DIA CEO HATIKU
Bab 23
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 06 November 2017
Dia seorang ceo terkenal tetapi dia seorang lelaki yang cukup angkuh , perfectionist dan agak anti perempuan....Sehinggalah kehadiran Ayra Ervina budak kampung yang gemar berkhayal tetapi seorg yg baik hati .....Reesya mpunyai masalah personality disorder dia mendendami Firhad , ceo .....( Cover by fcklauren)
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
57

Bacaan






        " YOU'RE fucking shittt !! You dah pregnant kan i and know you nak lepas tangan ??? ," bentak Rea makin berang .Pregnancy test di campakkan pada wajah lelaki itu .Keegooan lelakinya kini makin tercabar hebat! 

        Tanpa sebarang amaran, dia bingkas bangun lantas meluru ke arah Rea yang berwajah seperti singa itu .

         " Hei ! Lepaslah ! Sakitlah bodoh ! ," herdik Rea pabila tangan berketak- ketak itu mencengkam kuat rambutnya.Wajah Rea terdongak , mata bertatapan seketika.Mulutnya sedikit ternganga.

        " Hei! Kau ingat aku tak tahu ? Dah berapa ramai jantan tidur dengan kau ? Tu....Dalam perut tu ! Pasti ke benih aku ? Entah- entah benih jantan lain, kau nak aku mengaku !?," herdik lelaki sado itu lagi .Wajahnya juga menyinga.

        " Hei damn rude ! Kau lupa ya ? Kau yang tak pakai ' keselamatan' ? Ya, memang aku banyak jantan ...Tapi , mereka pakai ' keselamatan' dan kau ? Mana janji kau ? Nak bertanggungjawab konon! Nak anak konon ! Nak ajak aku kahwin ! Kalau aku tahu jadi begini ! Memang taklah aku nak bagi ' aku' tanpa sebarang alat keselamatan !"

       " Ya, memang  aku      ' terpakai ' ! Puas hati ! Kau juga yang nak ! Dasar jantan sial ! Kau memang jantan tak guna ! Aku tak kira ! Kau mesti bertanggungjawab ! Kau yang menggatal dengan aku ! Tak puas konon! Bini tak pandai layan ! ," herdik Rea pada lelaki bergelar itu.

       " Kau ingat aku betul- betul nak buat kau jadi bini aku ke ? Kau tu penyedap aku je ! Cerminlah diri tu sikit ! Model murahan ! Model kampung ada hati nak jadi bini aku ? Bini seorang CEO ?!," bentak Tan Sri Yusuf .

        " Kurang ajar kau !!Binatang!!," teriak Rea sambil berlari.Kedua- duanya kini sedang bergelut antara satu sama lain." Lepaskan tangan aku ! Biar aku bunuh kau ! ," herdik Rea sedaya - upaya cuba menghunuskan pisau itu ke perut Tan Sri Yusuf yang menahan tangannya.

        Kelam- kabut menghilangkan cap jarinya pada pisau itu sebelum dia campakkan atas sebujur tubuh kaku tidak bermaya itu.

         Tanpa pamitan, Tan Sri Yusuf meninggalkan kondo itu.Mayat Rea dibiarkan telentang begitu dengan perut yang terburai.

         " Ini semua takkan terjadi kalau kau tak goda aku !"


**********


        " DIB, ikut kereta abang nanti ," ujar Firhad setelah semua beg dan bagasi disimpan dalam bonet." Aliza, Ayra nak ucapkan ribuan terima kasih kerana dah banyak bantu Ayra, benarkan Ayra tinggal dan kerja di homestay ini...Tak terbalas Ayra, Ayra pasti akan kembali lagi kerana Ayra dah sayangkan tempat ini...Homestay ini bagaikan rumah kedua Ayra! ," ujar Ayra seraya menarik tubuh itu lantas di dakap erat .Tak tertahan sebak di dada mereka semua .

        " Ayra, please dun say like that ! Remember kitakan kawan dah lama....Aku juga nak ucapkan terima kasih pada kau sebab selepas kehadiran kau lah homestay ini makin dikenali ramai ..I really appreciate that....Do wanna miss you ...," ujar Aliza pula.Pelukan mereka terlerai jua akhirnya.

        Memang Ayra akui , berat kakinya untuk meninggalkan homestay ini.Namun begitu , dia masih ada rumah juga keluarga di KL.

         " Firhad, jaga Ayra baik- baik ya...Dia seorang yang cukup baik dan sempurna untuk awak ," ujar Aliza memuji dengan ikhlas.Memang dia kenal Ayra, Ayra seorang gadis dan seorang anak yang baik." Aliza, ingat jangan puji begitu .Kita manusia Liza...Tiada yang sempurna," celah Ayra malu pabila Firhad merenungnya.

       " Saya akan jaga Ayra sebaik mungkin dan selagi nyawa dikandung badan...Ayra sahaja yang saya punyai selain keluarga saya..."

       " Aliza, datang nanti tau," ujar Ayra tersenyum malu." Ya, of course lah...Kawan aku bertunang kot hihihi," jawab Aliza menjungkit kening .Ayra sempat mencubit lengan Aliza." Aduh! Firhad ni lagi satu ...Jaga- jaga ketam ini kuat mengepit orang ....Sakit pula tu ...," ujar Aliza mendesah kesakitan lengannya di urut- urut.

         " Ha...Ha...Ha..," di sahut dengan tawa mereka bertiga .

          Lagi sekali Aliza menyeka airmatanya yang sekali lagi mengalir tatkala kedua- dua kereta itu menghilang di balik belukar .

          "Ayra! Jaga diri ! Aku merinduimu!," ujar Aliza sendirian sebelum melangkah ke arah kaunter .

          " Ayra, awak ok? ," soal Firhad sambil tangannya memandu stereng wajah ayu itu dikerling sekilas.Manakala Adiba dan Hartina pulang di belakang kereta mereka." Saya okay ...," ujar Ayra lalu merenung luar melalui cermin kereta.

          ' Aliza ! Aku juga merinduimu' 


*******


        SAKIT hatinya melihat kemesraan gadis- gadis itu dengan Firhad.Dia yang bersembunyi di sebalik pohon besar mendepani rumah agam itu makin di ancam rasa cemburu dan resah.Baru hari ini dia dapat melihat wajah pria pujaan hatinya , walaupun dari jauh.Itu pun sudah cukup mengurangkan rindu dendamnya.

       Tetapi tidak pula dia menyangka Ayra, musuhnya itu juga ada bersama .Reesya benar- benar tidak boleh menerima itu.Bagi Reesya hanya dirinya sahaja yang layak berada di samping lelaki bergelar CEO itu .Bukan Ayra ataupun Rea.

        Tanpa Reesya menyedari hanya Ayra lawannya kini kerana Rea telah pun mati di tangan seorang VVIP terkenal.Kes itu masih lagi dalam siasatan kerana banyak kemungkinan telah berlaku .

         " Okaylah, kami pergi dulu ya ," ujar Adiba yang mahu menghantar Hartina pulang ke rumahnya semula.Manakala Firhad dan Ayra singgah sebentar untuk menemui Puan Sri Aiza yang juga terlalu merindui Ayra.

       " Assalamualaikum mama...," sapa Ayra dari arah belakang.Puan Sri Aiza yang sedang ralit mengemas kabinet buku itu berpaling.Ayra dan Firhad tersenyum.

      " Ya Allah !! Ayra!! Firhad!! Kenapa tinggalkan mama tanpa berita !," teriak Puan Sri Aiza mendepangkan tangannya ingin gadis manis itu memeluknya .Ayra bergegas mendapatkan wanita bergelar lantas mendakap erat .Ada tangisan kegembiraan diantara mereka.

      " Mama! Patut Reesya bukan perempuan itu !," bentak Reesya yang kini berada di hadapan pintu itu.Mereka tidak menyedari akan kehadirannya itu .

      " Firhad! Tolong jangan tinggalkan mama lagi...," rayu Puan Sri Aiza.Dia dalam kesepian kini apatah api kemarahan suaminya itu masih tidak turun.Adiba tahu tentang itu kerana mereka saling berhubungan sewaktu di homestay cuma Adiba tidak mahu ceritakan pada Firhad.

      " Mama, tak....Tidak...Fir berjanji Fir takkan tinggalkan mama lagi ....Fir janji ma..."

      " Anakku Firhad !," laung wanita itu seraya memeluk tubuh sasa itu.Firhad juga mendakap mamanya semakin erat .Ayra menyeka airmata yang masih lagi mengalir .Bibik yang sedari tadi menyaksikan babak sedih itu juga menyeka airmatanya.Tetapi tidak bagi Reesya ! Dihatinya kini hanya satu perkataan iaitu dendam !

        Reesya bergegas berselindung di balik van.Firhad yang perasan ada seseorang di luar rumah kini berada di tengah - tengah pagar yang masih lagi terbuka luas.Dia pandang kiri tiada! Pandang kanan juga tiada ! 

        " Tapi ! Aku yakin tadi memang ada seseorang berdiri di sini ," ujar Firhad berkerut keningnya seolah memikirkan sesuatu.Kelibat itu seingatnya berjaket biru dan berhud kepala. 


******


        BERTEBARAN helaian akhbar itu setelah menjadi mangsa hempasan Tan Sri Yusuf.Tender di Singapura telah dikhianati .Dan kisah tentang perempuan sial itu makin hari makin banyak.

         Walaupun buat masa ini dia tidak disyaki lagi tetapi keresahan tetap ada.En.Rafwan pula tidak habis- habis menganggunya yang telah sedia dalan masalah.

          Dia kenal anaknya, Firhad ! Juga seperti dirinya.Tetap pada keputusan yang telah di buat! Sebenarnya dia juga kurang berkenan pada sikap Reesya .Baginya Ayra itu lebih padan buat anaknya .Hanya kerana Reesya pernah menjadi kekasih anaknya dan atas dasar kemanusiaan.

          Reesya jadi begitu pun kerana Firhad juga ! Kadang- kala, dia juga pelik kenapa Firhad tega lakukan itu semua ? Sedangkan dia bukanlah seorang anak yang tidak baik .Mungkin ada sejarah hitam dalam hidupnya yang tiada siapa pun mengetahuinya 

          " Aiza...,"ujarnya sayu pabila wajah isteri kesayangan itu tiba- tiba menerjah diruangan mindanya kini." Maafkan abang ..." 




Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku