MasyaAllah...Allahurabbi.
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 30 Mac 2014
Posting ke 1

"Kata kawan aku, dia tak pandai cakap arab. Ada satu hari, anaknya teringin nak makan nasi arab di sebuah restoran, di Ipoh" Cha pendek bercerita kepada wahad che loh. "Habis semua menunya ditulisnya...

980

Bacaan

I'am Sorry...
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 03 Mac 2014
Posting ke 1

Diceritakan satu hikayat di zaman dulu kala dalam sebuah negeri ada sebuah kerajaan. Adapun kerajaan ini, suka benar menganjurkan beberapa pertandingan antara negara bagi membandingkan kehebatan mereka. Diceriterakan satu ceritera kepada aku, oleh jantan...

1472

Bacaan

Radar
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 07 April 2014
Posting ke 1

Cha pendek mahu simpan air barli yang dimasak emaknya tadi ke dalam termos. Katanya, air barli akan kekal lama dan boleh diminum tanpa rasa basi kalau disimpan dalam bekas termos. Cha pendek...

749

Bacaan

Tanah
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 12 Mac 2014
Posting ke 1

"Aku ada satu cerita.""Mahu dengar?"Wahad che loh berpaling kepada sahabat karibnya, cha pendek. Keningnya diangkat tanda setuju untuk mendengar. Lalu cha pendek membetulkan silanya dengan lebih kemas. Dia pun memulakan cerita.... Cerita ini tentang...

655

Bacaan

LAICI KANG.
Sufi Abqari
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 30 Mac 2014
Posting ke 1

Hari minggu yang lalu aku pergi Kuala Terengganu. Saidee kawanku gembira sampai senyum ke telinga. Hidung dia macam biasalah, kembang kempis. Rasa bangga. Setelah dua bulan kerja separuh masa akhirnya dapatlah juga...

998

Bacaan

KEPIT
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 14 April 2014
Posting ke 1

"Tadi masuk tidur dah...tapi tak boleh lena. Terfikir fasal mh370. Kenapa dia kona sampai ke sana? katanya, tempat yang terpencil. Jauh daripada kawasan pendaratan....jauh tu..." kata cha pendek sambil menyandar di tiang. Dia...

1095

Bacaan

Gemuruh
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 28 Mac 2014
Posting ke 1

Cha pendek terkelip-kelip depan laptop. Dia bercadang untuk menyiapkan sebuah cerpen. Setelah kelipan mata yang ke seribu, dia mendapat ilham. Lalu dia mula menaip ; …Kenangan semasa umur aku dalam lingkungan 9 tahun amat...

806

Bacaan

Buta huruf
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 24 Mac 2014
Posting ke 1

Kata orang, kalau dah jodoh tak kan kemana. Akhirnya bertemu jua. Kata aku, kalau tak ada jodoh pun tak kemana juga – cha pendek - ....... Sedikit tentang kisah kawan lama. Dia berusaha untuk bertemu...

1040

Bacaan

Otak Kata Tangan Tak Kerja 1
inizakuanlah
Kategori: Fans Fiction
Genre: Lucu
Paparan sejak 28 April 2014
Posting ke 1

Hikayat sang manusia, mencipta nama mencari dunia pandang ke belakang jalan kehadapan Mati dalam khayalan hidup kenyataan Mati tak mudah dosa menutupi muka, duduk bawah dibaling tahi, duduk atas dimanipulasi. Naik tinggi tinggi...

816

Bacaan

Kata Kalu...
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 02 April 2014
Posting ke 1

Cha pendek mengekek ketawa apabila mendengar cerita jantan budiman. Cha pendek akan ingat cerita itu sampai bila-bila…Adapun cerita itu berlaku di sebuah sekolah yang tidak dinyatakan di mana lokasinya. Dikhuatiri...

842

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf