Anehnya Cinta
PROLOG
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 06 November 2012
Pertemuaan Afini dengan Yus telah menggegarkan satu ofis. Yus, sering kali mengamalkan sikap autokrasinya dan tidak disenangi oleh Afini. Apa lagi, berlakulah perbalahan kecil tetapi tidaklah sehingga membawa kepada perang dunia. Siapa sangka, dua insan yang sering bermasam muka ini akhirnya terpaksa mendirikan rumah tangga.
Penilaian Purata:
(2 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
8921

Bacaan






  PROLOG

Juraian air mata cuba diseka. Sedu yang terdengar cuba dibisukan. Tangan yang sedang menjirus tanah masih diteruskan. Terasa baru semalam dia mengenali lelaki ini dan hari ini dia sudah pergi meninggalkan dirinya. Perginya tidak akan kembali.

“Mak… sudahlah. Kita balik ya.”

Ditoleh wanita di sebelahnya. Anaknya itu tetap juga menabahkan dirinya sedangkan jelas kesedihan turut dirasainya.

“Mak… tak baik menangis macam ni. Terseksa arwah ayah.”

“Kenapa ayah tinggalkan mak? Kenapa dia sanggup tinggalkan kita?”

Tangisan wanita itu kian menjadi-jadi. Bertambah hiba hati si anak melihatkan tingkah si emak.

"Afini… kenapa mesti ayah tinggalkan kita di saat kita masih memerlukannya? Kenapa Afini? Kenapa?" terenjut-enjut bahu wanita itu saat soalan yang serupa ditanyai semula.

Afini memeluk emaknya. Harapannya, biarlah pelukan itu mampu menenangkan kesedihan yang sedang mengikat kuat tali hati emaknya itu. Kian kuat pelukan Afini sebelum dituturkannya sebuah kenyataan yang tidak mampu untuk disangkal oleh emaknya. Harapannya biarlah emaknya itu tersedar dan mampu meredhai segala apa yang berlaku.

“Sebab… janji Allah itu benar. Setiap yang hidup pasti akan merasai mati



Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku