OBSESSI QAYRA
Bab 14
Genre: Thriller/Aksi
Kategori: Novel
Paparan sejak 08 November 2017
Qayra Ibtisha cintakan Qhyael Lutfi jangan ada sesiapa yg ingin rampas dia jangan ada sesiapa yg ingin meminatinya wlau dlm diam jgn ada yg mahu nikahinya laila, kau degilkan?? degilkan ?? aku dah kata jgn rampas Qhyael dr aku !! Laila!! Tolong aku ....Aku ta k pernah cintakan Qayra------Qhyael. kau memg mahu mati siapa yg rampas QHYAEL DRI AKU ! DIA AKAN 4 oct # 17 mystery/ thriller MATIIII....( COVER RUBY ANNAS)
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
100

Bacaan






       LUKA dikakinya kian sembuh , tapi Qayra masih lagi menumpang di rumah Laila memandangkan dia perlu menghindari dirinya dari  KL buat sementara.Suratkhabar di selak laju sehingga matanya tertumpu pada gambar kalung yang dikatakan salah- satu bukti.Mata semakin di picingkan pada gambar berkenaan.


        " Kalung ???" Soal Qayra .


        " Bukankah kalung ini ?? Adakah ??? Qayra ?? Kau kah pembunuh itu ??? Kau bunuh ibu kau sendiri ??"  Soal Qhyael membulatkan matanya.


        " Bukankah kalung ini , kalung Qayra ?? Ish, takkanlah ?? " Soal  Hameed Khan pula." Qayra, anakku di mana kau sekarang nak ??." 


         Setelah memastikan tiada sesiapa , Qayra mengoyak gambar kalung berkenaan.Kerana serasanya akhbar itu telah anak - beranak itu baca tadi .


         Laila yang memerhati dari balik dinding semakin menaruh rasa curiga terhadap gadis asing itu.Gadis yang pada pemerhatiannya amat pelik dan misteri.


         " Qhyael !! Qayra bukan pembunuh ! Qayra bunuh mak Qayra kerana Qayra tidak boleh menerima Qhyael di pukul teruk oleh dia !! Qhyael membenci Qayra pun kerana dia juga kan ? Kan Qhyael.???" 


         Laila menelan liur .Qayra tak menyedari ulahnya itu sedang di perhatikan .Pisau yang terpacak atas tanah itu diangkat lalu di tikam- tikam kembali.Laila terus berlari sambil menekup mulut tatkala dia terlihat Qayra sedang memasukkan cacing ke dalam mulutnya.


          UWEK ! UWEK ! UWEK ! Pili terus di putarkan .Cucuran air tersebut terus menghapuskan muntahnya tadi ke lubang sinki.Berkali - kali dia berkumur .Bila teringatkan kembali , lagi sekali dia muntah sehingga tubuhnya kian lemah dehidrasi.


         Qayra merenung tajam tandas itu.Dia dengar Laila sedang muntah .


          " Kau ingat aku tak tahu ? " Soalnya pabila mata keduanya saling bertemu.Laila tertegun.Dia yang berada di pintu bilik air makin pucat pabila Qayra merenung tajam.Adakalanya , dia cuba mengintai apa yang gadis pelik itu sembunyikan ! 


          " Qayra ! A...Apa maksud kau ? Apa yang kau tahu ? " 


          " Kau muntahkan ? " 


          " Aha, aku ada gastrik..." 


          " Betul ke ? Bukan sebab geli tengok aku telan cacing ???" 


           Laila membulatkan matanya.' Aik, peliknya aku ? Bagaimana dia boleh tahu aku mengintainya tadi ?? Allah !! ' monolognya resah.


         " Cacing ?? Kau makan cacing ?? Bila ?? Takkanlah kan ??? " 


         " Aku tahu , kau sememangnya menaruh perasaan curiga pada aku ! Boleh aku tahu ? Siapa kau pada Qhyael ?? Apa hubungan kau berdua?." Pisau di belakangnya makin tak sabar mahu menikam jantung gadis yang pandai berpura - pura itu.


         ' Bila masa dia dengar perbualan aku ? ' 


         " Kau kenal ke Qhyael tu ?? Dia boss  Laila.." 


         " Oh boss...Mesra sekali ya hubungan boss dengan pekerjanya ?? Ke kau berdua ada apa- apa ??" 


         " Jika ada sekalipun, apa kaitannya dengan Qayra ???" Soalan Laila kedengaran amat sinis ditelinga Qayra.


        " Kau nak tahu ???" 


        " Ya , Qayra mengenali Qhyael ke ?? " 


        " Ini dia ...ARGHH!! " Qayra terus menerpa .Laila kini bergelut dengan Qayra, sedaya- upaya dia menahan tangan berpisau itu dari percubaan menikam dadanya.


        " Qayra !! Bawa bersabar!! Kenapa dengan kau ni ??? " Laila kini tersandar di dinding bilik air .Pisau masih lagi terhala ke arahnya.


        " Qayra tak suka ada yang MERAMPAS Qhyael dari Qayra !! Qhyael milik Qayra !! " Qayra terus - menerus memberi tekanan pada Laila.


         Tangan kiri Laila kini mencapai cebuk .Dipegang lalu di bawa ke kepala Qayra .


          TUK ! TUK ! TUK ! Berkali- kali dia memukul kepala Qayra sehingga gadis psiko itu pengsan.Laila menolak tubuh yang memeluknya itu.


          " Aku harus lari dari sini secepat mungkin !! Tapi bapak ?? Allah !! " Laila yang dilanda keterkejutan kini kian kelam- kabut .


         " Telefon! " Laila terus berlari ke arah biliknya , lalu di kunci demi keselamatan.


         " Ya Allahh!! Cepatlah angkat!! " 


        Qayra terbangun , kepala masih sakit  ." Argh !! Sial.!! " Bentaknya seraya menolak baldi( cebuk)  berkenaan ke dinding bilik air .Retak baldi kecil itu kini.


        " Laila !! Mana kau nak lari hah !! ?? " Soalnya lantang .Qayra cuba berpaut pada kerusi , meja dapur untuk bangun ." Mana kau nak lari ???" Soalnya liar perhati kelilingnya .Tergeleng kepalanya supaya penglihatan makin jelas .


       " Pak !! Pak !! " 


        " Waduh Laila ngapain ni ?" 


       " Pak !! Jangan pulang dahulu !! Qayra pak !! Qayra ..." 


       " Lor ? Ngapain dia ???" 


       " Dia lah pembunuh itu!! " 


       " Astaga !! " 


       " Laila udah nelefon polisi pak.!" 


      " Habis kamu gimana ??? " Pak Hardono cuak .Dia kerisauan tentang Laila yang tinggal seorang ." Laila baik pak !! Laila tahu jalan keluar ! " 


      " Lailaa!!!" 


      " Allah ! Dia dah sedar !! " Laila mempercepatkan kerjanya memintal dan mengikat cadar dan selimut untuk di balingkan ke bawah .Dia rumah kampung , rumah atas dan bawah .


      " Mana hah kau sialll !! Tak perlu menyorok diri tu !! Kau akan mati juga !! Ini Qayra lahhh !! Takde sesiapa yang boleh terlepas dari Qayra !! Argh !!! " Teriaknya .Habis segalanya di lemparkan.Pasu- pasu bunga kecil , perabot di tolaknya .Tunggang- langgang .


        BEDEBUKKK !!! 


        " Allah !! Sakitnya !! " Keluh Laila bangun seraya meraba punggungnya.Qayra terdengar bunyi benda jatuh dari arah bilik ." Keluar kau Laila !! Aku tahu kau dalam bilik tu !! Aku kata keluar !! " pekiknya terus merempuh pintu .


         Qayra terdorong ke depan akibat kelajuan dia merempuh.Kosong !! Tiada Laila !! Tiada sesiapa !! Di bawakan matanya ke setiap arah , lalu terhenti ke arah tingkap yang terbuka luas.Dia menderam pabila tertancap pada cadar yang bersambung .


        " Laila !! " Teriaknya dari atas ." Hah !! Qayra..." Laila terus berlari ke arah jalan keluar ." Sialll!! " Qayra juga turut melompat dari jendela yang sam a tanpa bergayut pada rantaian cadar dan selimut tepi jendela.


        " Berhenti !! Berhenti !! " Laila terloncat - loncat sambil mengawangkan tangannya betul  - betul di tengah jalan." Laila ?? Lailaa.." Teriak Qhyael terus menekan minyak.


        Qhyael menyerongkan keretanya , supaya tidak melanggar Laila.


        " Ya Allah !! Awak...." Laila terus berlari mendapatkan Qhyael.


        " Kenapa ??? Kenapa ni Laila ???" 


        " Awak !! Pembunuh tu ada dalam.rumah saya !!" 


       " Pembunuh ??" 


       " Qayra !! Qayra pembunuh !! " 


        " Gadis pelik yang awak ceritakan tu ?? " 


        " Awak ! Cepat awak !! Kita kena pergi dari sini!! Dia kejar saya !!"


       " Laila...!!" 


       " Jom cepattt !" 


       Laila dan Qhyael terus memasuki ke dalam kereta.Enjin yang masih panas membuatkan Qhyael terus menekan pedal minyak.


        " Lailaa!! Qhyaelll!! " 


        " Sialllll!! " Qayra berlari cuba mengejar




Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
PROLOG | Bab 1 | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Bab 5 | Bab 6 | Bab 7 | Bab 8 | Bab 9 | Bab 10 | Bab 11 | Bab 12 | Bab 13 | Bab 14 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku