Sasha & Misha
Bab 2
Genre: Lucu
Kategori: Novelet
Paparan sejak 12 Ogos 2017
Kisah pendek dua ekor beruang bernama Alexander (Sasha) dan Mikhail (Misha)
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
161

Bacaan






Mikhail: Oh Sasha, sahabat lamaku. Sudah lama kita tidak berjumpa.

Alexander: Sebenarnya cuma 9 minggu yang lalu.

Mikhail: Ya, ya. Apa khabar kau sekarang?

Alexander: Sihat. Cuma krim yang kau sarankan itu langsung tidak mengurangkan kedutan di wajah.

Mikhail: *menunjukkan reaksi hampir mati akibat terlalu terkejut* Ya ke? Oh Sasha, aku terlupa memberitahu sesuatu kepadamu.

Alexander: Apa dia, Misha?

Mikhail: Sebenarnya, di samping menggunakan krim tersebut tanpa henti, aku turut mengamalkan jus Khitryy. Fungsinya ialah untuk membersihkan usus; membersihkan kerak-kerak yang melekat pada dinding usus. Usus yang bersih membuatkan kita sihat dan membantu kita nampak 30 tahun lebih muda.

Alexander: Di mana aku boleh mendapatkan jus tersebut?

Mikhail: D. 52, Jalan Govno. Dijual oleh seorang nenek yang memakai topi merah. Untuk pengetahuanmu, nenek itu sebenarnya berusia 105 tahun. Tapi kerana mengamalkan meminum jus Khitryy yang diperbuat daripada campuran 100 buah-buahan tempatan, dia kelihatan 75 tahun lebih muda daripada usia asalnya.

Alexander: WOW! Jika begitu, aku harus pergi mendapatkan jus tersebut!

Maka Sasha pun meminta diri daripada Misha untuk ke alamat yang diberikan. Misha tersenyum licik. Wanita yang menjual jus Khitryy itu ialah adik perempuannya, Masha. Misha lalu menelefon adiknya.

Mikhail: Adikku Masha, sebentar lagi ada pelanggan datang. Jangan lupa pakai baju lama moyang kita dan topi merahnya.

Maria: Baik, abang.

Misha memasukkan telefon bimbit di dalam poket seluar. Kemudian dia mengeluarkan botol ubat yang berlabel ‘Botox’ dan sebatang picagari.

Mikhail: Ah Sasha. Mana mungkin kita dapat menjadi muda dengan hanya meminum jus yang berharga 200 ruble. Aku sendiri terpaksa menghabiskan 200,000 ruble untuk awet muda. Sekali lagi kau aku tipu, sahabatku!



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 | Bab 2 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku