Utama Pilihan
Pembaca
Terbaharu Wildcard Pilihan
Editor
   
Cinta Dalam Hati Suamiku
Bab 7
Ai Indah
1410
Bacaan





Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 11 Februari 2017

Senarai Bab :

"KENAPA dengan kereta? Rosak?"

"Patik tak pasti tuanku. Sebelum bertolak tadi, patik dah check, tapi... ampun, tuanku. Patik cuba lihat sebentar." Pemandu stana membuka pintu kereta dibahagiannya, dan mula ke tempat enjin kereta.

Raja Agong Amirul pantas membuka pintu kereta. Langkah kaki diatur keluar. Badan disandar pada badan kereta. "Lama lagi ke?"

"Lama, tuanku."

Raja Agong Amirul mendengus kasar. Tangannya disilang di dada. Kedua bebola matanya, mulai meliar menikmati pemandangan.

"Tuanku."

Raja Agong Amirul menoleh ke kanan. Memandang wajah pembantunya. Entah sejak bila pembantunya keluar dari kereta, dia sendiri tidak sedar.

"Hari makin sejuk, tuanku. Apa kata... kita menumpang?"

"Rumah siapa? Kamu?"

Pembantu Raja Agong Amirul menggelengkan kepalanya.

"Habis? Nak terjah je rumah rakyat?"

"Tak. Setahu patik... ni kawasan rumah permaisuri muda tuanku."

Berkerut dahi Raja Agong Amirul mendengarnya. "Permaisuri... muda?"

"Permaisuri... Nafisah. Isteri kedua, tuanku. Kan... tuanku jadi suaminya dua hari lepas, tuanku."

Raja Agong Amirul hanya berdiam.

"Macam mana, tuanku? Kita tumpang rumah permaisuri sekejap."

Raja Agong Amirul menyandarkan tubuhnya semula ke badan kereta. Otaknya masih giat memikir sesuatu. Kepala diangkat ke atas, memandang langit yang makin gelap. Suasana pula sudah semakin sejuk. Perutnya... sudah menunjukkan tanda-tanda minta diisi.

"Nafisah, saya lapar," rengek Putera Mahkota Agong Amirul.

"Eee... putera ni, asal nampak je orang bawak bekal... dia nak. Lepas tu dia habiskan pulak tu. Tak tinggal pun."

"Share la. Please..."

Puteri Syarifah Nafisah menghulur bekas makanannya. Mukanya masam mencuka.

Raja Agong Amirul mengeluh panjang saat dia teringat zaman kecilnya dengan isteri mudanya. Menyesal pula dia kerana memerintahkan pengiringnya, tidak mengekorinya hari ini. Kalau tidak, boleh sahaja dia pulang ke istana menggunakan kereta pengiring. Tapi masalahnya... yang ada sekarang, dirinya, pembantunya dan pemandu sahaja. Kereta ada satu. Dan itu lah yang rosak sekarang.

Dia sebenarnya dari ziarah Keluarga Diraja Negeri Kota, Lafiya. Istana raja itu, tidak terlalu jauh dari istananya. Sebab itu dia lebih suka pergi tanpa pengiring. Lainlah kalau dia jauh, baru dia akan diiringi pengiring.

"Patik... beri cadangan je tuanku." Merasakan sang raja hanya berdiam, terbit rasa takut dalam hati. Maklumlah, dia ada dengar cerita... sebut sahaja nama isteri muda raja itu di depan Raja Agong Amirul, pasti akan kena amukkan raja.

"Rumah dia, mana satu?"

"Tidak jauh, tuanku. Dekat je. Jalan kaki pun boleh, tak terasa penat pun."

"Hm..."

"Tuanku setuju ke?"

"Beta.... lapar."

Pembantu Raja Agong Amirul menunduk. "Patik pergi dulu, khabarkan kepada Tuanku Permaisuri ye, tuanku?"

"Kita pergi sekali. Suruh pemandu istana tutup bonet kereta. Nanti kita dapatkan bantuan dari istana," arah Raja Agong Amirul.

"Baik, tuanku."

----- BERSAMBUNG -----



Senarai Bab :
Sinopsis | Bab 1 | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Bab 5 | Bab 6 | Bab 7 | Bab 8 | Bab 9 | Bab 10 | Bab 11 | Bab 12 | Bab 13 | Bab 14 | Bab 15 | Bab 16 | Bab 17 | Bab 18 | Bab 19 | Bab 20 | Bab 21 | Bab 22 | Bab 23 | Bab 24 | Bab 25 | Bab 26 | Bab 27 | Bab 28 | Bab 29 | Bab 30 | Bab 31 | Bab 32 | Bab 33 | Bab 34 | Bab 35 | Bab 36 | Bab 37 | Bab 38 | Bab 39 | Bab 40 | Bab 41 | Bab 42 | Bab 43 | Bab 44 | Bab 45 | Bab 46 | Bab 47 | Bab 48 |
Kami, (Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan