Kelapatun sawiyah
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 19 Februari 2014
Posting ke 1

Sejak dua tiga hari ini cha pendek jadi marah-marah. Line streamyx yang digah-gahkan amat laju, menjadi teramat slow. Cha pendek termanggu di hadapan laptop. Tiba-tiba saja, cha pendek teringatkan ayahnya yang sudah pergi...

643

Bacaan

CIKU
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 26 Februari 2014
Posting ke 1

Malam kelmarin, cha pendek bersua dengan kawan lama. Kawannya itu bekerja sebagai seorang guru. Sambil-sambil melayan stim milo ais, cikgu itu bercerita. “Kau tahu...minggu pertama persekolahan di sekolah baru ini cukup memberi aku kesedaran...

812

Bacaan

Yaasin
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 16 Februari 2014
Posting ke 1

Wahad che loh jadi bangga diri sebab dia ada handphone cerdik jenama samsung. Selang sesaat, belek handphone. Selang sesaat dia membelek handphone. Wahad che loh masih bersila di sebelah cha pendek. Melalui ekor mata,...

814

Bacaan

SALAM
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 18 Februari 2014
Posting ke 1

Di suatu malam yang sejuk sejuk panas macam gaya nak turun hujan. Cha pendek sedang sedap sedap menghirup milo ais di kedai sri noor. Daripada gaya hirupan beliau, senang senang dapat pingat emas...

654

Bacaan

Enak Sungguh
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 01 Mac 2014
Posting ke 1

Adapun ada lah di suatu malam, yakni malam tadi, Geng libang libu phang berlabun dengan tanpa arah tujuan. Dan Jantan budiman tiba-tiba membuat satu teka-teki. Cha pendek dan wahad che loh diam memasang...

878

Bacaan

I'am Sorry...
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 03 Mac 2014
Posting ke 1

Diceritakan satu hikayat di zaman dulu kala dalam sebuah negeri ada sebuah kerajaan. Adapun kerajaan ini, suka benar menganjurkan beberapa pertandingan antara negara bagi membandingkan kehebatan mereka. Diceriterakan satu ceritera kepada aku, oleh jantan...

1496

Bacaan

Oh! My Lemang!
Adra Halif
Kategori: Fans Fiction
Genre: Lucu
Paparan sejak 24 Ogos 2013
Posting ke 1

1 Ogos 2013 “Hai... sekolah punya besar, meeting kita berempat saja ada?” soal Encik Mohamed Salleh. Mulutnya dicebik-cebikkan. “Amboi, amboi... makan gaji buta ke apa cikgu-cikgu lain ni.” “Cukuplah kita empat orang, bukan hal besar pun...

1995

Bacaan

Botak
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 24 Februari 2014
Posting ke 1

"Dalam pemerhatian aku...ramai kawan-kawan aku yang masa mula-mula sambung belajar, rambut cukup best. Tapi bila dah lama sikit, dah nak mula nampak sikit sikit macam padang bola...lapanggggggggg saja" Cha pendek buka cerita sambil...

690

Bacaan

Cakap Arab
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 20 Februari 2014
Posting ke 1

Cha pendek memang kaki sembang. Suka bercerita dengan anak-anak. Ada sekali dia bercerita fasal orang kampung yang teringin sangat bermenantukan seseorang yang pandai bercakap arab. Kata dia, dalam sebuah kampung ada sorang suami...

1011

Bacaan

hukum karma
Cikgooden
Kategori: Cerpen
Genre: Lucu
Paparan sejak 21 Februari 2014
Posting ke 1

Cha pendek seorang yang komited dalam kerja. Jika dah mula bekerja, dia jarang berhenti. Pulun tak hengat dunia, orang kabo. Sehinggalah satu malam, dia merungut sakit tengkuk. "Kau mahu aku bagitahu cara nak...

1127

Bacaan