Cincin Pusaka
Wan Noorhidayat
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 27 Ogos 2016
Posting ke 1

Langit makin gelap. Awan hitam sudah berkumpul. Sesekali, angin petang bertiup kencang. Sebentar lagi pasti hujan akan turun membasahi bumi. Ghani mempercepatkan langkah menuju ke arah kubur Pak Daud. Di tangannya ada sebuah...

1410

Bacaan

JANGAN BIAR DIA MASUK 2 - A.DARWISY
A. Darwisy
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 29 Ogos 2016
Posting ke 3

1930, Kampung Deru Angin, Bachok, Kelantan... AMBARWATI asyik sekali mendengar bunyi deburan ombak yang malu-malu memikat pantainya. Tenteram perasaannya di kampung halaman suami tercinta. Meskipun suasananya mirip seperti di tanah tumpah darahnya nun jauh di...

3399

Bacaan

SIRI HANTU : KAWAN
Mohd Fitri
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 27 Ogos 2016
Posting ke 1

Aku nak cerita satu kisah ni pada kau. Terpulang pada kau nak percaya ke tidak. Aku ada seorang kawan. Namanya Lan. Dia selalu kata dia boleh nampak hantu. Pada mulanya dia sendiri tak...

8049

Bacaan

Kan dah kena!
Zhar Aruzi Hairi
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 22 Ogos 2016
Posting ke 1

Kan Dah Kena! Oleh : Zhar Aruzi Hairi Bulan yang mengambang penuh betul-betul diatas kepala. Cahayanya menerangi hampir segenap ceruk. Bayang pokok-pokok di sekeliling kelihatan berbalam-balam dan menakutkan. Malam bulan penuh juga dikatakan...

1749

Bacaan

Kisah Seram Malam Jumaat - Khianat
Akma Saidon
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 25 Ogos 2016
Posting ke 1

Kamelia melangkah lesu masuk ke bilik. Sejak kebelakangan ini, batang tubuhnya dirasakan letih lain macam. Hendak dikata dia melakukan kerja-kerja yang memenatkan, serasanya tidak. Rutin hariannya masih lagi seperti hari-hari sebelumnya. Perlahan langkah disusun...

8004

Bacaan

PARANORMAL
Ninie Othman
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 28 Ogos 2016
Posting ke 2

“Syyhh…” Jeff mengarahkan rakan-rakannya supaya senyap. Masing-masing memasang telinga dan berdiri kaku. Siapa pula yang ada di situ selain mereka berempat? “Siapa?” bisik Amri sambil memandang rakan-rakannya. Dia sudah berdebar-debar. Rasa...

2138

Bacaan

KISAH SERAM MALAM JUMAAT ; RUMAH HANTU
NaimTamdjis
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 18 Ogos 2016
Posting ke 1

“Yahooo!” Karen melompat kegembiraan. Dia memeluk rakan baiknya Janna. Mereka baru sahaja keluar dari dewan peperiksaan Universiti Kebangsaan Malaysia bersama sama pelajar lain. Janna hanya tersenyum apabila dipeluk oleh rakan karibnya.“Akhirnya...

7249

Bacaan

Puisi-puisi Kejam dan Seram
Alilla
Kategori: Puisi
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 24 Ogos 2016
Posting ke 4

Tika larut malam,Dalam sepi yang mencengkam,Di bawah cahaya kelam,Sinar neon yang suram,Di sebuah rumah agam,Binaan zaman silam,Masih kukuh tersergam,Yang warna catnya sudah...

1125

Bacaan

SERAM : TEMAN
Ninie Othman
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 31 Ogos 2016
Posting ke 1

“Tu adik-beradik awak ke?” Damia bertanya setelah ternampak seorang lelaki di belakang Shah. Lelaki itu duduk bertinggung di belakang Shah. “Saya sorang je kat rumah ni Mia. Kawan-kawan saya semua keluar.”

3353

Bacaan

MAKCIK MANGKUK TINGKAT
ILLYA
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 26 Ogos 2016
Posting ke 1

REMY, seorang samseng yang bekerja dengan lintah drat. Kegiatannya dilakukan dengan penuh berhati-hati. Adakalanya Remy berkeras dengan pengnutang hingga menyebabkan kecederaan. Remy tidak sesekali memberi muka kepada pemiutang. Dia tidak pernah gagal mengutip hutang...

9054

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf