melihat  tingkah  laku  suaminya  yang  tak  ubah  seperti  kanak  -  kanak  yang  berusia  lima  tahun.



          *****



AARON  mencapai  sebuah  buku  kecil  yang  mepunyai  berjuta  kenangannya  ketika  dia  kecil.
         
Aaron  tersenyum  kecil.  Dia  melabuhkan  punggungnya  di  atas  katil.
         
Helaian  muka  surat  itu  diselak  satu  persatu.  Semuanya  kenangan  manis  tentang  keluarganya.  Dar  dia  kecil  sampailah  tika  kelahiran  adiknya.
         
Dia  merenung  lama  wajah  adiknya  yang  berada  di  gambar  itu.
         
Entah  mengapa,  sekarang  ini  memang  dia  berasa  dekat  dengan  adiknya. 
         
'Senyuman  Sya  macam  senyuman  arwah  papa.  Tapi,  takkanlah  Sya..."  Pantas  Aaron  menggeleng.  Mana  mungkin!  Di  dalam  dunia  ini  ada  tujuh  orang  berwajah  sama.  Lagipun,  gadis  itu  berbintikan  Dato.  Manakala,  ayahnya  biasa  saja.
         
Dia  menutup  buku  kecil  itu  lalu  mencapai  telefon  bimbitnya  yang  berada  di  sisi.
         
Telefon  itu  dihidupkan.  Terkejut  dibuatnya.
         
"10  misscall.  60  whatsapp.  Banyaknya.  Semua  dari  Ikh?  Fasal  mamat  ni?"  Soal  Aaron  pelik.  


 

          Kau  kat  mn  ni?  Jom  tmn  aq  g  umh  Syirfa  jap.  Aq  nk  minta  maaf  kt  adik  dia
                                                  -Ikhwan-Aaron  

mengeluh.


"Patutlah,  pergi  rumah  Sya.  Kau  ni  Ikh".  Aaron  bangun  dia  mencapai  seluar  jeansnya  lalu  mencapai  baju  t-shirt  hitam.

Dia  melangkah  keluar  dari  biliknya.

"Lief  nak  ke  mana?"  Soal  wanita  tua  itu.  Dia  memandang  wajah  anak  sulungnya.

Aaron  melukis  senyuman.

"Lief  nak  ke  rumah  kawan  sekejap.  Kejap  aje.  Nanti  Lief  baliklah".  Balas  Aaron  lembut.  Dia  mencapai  kunci  keretanya  lalu  melangkah  keluar  dari  rumahnya.

Kereta  Mercedes  meluncur  pergi  dari  perkarangan  rumahnya.



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Prolog | Bab 1 | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Bab 5 | Bab 6 | Bab 7 | Bab 8 | Bab 9 | Bab 10 | Bab 11 | Bab 12 | Bab 13 | Bab 14 | Bab 15 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku