RIKA
PROLOG
Genre: Keluarga
Kategori: Novel
Paparan sejak 26 November 2017
Mengisahkan tentang Rabeta yang telah dipenjarakan kerana dituduh cuba membunuh suaminya. Setelah keluar dari penjara, Rabeta cuba kembali kepada keluarganya, tetapi tidak diterima. Akhirnya dia membawa diri dan bertemu dengan Nazatul yang cedera ditikam. Apa yang berlaku seterusnya? Nak tahu? Jemput baca.
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
88

Bacaan






Perempuan itu masih lagi mengerang kesakitan.Terlentang dengan tangan menekup perut. Wajahnya pucat. Bibirnya pecah-pecah.Darah masih lagi mengalir dari liang luka itu. Seriau Rabeta melihatnya.Sekaligus, fobia datang tak diundang.   

            “Akakkena bangun tau. Saya bukannya kuat sangat ni. Saya tolong akak, akak tolongsaya… ya?” Perlahan-lahan, didudukkan perempuan itu beralaskan dadanya sendiri.

Kemudian, perlahan-lahan dicempungnyakedua-dua belah ketiak perempuan itu untuk membolehkan dia berdiri. Dipapahnya,perempuan yang lemah longlai itu.

Tubuhnya yang sebesar papan lapis itu tidakmampu memapah perempuan yang agak berisi itu. Perempuan itu pula bagaikan daunpisang dilayur. Lembik. Langkahnya juga semakin lemah.

            “Akakkena kuat ya! Kita dah dekat dengan klinik ni.” Rabeta tercungap-cungap. Namundigagahkan diri apabila dilihatnya perempuan itu seperti kehilangan seluruhupaya.

 



Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
PROLOG | PROLOG | BAB 1 | Bab 2 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

Instagram @ilhamkarangkraf
  Terhangat di Grup Buku