PENGANTIN AIDILFITRI
Asmah
Kategori: Cerpen
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 19 Julai 2016
Posting ke 1

“Milah bungkus semua rendang ketupat tu. Siap sekarang… kita beraya kat kampung menantu kita!” Arahan tegas Tuan Haji Mukmin membuatkan Mak Milah terpinga-pinga. Suamiku tersayang rendang belum kering lagi. Ketupat belum masak. Kuah...

3287

Bacaan

Komplot Cinta Tak Jadi
Syaza
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 30 Julai 2016
Posting ke 0

Cannot load content...

2279

Bacaan

Melati Bukan Ku Puteh!
FAZLIZA
Kategori: Cerpen
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 27 Jun 2016
Posting ke 1

MELATI BUKAN KU PUTEHTengku Puteh Melati masih tersenyum-senyum. Indahnya dirasakan saat ini, jiwanya bagaikan melayang dibawa angin.. Air liur yang meleleh sudah tidak dirasakannya lagi. Bantal peluk makin kejap didakap.“Ku...

1626

Bacaan

TAKOYAKI AYAM UNTUK AWAK
CHE ZERRY
Kategori: Cerpen
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 20 Jun 2016
Posting ke 1

TAKOYAKI AYAM UNTUK AWAK Dikarang Oleh: Che Zerry Zulkifli Hampir 15 saat aku ralit memerhatikan pemandu kereta di sebelahku. Nampak gadis di sebelah ni comel. Tapi,dasyat sangatlah! Aku tak tahu nak kategorikan gadis sebelah kereta aku ni...

1946

Bacaan

Budak 30
Norhanisamila
Kategori: Cerpen
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 21 Jun 2016
Posting ke 1

“Bang! Macam biasa!” jeritku dari jauh. Panas petang yang membahang tu membuatkan aku berpeluh-peluh lalu topi yang melekat di kepala, ku cabut laju. “Siap!” laung lelaki itu seraya tangannya pantas menarik...

1745

Bacaan

Oh My Cupcake!
Farid
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 07 Ogos 2016
Posting ke 1

“Oh, lega rasanya! Badan pun sudah berkeriut apabila bergerak. Silap-silap boleh terkena osteoporosis dalam usia yang begitu muda!”Hanis Liyana melemparkan beg tangan jenama Gucci ke arah sofa berspringnya yang menyebabkan...

1445

Bacaan

CEMBURU ITU CINTA!
Liah Ismail
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 22 Ogos 2016
Posting ke 8

BAB 8NURSYAZWANI dan Umairah ambil tempat duduk di belakang seperti biasa. Hari ini buat pertama kalinya perjumpaan antara rumah-rumah sukan diadakan untuk tahun ini. Tujuan perjumpaan tersebut tidak lain dan tidak...

4215

Bacaan

'Dia' My Love
Zan Zarida
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 13 Ogos 2016
Posting ke 29

USAI solat asar, Rus mengambil angin di halaman rumah, kemudian dia bersantai dipangkin pula. Dia malas hendak menghadap muka Isaac. Sudahlah hatinya masih berasa tidak tenteram. Dia langsung tiada idea siapa...

184557

Bacaan

Aku? Kahwin?
Athree
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 14 Ogos 2016
Posting ke 30

Inilah hari yang dinanti-nantikan. Berdirinya tiang melengkapkan iman. Walimah diadakan mengikut sunnah, kecil tetapi meriah. Seekor kambing telah menjadi korban. Dua batang bunga mangga menyerikan tempat emak dan abah berdiri. Tiga khemah tersusun...

14527

Bacaan

KISAHNYA JENKA
adukajiwa
Kategori: Cerpen
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 15 Julai 2016
Posting ke 1

KISAHNYA JENKA Oleh: ©AJiWa Bola-bola mentari sedang berasak-asak menyalai tubuh hitam manis Jenka. Di bawah pohon kelapa, dia berdiri sambil bercekak pinggang. Dipanjangkan leher yang tidak berapa jinjang itu pada suatu tubuh yang masih kekal...

878

Bacaan