SUAMIKU MAT SUPERBIKE
Dr Fendi Ameen
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 10 Julai 2015
Posting ke 27

Heesan menatap dada telefon. Ada mesej baru yang masuk. Nada notifikasi mengejutkan Heesan yang sedang membelek-belek motorsikal yang baru digilapnya."ReUnion SMSKS 1970. Penyertaan RM100.00. WA/SMS Aji 013-3434541." Mesej...

16889

Bacaan

Dunia Kecil Itu
BERUKA
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 22 Julai 2015
Posting ke 2

Aku terjaga apabila jam loceng di atas meja belajar berbunyi nyaring. 5.58 pagi. Aku merenung siling. Siling yang berbeza daripada yang pernah aku lihat bertahun-tahun dahulu. Ayam kokok tidak akan berbunyi berganti dengan...

737

Bacaan

Menganggur Bukan Alasan Untuk Tidak Berwang
Atie Atiya
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 28 Jun 2015
Posting ke 4

                                                                   {Pepatah Melayu}                                                          Sediakan payung sebelum hujan                                           Maksudnya: Bersiap sedia sebelum melakukan sesuatu. Apa yang boleh anda buat dengan baki wang pinjaman yang ada? Pertama, anda bahagikan kepada dua. Jika anda ada RM600, maka setelah...

1699

Bacaan

Goji Bundy
Riduan
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 26 Jun 2015
Posting ke 3

Aku sendiri tak tahu macam mana aku boleh sampai ke sini. Aku ke sarang Projek Rabak. Kolektif seni yang bermula di Ipoh dan sekarang HQ-nya di KL. Dan seperti biasa, aku disambut Jayzuan....

1744

Bacaan

Aku Yang Menulis
nur
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 25 Julai 2015
Posting ke 12

Malaysia tanah airku yang tercinta,Tempatku membesar dengan sempurna sebagai seorang manusia,Mempunyai pelbagai jenis kaum dan agama,Bersatu hati bersatu suara Sehati sejiwa,Walaupun pelbagai dugaan yang menimpa,Kita tetap teguh berdiri utuh untuk mempertahankan...

3333

Bacaan

UBAT - Untuk Buat Anda Terkesan
Sofuan Saadon
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 01 Julai 2015
Posting ke 6

INGAT tak anak Nabi Muhammad SAW ada berapa orang berserta dengan namanya? Ala.. dalam lagu nasyid tu kan ada. Anak Nabi Muhammad ada 7 orang semuanya iaitu 3 orang lelaki dan 4...

2774

Bacaan

Monolog Si Penagih
Musthakim
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 20 Julai 2015
Posting ke 1

Rasa ingin tahu itu membunuh kehidupannya. Rasa itu ditimbulkan oleh kawan. Kawan.Benarlah jika kita berkawan dengan penjual minyak wangi, kita akan mendapat baunya. Jika kita berkawan dengan si tukang besi,...

576

Bacaan

TUDUNG
Julia Basri
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 25 Jun 2015
Posting ke 6

BAB 4“Gatal merenyam betul budak-budak zaman sekarang ni, kan? SPM pun belum lulus, dah sibuk berdating ke sana ke mari.”Arghh!! Mulut puaka Makcik Wok dah bunyi pula. Sabar,...

3004

Bacaan

BANGUN ABAH, ESOK KAKAK NAK BERTUNANG...
NUR BALQIS BINTI SARIFF
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 29 Julai 2015
Posting ke 1

Nama aku Qaseh Hardina. Lagi dua bulan aku akan ditunangkan dengan lelaki yang dipilih oleh ALLAH untuk aku. Alhamdulillah, aku diberi peluang merasai debaran untuk ke arah itu. Tujuh tahun aku terpaksa menadah...

3980

Bacaan

TERIMA KASIH WAHAI PENCABULKU
jaja
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 10 Julai 2015
Posting ke 1

INI kisah aku. Terjadi pada tahun millennium, tahun 2000. Tahun yang mana para bankers semua risau, semua gundah. Takut sistem komputer tak boleh nak baca atau tukar digit kosong, kosong, kosong (000) kat...

4078

Bacaan