SHAHID CINTA
Genre: Cinta
Kategori: Novelet
Paparan sejak 10 Oktober 2018
SHAHID CINTA -KEBAHAGIAAN YANG TERTANGGUH- Cinta itu letaknya di jiwa. Maka, bersatu dua jiwa kerana fitrahNya. Namun, bagaimana pula apabila rasa itu wujud antara dua dunia? Mampukah hamba Tuhan yang kerdil ini melawan batasNya? “ Gelaran ‘Asyik ini tercipta kerana wujudnya makhluk Sang Pencinta. ‘Asyik ini sifat makhluk (jin) itu hakikatnya.” – Ustaz Hamka. Cinta Laila terhadap Shahid tidak mampu dibendung lagi. Namun, pemuda kental ini tegas menolak hingga akhirnya. Jodoh Tuhan mempertemukan Shahid dengan gadis cekal, Hayla An-Nuraa. Seperti telah dia jangka, bahagia begitu mahal harganya. Laila kembali memburu cinta. Mampukah Hayla kekal memepertahankan setia? Bahagia bagai tertangguh sementara. Duka dan sengara dirasa tika hati tidak ikhlas menerima. Antara mereka, siapa yang bakal mengorbankan rasa? “Biar kita disumpah makhluk, jangan hingga dilaknat Tuhan.”- Shahid “Aku lebih rela terkorban berbanding melihat kau bahagia.”- Laila “Saya bertahan untuk kita. Demi Dia.”- Hayla
Penilaian Purata:
552

Bacaan








Klik di sini jika bacaan spam!

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.

  Terhangat di Grup Buku