KAU PERMATAKU
ida munira
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 19 Jun 2015
Posting ke 8

Bahagian 5 IKHTIAR Bohong dan kejam sekiranya kami sebagai ibu bapa tidak berikhtiar mengubah sikap Muhammad agar menjadi lebih baik dan mendengar kata, biarpun kami maklum dia bermasalah adhd. Kami percaya dia boleh keluar...

3663

Bacaan

UBAT - Untuk Buat Anda Terkesan
Sofuan Saadon
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 01 Julai 2015
Posting ke 6

INGAT tak anak Nabi Muhammad SAW ada berapa orang berserta dengan namanya? Ala.. dalam lagu nasyid tu kan ada. Anak Nabi Muhammad ada 7 orang semuanya iaitu 3 orang lelaki dan 4...

2483

Bacaan

TUDUNG
Julia Basri
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 25 Jun 2015
Posting ke 6

BAB 4“Gatal merenyam betul budak-budak zaman sekarang ni, kan? SPM pun belum lulus, dah sibuk berdating ke sana ke mari.”Arghh!! Mulut puaka Makcik Wok dah bunyi pula. Sabar,...

2698

Bacaan

Goji Bundy
Riduan
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 26 Jun 2015
Posting ke 3

Aku sendiri tak tahu macam mana aku boleh sampai ke sini. Aku ke sarang Projek Rabak. Kolektif seni yang bermula di Ipoh dan sekarang HQ-nya di KL. Dan seperti biasa, aku disambut Jayzuan....

1557

Bacaan

Menganggur Bukan Alasan Untuk Tidak Berwang
Atie Atiya
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 28 Jun 2015
Posting ke 4

                                                                   {Pepatah Melayu}                                                          Sediakan payung sebelum hujan                                           Maksudnya: Bersiap sedia sebelum melakukan sesuatu. Apa yang boleh anda buat dengan baki wang pinjaman yang ada? Pertama, anda bahagikan kepada dua. Jika anda ada RM600, maka setelah...

1492

Bacaan

Kisah Laki Bini : 3 Hari Membantu Cinta
Hamka
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 24 Jun 2015
Posting ke 1

Pilot: Bagaimana Cerita ini boleh bermula… Ketika matahari telah lama tenggelam di pantai barat, kelihatan seorang aku yang sedang melepaskan lelah di hujung sebuah anak tangga, dari beranda rumah, kami seisi keluarga sedang...

4512

Bacaan