Utama Pilihan
Pembaca
Terbaharu Wildcard Pilihan
Editor
   
Kerana Janji
Bab 207
fayyadh2304@gmail.com
1719
Bacaan





Genre: Cinta
Kategori: Novel
Paparan sejak 04 Disember 2017

Senarai Bab :
Majlis perkahwinan kami disudahi dengan kenduri doa selamat pada malam harinya. Selepas isyak. Tanda kesyukuran ikatan perkahwinan. Alhamdulilah segalanya berjalan dengan lancar. Allah permudahkan segalanya dari merisik, bertunang, pernikahan, majlis di kampung, majlis besar-besaran di KL ni hinggalah majlis kenduri doa selamat. Semuanya berjalan dengan lancar. Aku bersyukur sangat-sangat. Inilah hikmah yang Allah tunjukan padaku. Betullah.. Disetiap kesakitan ada peyembuhan, disetiap kesedihan ada kegembiraan. Disetiap kedukaan ada kebahagiaan. Hanya perlu bersabar dan berdoa. Allah beri kita yang terbaik dan tepat pada waktunya.

Aku berdiri menghadap cermin. Bau wangian mawar menenangkan hati menenangkan jiwa. Meriah bilik ni dengan mawar merah. Potret ku tergantung kemas didinding. Dibawahnya, tersusun indah mawar merah. Semua adalah idea Faliq sendiri.

" Selamanya..
Hati ini akan selalu memujamu,
Mencintaimu..
Seumur hidupku hanyalah padamu.

Jadikan malam ku lebih indah,
Jadikan siang ku lebih terang,
Biarkan bungaku mewangi,
Selamanya.."

Muncul Faliq menyanyikan lagu kesukaannya. Kira lagu percintaan kamilah ni. Hehe..!!
Menghampiriku. Berdiri didepanku. Menatap wajahku, merenung ke dalam mataku. Aku pun membalas renungannya.

"Terima kasih sayang..!! Terima kasih terima saya menjadi imam awak.." Tanganku dipegang lembut.

" Dan, terima kasih juga sudi terima saya menjadi bidadari awak.." balasku.

" Saya yakin awaklah bidadari syurga saya. Allah datangkan awak dalam mimpi saya, awaklah cinta istikharah saya yang Allah berikan.."katanya lagi. Mataku berkaca. Mendalam maksudnya. Menusuk ke dalam hatiku.

" Terima kasih..!! Tak ada apa yang saya nak cakapkan lagi. Perasaan gembira terharu bahagia hanya Allah yang tahu.  Hanya bersyukur pada ilahi dan Insha Allah akan terus berdoa semoga perkahwinan kita diredhai dan kekal ke syurga ilahi.." kataku dengan hati yang.. Alhamdulilah syukur.!! Itu je..

" Aamin.. Saya sayang awak tau. Sayang sangat-sangat.."

" Saya tahu. Dan, saya.. saya.. saya.. hmm.."  Alamak..!! Tersekat-sekat pula aku nak cakap. Segan sebenarnya. Hahaha..!!

"Dan saya?! Saya apa...!!" Tanya Faliq. Senyum.

"Saya sayang awak juga. Saya cinta awak juga..!!"

" Yesss!! Yahoo!!! Sekian lama menunggu luahan sayang ni dari awak tau. Punyalah lama, baru hari ni dapat dengar.. Thank you sayang..!!" Amboiii happy nya dia.

" Hahahaa.. Kan saya dah cakap, bila dah halal baru boleh cakap. Lupa ke?!"

" Eh!! Tapi ada lagi satu awak belum cakap.." Aku berkerut.

"Lagi satu? Apa dia?!" Tanyaku.

" Takkan nak panggil saya dengan nama Faliq je..!!" Katanya. Hahaahaa!! Aku gelak lagi. 


" Hahahaa.. Iyalah lupa pula. Okey hmm.." aku terdiam untuk beberapa minit. Sengaja buat dia tertunggu-tunggu.

" Kenapa senyap..! Boleh tak saya nak dengar awak cakap awak sayang saya sekali lagi?! Nak yang jelas.." Aku gelak kecil.

" Saya sayang abang, cinta abang sepenuh hati." Senyum lebar dia.

" Hahahaa..!!" Gelak pula.

" Alhamdulilah.. " Dahi aku dicium dan aku dipeluk dengan penuh kecintaannya.

Bahagia milik kami yang diberi oleh Allah. Allah pinjamkan kebahagiaan ini. Terima kasih Ya Allah. Perjalanan hidup aku penuh dengan onak berduri, penuh dengan airmata, penuh dengan mendung dan hujan. Dan di sebalik airmata tersimpan keceriaan. Disebalik mendung dan hujan ada pelangi menghiasi. Alhamdulilah..!!

Aku milik Allah. Hatiku jua milik Allah.
Suamiku juga milik Allah. Hatinya juga milik Allah. Semua ini hanya pinjaman, Allah beri dan Allah boleh ambil sekelip mata. Hargailah aku wahai suamiku selagi aku ada didepan matamu. Didiklah aku, ajarilah aku, bimbinglah aku agar aku menjadi isteri solehah yang patuh dan taat padamu. Bawalah aku dan anak-anak kita nanti menuju ke syurga ilahi. Ku serahkan diriku, hatiku, jiwaku dan seluruh hidupku hanya padamu..

Wahai imamku..
Aku Bukan malaikat
Yang Tak pernah berbuat salah
Aku Bukan bidadari
Yang Selalu menyenangkanmu
Aku Adalah separuh sayapmu
Bawalah Aku selalu bersamamu
Menuju keabadian yang bahagia selamanya..!

Terima kasih wahai Imamku..!


Tamat sudah!



Senarai Bab :
Bab 1 | Bab 2 | Bab 3 | Bab 4 | Bab 5 | Bab 6 | Bab 7 | Bab 8 | Bab 9 | Bab 10 | Bab 11 | Bab 12 | Bab 13 | Bab 14 | Bab 15 | Bab 16 | Bab 17 | Bab 18 | Bab 19 | Bab 20 | Bab 21 | Bab 22 | Bab 23 | Bab 24 | Bab 25 | Bab 26 | Bab 27 | Bab 28 | Bab 29 | Bab 30 | Bab 31 | Bab 32 | Bab 33 | Bab 34 | Bab 35 | Bab 36 | Bab 37 | Bab 38 | Bab 39 | Bab 40 | Bab 41 | Bab 42 | Bab 43 | Bab 44 | Bab 45 | Bab 46 | Bab 47 | Bab 48 | Bab 49 | Bab 50 | Bab 51 | Bab 52 | Bab 53 | Bab 54 | Bab 55 | Bab 56 | Bab 57 | Bab 58 | Bab 59 | Bab 60 | Bab 61 | Bab 62 | Bab 63 | Bab 64 | Bab 65 | Bab 66 | Bab 67 | Bab 68 | Bab 69 | Bab 70 | Bab 71 | Bab 72 | Bab 73 | Bab 74 | Bab 75 | Bab 76 | Bab 77 | Bab 78 | Bab 79 | Bab 80 | Bab 81 | Bab 82 | Bab 83 | Bab 84 | Bab 85 | Bab 86 | Bab 87 | Bab 88 | Bab 89 | Bab 90 | Bab 91 | Bab 92 | Bab 93 | Bab 94 | Bab 95 | Bab 96 | Bab 97 | Bab 98 | Bab 99 | Bab 100 | Bab 101 | Bab 102 | Bab 103 | Bab 104 | Bab 105 | Bab 106 | Bab 107 | Bab 108 | Bab 109 | Bab 110 | Bab 111 | Bab 112 | Bab 113 | Bab 114 | Bab 115 | Bab 116 | Bab 117 | Bab 118 | Bab 119 | Bab 120 | Bab 121 | Bab 122 | Bab 123 | Bab 124 | Bab 125 | Bab 126 | Bab 127 | Bab 128 | Bab 129 | Bab 130 | Bab 131 | Bab 132 | Bab 133 | Bab 134 | Bab 135 | Bab 136 | Bab 137 | Bab 138 | Bab 139 | Bab 140 | Bab 141 | Bab 142 | Bab 143 | Bab 144 | Bab 145 | Bab 146 | Bab 147 | Bab 148 | Bab 149 | Bab 150 | Bab 151 | Bab 152 | Bab 153 | Bab 154 | Bab 155 | Bab 156 | Bab 157 | Bab 158 | Bab 159 | Bab 160 | Bab 161 | Bab 162 | Bab 163 | Bab 164 | Bab 165 | Bab 166 | Bab 167 | Bab 168 | Bab 169 | Bab 170 | Bab 171 | Bab 172 | Bab 173 | Bab 174 | Bab 175 | Bab 176 | Bab 177 | Bab 178 | Bab 179 | Bab 180 | Bab 181 | Bab 182 | Bab 183 | Bab 184 | Bab 185 | Bab 186 | Bab 187 | Bab 188 | Bab 189 | Bab 190 | Bab 191 | Bab 192 | Bab 193 | Bab 194 | Bab 195 | Bab 196 | Bab 197 | Bab 198 | Bab 199 | Bab 200 | Bab 201 | Bab 202 | Bab 203 | Bab 204 | Bab 205 | Bab 206 | Bab 207 |
Kami, (Grup Buku Karangkraf) tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Kami juga berhak tidak memaparkan komen-komen yang melanggar terma dan syarat yang telah ditetapkan