Story Mory Dara RaRa
DaraRaRa
Kategori: Novelet
Genre: Alternatif
Paparan sejak 21 Januari 2016
Posting ke 6

FlashbackAku menyarung sepasang baju kurung kedah berlatar belakang rona hitam. Corak bunga merah dan kuning pada baju menambah keyakinan.Hari ni nak pergi majlis pertunangan kawan baik masa di Tingkatan Enam...

1382

Bacaan

HILANG????
Aini Marisha
Kategori: Novelet
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 02 Februari 2016
Posting ke 5

Bab 3 Ya Allah…, Liana menjadi semakin takut. Dia terus memegang tangan Laila. “Kenapa kak?” tanya Laila. Dia hanya menoleh sekilas kerana dia sedang menumpukan perhatian ke hadapan kerana sedang memandu. Sebentar tadi mereka baru...

2052

Bacaan

CINTA JEJAKA ALEKTOROPHOBIA
Aein
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 10 Februari 2016
Posting ke 7

"Mana budak Fikri tu, Tak ajak sarapan sekali ke?" Haji Karim pelik. Kenapa hanya ada anak-anaknya. Tetamunya yang seorang tu mana. Ariana yang sedang menyenduk nasi lemak mula ketawa. "Bergulung dalam selimut. Terjerit-jerit panggil mak...

3090

Bacaan

Satu
cikgooden
Kategori: Novelet
Genre: Lucu
Paparan sejak 26 Januari 2016
Posting ke 1

‘ Aku ingin berhenti. Usah kau mencari lagi. Aku sudah bosan melayani karenah mu. Yang benar. Dollah’ Seman membaca baris-baris ayat itu dengan mata sedikit kuyu. Perasaan sayu menghambur di dada. Kolam matanya seraya berair. Menakungi...

349

Bacaan

Mat Lidi vs Cik Kak Lempeng
nik noorhafizah
Kategori: Novelet
Genre: Keluarga
Paparan sejak 19 Februari 2016
Posting ke 12

“You are fired!” jerit Tauke Ong cukup membuatkan telinga Din berdesing. Fired? Maksudnya..diberhentikan! Terasa bagai mahu pengsan Din mendengarkan perkataan keramat itu daripada mulut majikannya. Dalam beberapa minit Din diam tidak berkata apa-apa....

3267

Bacaan

Melankolik Cinta
koat putih
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 31 Januari 2016
Posting ke 1

ENAM DUA PULUH MINIT PETANG, unit kecemasan Hospital betul-betul tidak cukup tangan apabila sebuah bas peranginan terbabas di selekoh maut lebuhraya ke Cameron Highlands. Doktor pakar unit kecemasan dan staff nurse yang bertugas...

456

Bacaan

Jodoh Tak Lari la!
adamantium
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 08 Januari 2016
Posting ke 8

MAJLIS RESEPSI Mustaqim dan Arissa bakal berlangsung tiga hari lagi. “Ris bunting pelamin lah nampaknya kan?”kata Puan Zaharah kepada adiknya. “Tu lah, murah rezeki dorang tu. Tiga bulan je kahwin dah melekat,”balas Puan Zahirah sambil ketawa....

7634

Bacaan

KOMA
Qamarul
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 12 Januari 2016
Posting ke 4

“Barli suam satu dan milo ais satu.” Sebaik pelayan beredar, Wahida kembali menghadap sahabatnya yang leka menatap skrin telefon. Sesekali Isabella mencebik sendirian, barangkali ada perkara yang mengundang rasa jelak. “Astaghfirullah! Beb, ada...

1845

Bacaan

GIMBARAN
Nur Jane
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 16 Februari 2016
Posting ke 1

Suatu tempat di Pedalaman Sabah, ISI PERUTNYA terburai di atas rumput yang basah. Warna darah, berbaur bendalir kekuning-kuningan turut terlihat di antara rumput. Tetapi nyawanya masih liat untuk pergi meninggalkan tubuhnya. Kerana itulah dia dengan...

568

Bacaan

Jangan Pernah Berubah
Riqash
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 22 Februari 2016
Posting ke 2

Dua tahun kemudian... NUHA mendaki tangga untuk ke tingkat atas rumahnya. Langkah kaki dibawa menuju ke arah kamar tidur milik dia dan juga Danish. Tombol pintu dipulas dan pintu ditolak ke dalam. Melebar...

1028

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf