Kebetulan yang Tersurat
anna
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 19 Julai 2016
Posting ke 1

KLIK! Senyumanku melebar. ‘Pemandangan’ yang terakam di skrin kamera DSLR menerbitkan keriangan di hati. “Eh?” Raihan berpaling digamit suara kamera. Kerutan di dahinya memantulkan kekeliruan. “I got it!” Ujarku riang dalam...

970

Bacaan

Projek Seram
juliejuliana
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 1

Asap kemenyan sedang berkepul-kepul memenuhi ruang tamu rumah papan yang sunyi. Jam di dinding sudah menunjukkan pukul 11 malam. Sekali-sekala kedengaran bunyi burung hantu bersahutan dari hutan kecil di belakang...

962

Bacaan

Kakak Kemboja
NaimTamdjis
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 22

Selepas makan malam di restoran kedua beranak itu balik ke rumah. Kali ni semasa mereka naik lif kosong. Tiada perkara pelik yang berlaku di dalam lif. Tapi keluar sahaja Johari...

134686

Bacaan

PROJEK SERAM CERMIN
juliejuliana
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 1

Bilik itu berbau wangi dengan bau perfum jenama Jadour kesukaan Wina. Dia membelek wajahnya di cermin dengan senyuman yang sangat manis. Hari ini dia akan menghadiri majlis hari jadi kawan...

660

Bacaan

Suara Yang Terpejam
safira aiza
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 04 Ogos 2016
Posting ke 1

Kerja fotostat je memang membosankan. Hari-hari fotostat, binding,edar surat. Keluh Che Lin selaku kerani pejabat tapak projek sebuah syarikat pembinaan terkemuka di ibu kota ini. Sudah lah gaji kecik…nama syarikat saja...

540

Bacaan

GALANG GANTI NYAWA
FAKHIRA
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 07 Ogos 2016
Posting ke 2

 Sejurus membuka pintu, Shila menegur suaminya. Nordin masuk tanpa memandang Shila. Apatah lagi memberi respons. Shila mengambil beg kerja Nordin. "Abang dah makan? Abang nak minum?". Namun tetap juga Nordin...

2645

Bacaan

KEMAAFAN DENDAM (Versi Raya)
eyra shazleyra
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 17 Julai 2016
Posting ke 5

_EPISOD 5_ “CEPATLAH. Benda ni bukan boleh dibuat main-main. Karang tak sempat hantar pesanan pelanggan. Tiga hari lagi dah nak raya!” Liza bercekak pinggang memandang pembantu-pembantunya yang sedang membuat kuih raya. Bertepung muka masing-masing dikerah untuk bekerja. “Mana...

2438

Bacaan

HARIMAU JADIAN BANGLADESH MARI
Prof Zoref
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 02 Ogos 2016
Posting ke 1

                                    -HARIMAU JADIAN BANGLADESH MARI-                    ...

1176

Bacaan

PROJEK SERAM CERMIN
juliejuliana
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 4

Sarah sudah tiba di tempat kerjanya dua jam yang lalu. Dia sedang leka membuat kiraan untuk kaunter cashiernya. Kebetulan tiada pelanggan yang datang untuk berurusan jual-beli saat itu. Di luar...

2551

Bacaan

Cantik
Kufazriesyah
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 22 Julai 2016
Posting ke 4

“Hmm.. macam ni”, Maya membetulkan posisi duduknya.“Jamu yang kau makan itu sangat istimewa. Bahan yang digunakan bukan biasa-biasa. Ianya siap dijampikan lagi”.“Bukan biasa? Jampi? Maksud kau? Jamu tu diperbuat daripada...

3646

Bacaan