HANYA KAU KU MAHU
PROLOG
Genre: Umum
Kategori: Novelet
Paparan sejak 21 Oktober 2017
"Dhiya Aisya binti Luq. Aku ceraikan kau dengan talak tiga ." Apalah nasibnya . Sudah lah diceraikan dengan talak tiga . Yang lebih teruk lagi penceraian itu berlaku di hadapan ibu bapanya serta orang luar . Eithan "Dhiya , please bagi aku satu je peluang untuk bahagiakan kau . Aku janji yang aku tak akan buat apa yang Fawwaz buat dekat kau dulu and apa yang Raihan buat dekat kau sekarang . I swear that I will always love you" Dhiya "Lupakan saja lah Eithan . Lagipun kau tak rasa pelik ke kalau kahwin dengan kawan baik sendiri . Dan aku.. Aku cuma anggap kau sebagai abang aku je . Tak lebih dari tu " Disebabkan dendam yang tak sudah , Fiya tekad untuk menghancurkan kehidupan bahagia Dhiya dengan merosakkan lagi perkahwinan Dhiya dan Tengku Raihan yang sedia berantakan Tengku Raihan "Kau dengar sini baik baik eh perempuan . Aku tahu kau sengaja nak perangkap aku kan ? Tapi tak apa lah . One day aku akan ceraikan kau jugak . Just wait and see . For your information , kalau tak kerana nak jaga maruah keluarga aku , jangan haraplah aku nak kahwin dengan janda macam kau ni . Not my taste okey?" Apalah nasib Dhiya ? Berkahwin dengan Fawwaz tidak bahagia . Berkahwin dengan Tengku Raihan pula sengsara . Tetapi adakah masa akan merubah segalanya ? Dapatkah Dhiya mencairkan hati batu si Tengku Raihan? Atau adakah penceraian kali kedua akan berlaku?
Penilaian Purata:
(1 orang telah menilai karya ini)

Senarai Bab :
165

Bacaan






Mata Dhiya meliar melihat pemandangan tasik titiwangsa yang terbentang luas di hadapan mata . Sesekali dia mengeluh mengenangkan nasib malang yang menimpanya .

Mata yang meliar menikmati pemandangan tasik terhenti pada sepasang suami isteri dan anak lelakinya yang bergurau senda bersama.


'Ahh, bahagianya mereka' syahdu rasa hatinya.Bibirnya diketap perlahan. 'Tuhan, tabahkan hatiku'


Dhiya tersenyum hambar sambil mengeluh perlahan. Akhirnya, Dhiya bangun dari duduknya kerana tidak betah melihat kemesraan keluarga itu. 'Alangkah indahnya jika keluarganya juga begitu '


Dhiya menuju ke arah kereta Volkswagen Beetle hitam miliknya. Punat radio ditekan. Kebetulan lagu Patah Seribu nyanyian Shila Hamzah pada korus berdendang.


Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan
Segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa
Kerna engkau telah pergi


Radio ditutup kasar . Kereta Beetle nya dipandu laju menuju ke rumah umi kesayangan.  Penat dengan segala yang dia hadapi selama ini . Melayan karenah si suami yang tak oernah menghargainya
     



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
PROLOG | SATU ❤ | DUA❤ | TIGA❤ |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku