OBSESSI QAYRA
Bab 3
Genre: Thriller/Aksi
Kategori: Novel
Paparan sejak 08 November 2017
Qayra Ibtisha cintakan Qhyael Lutfi jangan ada sesiapa yg ingin rampas dia jangan ada sesiapa yg ingin meminatinya wlau dlm diam jgn ada yg mahu nikahinya laila, kau degilkan?? degilkan ?? aku dah kata jgn rampas Qhyael dr aku !! Laila!! Tolong aku ....Aku ta k pernah cintakan Qayra------Qhyael. kau memg mahu mati siapa yg rampas QHYAEL DRI AKU ! DIA AKAN 4 oct # 17 mystery/ thriller MATIIII....( COVER RUBY ANNAS)
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
126

Bacaan






      " YESSS!! Akhirnya !! " soraknya riang apabila kedua - dua belah matanya telah berjaya dia kenakan kanta lekap berwarna.Kaca mata tebal tetap dia letakkan di tempat teratas.Setelah itu tempat penyimpan dan solution di tutup kembali.


       Spray penyegar dan penahan mekap dia semburkan ke mukanya yang telah di cuci bersih.Qayra baru sahaja lepas mandi.Setelah itu, foundation dari jenama Revlon di tuangkan ke atas telapak tangan lalu terus di bawakan ke muka dan di sapu agak tebal.


       Mahaiiii bak ang...!! 

        Itulah kali pertama dan terakhir Qayra beli.


        " Nasiblah ada duit uncle Asif..." ujarnya tersenyum penuh makna.Dia tersenyum kerana mengenangkan apa yang harus dia lakukan untuk mendapatkan wang tersebut.


         ' Apa yang aku lakukan ini semua untuk mu, sayangku Qhyael....' 


        Memang dia tak mahu lakukan itu, namun dia tiada jalan lain.Mahu mengumpul wang belanja , wang belanja pun sekejap ada , sekejap tiada langsung.


        Encik Asif terkejut apabila ada dua tangan sedang merangkul lehernya .Dia terus terdongak.Qayra tersenyum manis sambil menapak mendekati dirinya .


       Haruman dan cara pakaian gadis itu telah mencuit nafsunya sedikit.Qayra menahan rasa pabila terpaksa duduk atas ribaan lelaki tua itu.Tertelan terus liur En.Asif kini.


      Jemari Qayra mulai menjalar di dada bidang milik En.Asif .Makin tajam lelaki itu memandangnya .Lalu terjatuh ke lurah yang sengaja di dedahkan.Perlahan - lahan jari gadis itu menaiki lehernya lalu ke bibir En.Asif sambil mengigit bibir sendiri.


     En.Asif terus memegang pinggang Qayra dengan erat .Qayra terhimpit di buatnya.Mulutnya ternganga sedikit .Dengan pantas jari telunjuk Qayra menolak muncung bibir itu sambil menggeleng- gelengkan kepalanya.Lelaki itu mendengus geram .


      ' Kenapa pula ???' Monolog Asif yang semakin di kuasai nafsu serakahnya.' Kawan ' dalam seluarnya pula dah kencang !! 


      " Uncle ..."

       

      " Apa uncle ! Uncle !! " 


      " Opss!! Sorrylah sayang.....Sayang ....Boleh tak kasi Qayra duit sikit ......Esok malam ada event kat sekolah .....So, nak beli barang sikitlaa...."  walau rasa nak.termuntah , lakonan kena mantap .Suaranya di manjakan sebaik mungkin.Seraya Qayra mengerakkan tangannya ke bawah .


      En.Asif terpejam seketika saat ' kawannya' mendapat sentuhan itu.Sempat Qayra mencebikkan bibirnya.Tanda menyampah !! 


      Dah tua ! Tapi tak sedar diri ! 


     " Boleehhhh   sayaaaangg.....! " Akibat tidak tertahan lagi , makin mencanak naik.En.Asif terus merebahkan Qayra .Dan dia terus menindih tubuh itu.


       Qayra tersenyum- senyum lagi sambil menyapu bedak kompek sehingga hilang warna kulit asalnya .Lalu kini wajahnya lebih putih dari lehernya.


      " Berapa sangat lah aku dapat pun...!! Jadilah eyeshadow VOV dari kedai Rm 2 ni ...Lawa- lawa juga kaler nya....Erm....Nak pakai warna apa ya ?? Event tu malam ?. Rin cakap kalau nak mata tu nampak seksi buat smokey eye....Hurm...Tryla.....Apa orang kata ? Tak try tak.tahu ! Itulah gamaknya!! " 


       Berus yang telah tersedia di ambil lalu di sapukan pada warna kelabu gelap.Sapuan pertama , dia menggeleng ! Sapuan kedua juga dia menggeleng tak puas hati ! 


       " Perlahan sangat ....!! " keluhnya lantas ditekankan sedikit berus itu pada palet eyeshadow .Lalu berus itu dibawakan ke matanya dan di sapu.


        " Hah....Baru nampak smokey nya...!! Nak blend ke tak ni ? Kang terlebih blend hilang lagi ...Banyak lagi tak siap lagi ...Jam dah masuk 6 petang...Event 8 malam..Ah, tak payah blend la...." 


        " Hah, lawa jugak aku ni !! Mata hazel aku pula digantikan dengan warna biru terang ...!!Perghh!! Tak.seksi saja jela  .....Lepastu , bulu mata! Aik, mana pula perginya punnn...Ada jelah ...!! Huh!! " Qayra mendengus mengomel sendirian di hadapan cermin.


        " Ha....Ni pun engkau !! Mana kau nyorok ni....Ke kau takut aku pakai kau ! Aku lagi bertambah cantik !! ?? Apa ingat Che Ta je ke yang boleh berbulu mata banyak lapis ?? Qayra pun bolehlah...! Adoii, gam pula hilang ...!" 


         " Gila ke pun si Qayra ni ? Bercakap sorang - sorang ? " Berkerut dahi Puan Haziqah sambil telinganya di tekapkan pada pintu.Tangan penuh dengan sebakul kain basah yang akan di jemur.


        Dah malam baru nak jemur pakaian ! 


        " Ish, lantak kau lah Qayra....Nak cakap sorang ke ! Nak apa ke ? Apa aku kesah !! Janji kerja siap !! " Puan Haziqah terus melenggang ke ruang tamu , untuk ke halaman depan.


        Terkelip- kelip mata Qayra pabila bulu matanya telah menjadi tebal gila.


        " Adooii!! " Terus terpejam mata sebelah kirinya , terkepit pelentik bulu mata.


       " Bismillah...." Doanya dahulu sebelum melentikkan bulu mata sebelah kanannya pula.


       Kalau kena gaya mekapnya , memang Qayra kelihatan jelita.Maklumlah dia mempunyai susur galur hindustan dari sebelah bapanya , Hameed Khan mantan suami Puan Haziqah.Malah jauh lebih jelita dari gadis - gadis yang sedang mengelilingi pinggang Qhyael Lutfi Dato Luth ! 


        Setelah itu, celak dari jenama Maybelline dilukis tebal mengikut matanya.Sengaja Qayra sememehkan celak bawah mata , kesan smokey katanya! Namun begitu , Qayra akan kelihatan lebih cantik jika ada bantuan mereka yang lebih arif pasal mekap.


        " Okay! Mata sudah setel !! Alamak , jam pun apasal cepat sangat berputarnya ???? Adoii!! Mana blusher aku ni !!?? " Semua alatan mekap di angkat , namun palet pemerah pipi entah ke mana tercampaknya.


        " Lah !! Ke bawah meja rupanya kau !! Alahai ....Kesiannya dia !!Sorry....! " Palet dari jenama avon di angkat dan terus di buka.


        " Banyak pula kaler dia , hurm warna apakah yang sesuai untuk Qayra ya kawan- kawan? " Soalnya lalu memandang botol-botol yang di penuhi pelbagai jenis serangga.Hidangan ' istimewa ' Qayra di kala kelaparan .


       " Erm.....Warna apa ni ??? Pakai jela warna apa - apa pun...." Lantas berus bulat besar terus dia tepek- tepekkan atas serbuk padat tersebut.


      " Nak pakai pemerah pipi ni ....Rin kata kena senyum....Say cheeseee...! " Di sapu sehingga merah pipinya tanpa blend serupa eyeshadow tadi .


        Qayra memang memerlukan jurumekap bertauliah ! Sama ada mahu mengajarnya cara pemakaian  mekap dengan betul atau menata rias mukanya .


         Lipstik kegemaran Qayra, merah gelap .Lipstik yang dia ambil secara senyap.- senyap dari dalam bilik Puan Haziqah .

           

         Qayra ambil ya , bukan curi ! 


       Setelah bibirnya merah menyala ,pewangi dari jenama DKNY di semburkan hampir separuh botol.

        

       DKNY ?? Ya , tapi bukan yang ori lah hihihi....Ganjaran uncle Asif lah , apa lagi !! 


        Nak barang ? Bagi body ! 


       " Herm....Okay ! Semua dah complete rasanya " Ujar Qayra sambil mengayakan pelbagai pose .Memang cita- citanya nak jadi supermodel seperti Nasha Aziz, Alicia Amin dan Amber Chia .Tapi hasratnya di pendamkan jauh ke dasar hatinya.


      " Apa ???? Hahahaha !! Wei Qayra ! Ko cerminlah dulu muka tu !! Ada hati nak jadi model puihhh!! Lainlah aku ni ...! " 


      " Apa Qayra ni ? Menangis pula ....Habis mekap tu nanti..." Ujarnya pada diri sendiri , tisu di pedap- pedap pada kawasan yang berair sahaja.


      " Ha, nangis lagi ! Kan dah lari contact lense " sambil jari yang bersih menolak turun kanta yang ternaik sedikit itu.


       Tas tangan jenama HERMES ( pasar malam) di sangkut pada bahunya yang agak terdedah .Hasil kreativiti Qayra mengubah suai maxi labuh berkenaan menjadi skirt paras paha.


       Boleh tahan lah .....


" Qhyael .....Im coming...." 




Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
PROLOG | Bab 1 | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Bab 5 | Bab 6 | Bab 7 | Bab 8 | Bab 9 | Bab 10 | Bab 11 | Bab 12 | Bab 13 | Bab 14 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku