OBSESSI QAYRA
Bab 6
Genre: Thriller/Aksi
Kategori: Novel
Paparan sejak 08 November 2017
Qayra Ibtisha cintakan Qhyael Lutfi jangan ada sesiapa yg ingin rampas dia jangan ada sesiapa yg ingin meminatinya wlau dlm diam jgn ada yg mahu nikahinya laila, kau degilkan?? degilkan ?? aku dah kata jgn rampas Qhyael dr aku !! Laila!! Tolong aku ....Aku ta k pernah cintakan Qayra------Qhyael. kau memg mahu mati siapa yg rampas QHYAEL DRI AKU ! DIA AKAN 4 oct # 17 mystery/ thriller MATIIII....( COVER RUBY ANNAS)
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
37

Bacaan






     DIA tiada cara lain lagi.Lagipun, bukannya dia tak biasa.Virgin ,? Virgin kah aku ???


     Dompet yang di seluk tadi kini dalam tangannya .Sambil dia mengira not berkepul itu, sambil dia mengerling lelaki yang sedang lena di sisinya itu.


      Pabila malam menjelang , tiada lagi imej nerd atau pelik pada dirinya.Dia terpaksa , curi- curi keluar rumah .


       Uncle Asif pula beberapa hari baru nampak mukanya....


        Bagaimana lagi , dia mahu mencari duit ? Sekolah dia lagi , Spm pula hampir dekat ! 


        Spm ?? Sempatkah aku ?? Aku perlu lari dari sini secepat mungkin !! Tapi, aku harus aku lari ke mana ?? Dalam Malaysia ?? Selamatkah akuu ?? 


         Tittt Titt...Dengan pantas tas tangan yang tercampak bawah katil di angkat .Pantas telefon bimbit mewahnya di ambil.Telefon yang dia sorok dari pengetahuan semua orang .


         Mesej dari informer upahannya.Bibirnya mulai merekahkan senyuman lebar.


         KAU KE NEW YORK.! ADA ORANG AKU DI SANA !! ESOK AMBIL PASSPORT DAN TIKET ! 


          Mat Rally atau nama sebenarnya Razali pelajar SMKTS sama seperti dia .Segalanya sama dengan Qayra .Mereka di gelar pasangan pelik.!! Sama- sama berkacamata hitam tebal.Cuma pada malam PROM tempohari dia tidak dapat datang , kerana  ada sedikit kekangan.


          Namun, di sebalik kepelikkan lelaki itu dia hacker terhebat! Mereka menjadi semakin rapat apabila Qayra telah membantunya.


          Membantunya dalam ' membunuh' seseorang .....


          Dan, semenjak itulah mereka berdua saling membantu dan menutup rahsia sesama sendiri.


          Passport palsu kini bakal Qayra genggam.Esok malam dia bakal meninggalkan Malaysia .Dia bakal meninggalkan Qhyael kesayangannya untuk sementara waktu.


          ' Qhyael....Sayangku ....Segalanya demimu sayangku....Qayra bukanlah pembunuh !! Qayra hanya pertahankan hak Qayra ...!! " ujarnya seraya mengingat kembali detik itu.


          " Ayraaa ...!! Aku cinta kan kau !! " Teriaknya tanpa menghiraukan perubahan air muka  Qayra .


          Qayra semakin mendidih melihatnya, ingin saja dia tambahkan lagi seksaan pada mayat kaku itu.Mayat itu juga yang dia cintai !! 


         KAU TOLONG JAGA QHYAEL UNTUK AKU !! TOLONG ....AKU TERLALU MENYINTAINYA ....APA YANG AKU LAKUKAN INI.....DEMI DIA


SENT



       YA ....AKU FAHAM KAU QAYRA!! USAH BIMBANG AKAN AKU JAGA DIA DEMI KAU ....JAGA DIRI KAU DI SANA    ....


SENT 


        Qayra tersenyum lebar sambil menarik selimut menutupi tubuhnya .Dia mengiring menghadap lelaki VVIP tersebut .Jarinya sengaja merayap ke seluruh pelosok wajah tersebut.


         " Good nite ....My little sweet heart....TOMORROW WE WILL NEVER SEE AGAIN..." 



****************



       TANPA ingin berpaling lagi ke kota itu, Qayra kini telah pun melepasi balai pelepasan dan kini sedang menapak ke arah pesawat Boeing MH 878 untuk ke New York City.


      Qayra pergi tanpa mengucapkan selamat tinggal pada keluarganya.


      " Perempuan ni , memang tak reti nak balik ke ? Kerja berlambak tak siap !! " Omel Puan Haziqah menyinsing lengan  baju kurung lusuhnya.


      En.Asif memberhentikan motornya.Dari jauh, Puan Haziqah mencebikkan bibirnya." Hah, ni lagi satu ?? Selagi tak siang hari , selagi tak berminggu tak balik...." Bebelan Puan Haziqah bagaikan masuk telinga kanan , keluar telinga kiri.


      Sambil menongkat motornya, tali helmet dirungkaikan dengan tangan lagi sebelah .Mukanya sengaja dia tenangkan .Sudahlah malam tadi dia kalah judi , balik- balik je di bebel pula ! Sebelum dia ' naik tangan ' pada isterinya itu , lebih baik di tenangkan dirinya .


       " Kau  apa    masak hari ini ? " Puan Haziqah terdiam.Punyalah panjang syarahannya sedikit pun lelaki itu tidak endahkan ? Malah ditanya pula masak apa ?? Sakitnya hati.....


      Di balik kepulan gemawan putih , bibir Qayra mengukirkan senyuman sinis.Dia pasti , pihak berkuasa pasti akan menghentikan pencarian .Dan dalam masa yang sama , Qayra sedih terpaksa meninggalkan Qhyael dan Ashfa .


      " Aku doakan kejayaan kau , Qayra ! Di mana pun kau berada.Lupakanlah lelaki itu , dia memang tak sesuai untuk kau ! Banyak lagi lelaki lain di luar sana..." 




**************


2014



       DARI jauh , Mat Rally yang bersembunyi di balik sweater berhud nya sedang memerhati Qhyael yang kini berdampingan dengan gadis lain pula.Rokok dikeluarkan dari hisapannya , berkepul asap yang keluar dari mulutnya kini  bercampur gaul dengan asap kenderaan .


      Tanpa mempedulikan mereka yang lalu- lalang di hadapan SEPHORA pasangan terbabit melakukan adegan yang tak sepatutnya di lakukan di kawasan terbuka .Qhyael semakin liar dan semakin playboy pabila dia menjadi HOT STUFF dan buruan para gadis di kolej PERMATA , kolej untuk anak- anak ' loaded' .


       Suzila semakin melebarkan senyumannya tatkala dirinya dikepungi tangan Qhyael , di mana tangannya itu melekat pada dinding.Mata keduanya saling merenung bibir masing- masing.


       KLIK ! KLIK ! KLIK ! 


       Setelah itu , setiap gambar yang dia ' snap' dilihat kembali dengan senyuman sinis." Qayra ! Qayra ! Dalam cerdik, cerdik kau ! Ada juga bodohnya ! Player begini yang di gilainya setengah mati ?? Huh...!! " gumamnya lalu terus dia sambungkan ke talian antarabangsa.


       Meneguk arak sehingga habis .Lantas gelas berkaki tirus itu diletakkan kembali atas meja lampu.Tubuh di sebelah di kerling sekilas sebelum dia menjejakkan kakinya ke atas permaidani putih tebal tersebut.


        Bathrobe yang tersangkut di kerusi di ambil lalu di kenakan semula pada tubuh tanpa alasnya itu.Ada dua telefon pintar jenama mewah atas meja solek.Salah - satunya milik, lelaki inggeris yang sedang lena itu.


       Telefon miliknya di angkat sambil berkerut dahi.Ada kiriman video dan picture dari Malaysia.Terus di bukanya untuk melihat isi dalamnya.


        Telefon di tangan kini terlepas ke lantai hotel kondo mewah tersebut .Buku lima kini tergenggam kemas .


        " Berapa kali Qayra nak kata ??.!! Qhyael MILIK Qayra !! Qhyael.MILIKKK Qayra....!! " ujarnya sendirian.


         Botol kecil berisi lipas kini ditarik dari dalam tas tangan lalu dibukakan penutupnya.Di tunggang sekaligus ! 


          " MAKE SURE THAT BITCH !! NEVER EXIST IN THIS WORLDD!! 


SENT 


        Mat Rally yang sedang mengisikan peluru dalam 'magazine' pistol terus menekan butang open lalu kiriman whatsapp tersebut di bacanya .


       " As your wish , my dear !! " Pintu terus dibuka setelah kacamata dan hud di kenakan kembali.Pistol yang direka mempunyai silencer kini dalam genggaman.


       Suzila menapak dengan penuh lenggang ke parkir kereta.Qhyael pula selang beberapa langkah ke belakang asyik melihat goyangan pinggul Suzila yang berskirt pendek.Ingin saja ' diterkamnya' di kawasan itu sahaja! 


       ' Subjek' kini di hadapan laras pistolnya sahaja .Sambil memejamkan sebelah matanya , picu di tarik.Peluru menggelongsor laju ke arah luar lalu terawangan menuju ke tubuh ' Subjek' yang sedang bercekak pinggang itu .


        KLIK ! KLIK ! 


" suzilaaa....!!" 


         Tanpa lantunan bunyi pistol, gadis itu kini terbaring dengan buakan darah dari mulut dan hidungnya.


          " ESOK KAU AMBIL GANJARAN...!!" 


          " Qayra dah kata !! Jangan rampad milik Qayra....Nah ! Rasakan ..

          !! " 


" Darling ?? Why you sit there ??. Come here babe ..." 


          

         

 ***********




       " MENGIKUT pemerhatian aku , mangsa mati dua jam yang lalu , mati di tempat yang sama dengan ditembak pada jarak jauh." Dr Amira , Pathologist Forensik terus membelek keadaan mayat tersebut.


        " Tiada kecederaan lain selain di tembak....Dua butir peluru tertanam di kepalanya dan tiga butir di belakang badan.Tiada kesan tikaman atau jerutan pada lehernya....Tapi jika ingin kenalpasti lebih lanjut , perlukan post mortem !" 


         " Saksi bagaimana ? " 

         " Tuan , saksi masih lagi terkejut ..." 


         " Walau bagaimana pun, keterangan saksi kes ini sangat penting .Ada dia beritahu namanya ? Pukul berapa ia berlaku ...??" 

 

           " Qhyael Lutfi Dato' Luth ....Herm, anak orang kenamaan rupanya.Kes ini diklasifikasikan sebagai tembak curi , modus operandi khianat..." Insp.Idham terus memberikan kenyataannya.


           " Tuan, adakah kes ini juga berkaitan dengan pembunuhan misteri itu ?? " Soal Det.Raj sambil menyarung kembali sarung tangannya.


          " Raj, bagi saya kes ini ada banyak kemungkinan....Tapi saya tak rasa ia berkaitan ! Musuh dalam perniagaan.Mayat ini juga bukan calang ibubapanya.. " 


            Det.Raj mengangguk mengiyakan sambil menyambung kembali tugasnya menangkap gambar manakala ahli patologis yang lain sibuk mencari evidence. 



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
PROLOG | Bab 1 | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Bab 5 | Bab 6 | Bab 7 | Bab 8 | Bab 9 | Bab 10 | Bab 11 | Bab 12 | Bab 13 | Bab 14 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku