Enak Sungguh
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 01 Mac 2014
Posting ke 1

Adapun ada lah di suatu malam, yakni malam tadi, Geng libang libu phang berlabun dengan tanpa arah tujuan. Dan Jantan budiman tiba-tiba membuat satu teka-teki. Cha pendek dan wahad che loh diam memasang...

788

Bacaan

I'am Sorry...
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 03 Mac 2014
Posting ke 1

Diceritakan satu hikayat di zaman dulu kala dalam sebuah negeri ada sebuah kerajaan. Adapun kerajaan ini, suka benar menganjurkan beberapa pertandingan antara negara bagi membandingkan kehebatan mereka. Diceriterakan satu ceritera kepada aku, oleh jantan...

1370

Bacaan

Buta huruf
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 24 Mac 2014
Posting ke 1

Kata orang, kalau dah jodoh tak kan kemana. Akhirnya bertemu jua. Kata aku, kalau tak ada jodoh pun tak kemana juga – cha pendek - ....... Sedikit tentang kisah kawan lama. Dia berusaha untuk bertemu...

963

Bacaan

Gemuruh
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 28 Mac 2014
Posting ke 1

Cha pendek terkelip-kelip depan laptop. Dia bercadang untuk menyiapkan sebuah cerpen. Setelah kelipan mata yang ke seribu, dia mendapat ilham. Lalu dia mula menaip ; …Kenangan semasa umur aku dalam lingkungan 9 tahun amat...

724

Bacaan

Kata Kalu...
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 02 April 2014
Posting ke 1

Cha pendek mengekek ketawa apabila mendengar cerita jantan budiman. Cha pendek akan ingat cerita itu sampai bila-bila…Adapun cerita itu berlaku di sebuah sekolah yang tidak dinyatakan di mana lokasinya. Dikhuatiri...

752

Bacaan

MasyaAllah...Allahurabbi.
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 30 Mac 2014
Posting ke 1

"Kata kawan aku, dia tak pandai cakap arab. Ada satu hari, anaknya teringin nak makan nasi arab di sebuah restoran, di Ipoh" Cha pendek bercerita kepada wahad che loh. "Habis semua menunya ditulisnya...

928

Bacaan

Radar
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 07 April 2014
Posting ke 1

Cha pendek mahu simpan air barli yang dimasak emaknya tadi ke dalam termos. Katanya, air barli akan kekal lama dan boleh diminum tanpa rasa basi kalau disimpan dalam bekas termos. Cha pendek...

710

Bacaan

Tanah
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 12 Mac 2014
Posting ke 1

"Aku ada satu cerita.""Mahu dengar?"Wahad che loh berpaling kepada sahabat karibnya, cha pendek. Keningnya diangkat tanda setuju untuk mendengar. Lalu cha pendek membetulkan silanya dengan lebih kemas. Dia pun memulakan cerita.... Cerita ini tentang...

579

Bacaan

LAICI KANG.
Sufi Abqari
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 30 Mac 2014
Posting ke 1

Hari minggu yang lalu aku pergi Kuala Terengganu. Saidee kawanku gembira sampai senyum ke telinga. Hidung dia macam biasalah, kembang kempis. Rasa bangga. Setelah dua bulan kerja separuh masa akhirnya dapatlah juga...

914

Bacaan

CIKU
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 26 Februari 2014
Posting ke 1

Malam kelmarin, cha pendek bersua dengan kawan lama. Kawannya itu bekerja sebagai seorang guru. Sambil-sambil melayan stim milo ais, cikgu itu bercerita. “Kau tahu...minggu pertama persekolahan di sekolah baru ini cukup memberi aku kesedaran...

724

Bacaan