Kerana Janji
Bab 1
Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 04 Disember 2017
Usah berjanji andai tidak mampu untuk tunaikan. Kerana janji yang tidak tertunai boleh buat seseorang menderita. Tapi bertindaklah dan buktikan kerana itu lebih baik dari menabur janji tinggal janji.
Penilaian Purata:

Senarai Bab :
328

Bacaan







Aku masih lagi duduk termenung memandang kosong ke dinding. Rasa malas betul hari ini. Nak buat kerja pun tak ada mood. Fikiran ni asyik pada dia je. Gilalah macam ni, aku sendiri pun tak tahu sampai bila aku masih nk mengharap dia, nak menunggu dan menanti dia. Sedangkan dia, entah ingat aku lagi atau tak. Oh Aliaa!! Dah kenapa dengan kau ni. Serabut dah kepala.
Ini semua kerana janji dia, janji yang aku pegang dari dulu sampai sekarang. Hati aku sudah ku tinggalkan di lautan kasih Zahwan. Mengapa semua ini harus berlaku.

" Oiii makcik..." terjah Naim .terkejut beruk aku. Tiba-tiba je muncul si Naim depan mata. Fuhh!! Mahu mati sakit jantung aku. Terhenti segala lamunanku. 

" Kau ni... terjah je masuk, apasal tak ketuk pintu dulu ?" marah aku , berkerut dahi.

" Helloooo... banyak kali aku ketuk pintu sampai nak tumbang pintu tu ha. Kau yang termenung tak sedar.. Nak marah aku pula.." Naim mencebik, merajuk lah konon. Ceh! tahulah hati tu banyak sangat bunga-bunganya.

" Oyeke..sorrylah.." aku perlahankan suara. Tak ada mood nak borak. Naim memandang aku sinis, seperti memahami apa yang sedang bermain di  fikiran aku. Aku selamba je lah.

" Kau ni mesti ingat Zahwan kan?! " teka Naim.

" Eh! Mana ada. Memandai je kau kan.." aku mengelak.

" Sudah lah tu Aliaa. Sampai bila kau nak tunggu dia. Lupakanlah dia Aliaa, bukan nya dia ingat kau  pun.." aku memang tak boleh tipu si Naim ni. Tahu je dia. Aku menyandarkan badan ke kerusi. Bermain-main dengan handphone.

" Entahlah Naim. Makin aku nak lupakan dia, makin aku rasa dia dekat dengan aku.  Ishh!!! entahlah.." aku menekup muka dengan tapak tangan. Mencari kekuatan.

" Kau boleh Aliaa. Tak payahlah kau mengharap dia lagi. Beb.. 7 tahun beb, 7 tahun kau tunggu dia. Apa kau dapat? Kau sia-siakan hidup kau dengan menunggu dia. Hey Aliaa.. dia dah bahagia dengan isteri dia kut. Tapi engkau??"  Tepat biji mata Naim pandang aku. Macam singa.

" Tak apalah kalau dia bahagia, aku pun tumpang bahagia. Aku cuma nak tahu khabar dia je dan janji dia." jawab aku.

" Kau tak habis-habis dengan janji dia. Janji tinggal janji je Aliaa..hmm.." Nada suara Naim perlahan.  Aku senyum je.

Memang Naim selalu nasihatkan aku supaya lupakan Zahwan. Tapi aku tetap degil, aku tetap tunggu dia,tetap ingat dia. Bukan mudah nak lupakan seseorang yang pernah hadir dalam hidup aku yang pernah buat hidup aku bahagia walaupun sebentar cuma. Iya..memang semua kerana janji dia. Kerana janji aku masih setia menanti .

Dasyat betul penangan cinta Zahwan. Kadang bila aku fikirkan semula. Memang tak sangka, 7 tahun aku menanti dia , lama. Kalau lah aku kahwin, anak dah 3 atau 4 orang. Tapi apa daya aku, hatiku hanya untuk Zahwan seorang. Aku yakin  dan aku pasti, suatu hari nanti dia akan muncul dalam hidup aku. Ya!! Dia akan muncul. Tapi .. Apakah dia masih ingat padaku lagi? Ingat lagikah dia pada janji yang pernah dia lafazkan dahulu?  Adakah dia juga menunggu dan menanti aku? Ahhh!! itu tak penting. Yang penting dia muncul depan aku. Degilnya aku.

Kalau abang Adil tahu perkara ini, mesti dia marah aku bertubi-tubi. Ni lagi sorang, sibuk dengan kerja sampai dengan adik sendiri pun lupa. Oh!! abangku  sayang. Tahu tak adik rindu abang. Huwaaa!!! 


Klik di sini jika bacaan spam!
Senarai Bab :
Bab 1 | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Bab 5 | Bab 6 | Bab 7 | Bab 8 | Bab 9 | Bab 10 | Bab 11 | Bab 12 | Bab 13 | Bab 14 | Bab 15 | Bab 16 | Bab 17 | Bab 18 | Bab 19 | Bab 20 | Bab 21 | Bab 22 | Bab 23 | Bab 24 | Bab 25 | Bab 26 | Bab 27 | Bab 28 | Bab 29 | Bab 30 | Bab 31 | Bab 32 | Bab 33 | Bab 34 | Bab 35 | Bab 36 | Bab 37 | Bab 38 | Bab 39 | Bab 40 | Bab 41 | Bab 42 | Bab 43 | Bab 44 | Bab 45 | Bab 46 | Bab 47 | Bab 48 | Bab 49 | Bab 50 | Bab 51 | Bab 52 | Bab 53 | Bab 54 | Bab 55 | Bab 56 | Bab 57 | Bab 58 | Bab 59 | Bab 60 | Bab 61 | Bab 62 | Bab 63 | Bab 64 | Bab 65 | Bab 66 | Bab 67 | Bab 68 | Bab 69 | Bab 70 | Bab 71 | Bab 72 | Bab 73 | Bab 74 | Bab 75 | Bab 76 | Bab 77 | Bab 78 | Bab 79 | Bab 80 | Bab 81 | Bab 82 | Bab 83 | Bab 84 | Bab 85 | Bab 86 | Bab 87 | Bab 88 | Bab 89 | Bab 90 | Bab 91 | Bab 92 | Bab 93 | Bab 94 | Bab 95 | Bab 96 | Bab 97 | Bab 98 | Bab 99 | Bab 100 | Bab 101 | Bab 102 | Bab 103 | Bab 104 | Bab 105 | Bab 106 | Bab 107 | Bab 108 | Bab 109 | Bab 110 | Bab 111 | Bab 112 | Bab 113 | Bab 114 | Bab 115 | Bab 116 | Bab 117 | Bab 118 | Bab 119 | Bab 120 | Bab 121 | Bab 122 | Bab 123 | Bab 124 | Bab 125 | Bab 126 | Bab 127 | Bab 128 | Bab 129 | Bab 130 | Bab 131 | Bab 132 | Bab 133 | Bab 134 | Bab 135 | Bab 136 | Bab 137 | Bab 138 | Bab 139 | Bab 140 | Bab 141 | Bab 142 | Bab 143 | Bab 144 | Bab 145 | Bab 146 | Bab 147 | Bab 148 | Bab 149 | Bab 150 | Bab 151 | Bab 152 | Bab 153 | Bab 154 | Bab 155 | Bab 156 | Bab 157 | Bab 158 | Bab 159 | Bab 160 | Bab 161 | Bab 162 | Bab 163 | Bab 164 | Bab 165 | Bab 166 | Bab 167 | Bab 168 | Bab 169 | Bab 170 | Bab 171 | Bab 172 | Bab 173 | Bab 174 | Bab 175 | Bab 176 | Bab 177 | Bab 178 | Bab 179 | Bab 180 | Bab 181 | Bab 182 | Bab 183 | Bab 184 | Bab 185 | Bab 186 | Bab 187 | Bab 188 | Bab 189 | Bab 190 | Bab 191 | Bab 192 | Bab 193 | Bab 194 | Bab 195 | Bab 196 | Bab 197 | Bab 198 | Bab 199 | Bab 200 |

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku