Gegadis
BERUKA
Kategori: Novelet
Genre: Alternatif
Paparan sejak 19 Julai 2015
Posting ke 1

Dia sakit. Semalam, Amani terlihat komen-komen di bawah gambar pada pos instragram gadis itu. “May Allah ease your struggle. XOXO.” “Let alone the pain, ia takkan menguasai kau.” “Nasra, kami cintakan kamu!” Selepas itu juga,...

500

Bacaan

UBAT - Untuk Buat Anda Terkesan
Sofuan Saadon
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 01 Julai 2015
Posting ke 6

INGAT tak anak Nabi Muhammad SAW ada berapa orang berserta dengan namanya? Ala.. dalam lagu nasyid tu kan ada. Anak Nabi Muhammad ada 7 orang semuanya iaitu 3 orang lelaki dan 4...

2560

Bacaan

TUDUNG
Julia Basri
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 25 Jun 2015
Posting ke 6

BAB 4“Gatal merenyam betul budak-budak zaman sekarang ni, kan? SPM pun belum lulus, dah sibuk berdating ke sana ke mari.”Arghh!! Mulut puaka Makcik Wok dah bunyi pula. Sabar,...

2776

Bacaan

KAU PERMATAKU
ida munira
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 19 Jun 2015
Posting ke 8

Bahagian 5 IKHTIAR Bohong dan kejam sekiranya kami sebagai ibu bapa tidak berikhtiar mengubah sikap Muhammad agar menjadi lebih baik dan mendengar kata, biarpun kami maklum dia bermasalah adhd. Kami percaya dia boleh keluar...

3796

Bacaan

SEBARIS
Muhammad
Kategori: Puisi
Genre: Alternatif
Paparan sejak 22 Jun 2015
Posting ke 1

Gerombolan ituLangkah-langkah yang lajuMenuruni cerunan saljuMendaki ketinggian biruSebuah kabilahYang berwajah gentarMerentasiKesyahduan perindu gersangTempat terbitnya bintangTempat tenggelamnya rakusMereka di penjuru sanaSebaris tidak semestinya selaras...

331

Bacaan

Menganggur Bukan Alasan Untuk Tidak Berwang
Atie Atiya
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 28 Jun 2015
Posting ke 4

                                                                   {Pepatah Melayu}                                                          Sediakan payung sebelum hujan                                           Maksudnya: Bersiap sedia sebelum melakukan sesuatu. Apa yang boleh anda buat dengan baki wang pinjaman yang ada? Pertama, anda bahagikan kepada dua. Jika anda ada RM600, maka setelah...

1532

Bacaan

Goji Bundy
Riduan
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 26 Jun 2015
Posting ke 3

Aku sendiri tak tahu macam mana aku boleh sampai ke sini. Aku ke sarang Projek Rabak. Kolektif seni yang bermula di Ipoh dan sekarang HQ-nya di KL. Dan seperti biasa, aku disambut Jayzuan....

1587

Bacaan

SUAMIKU MAT SUPERBIKE
Dr Fendi Ameen
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 10 Julai 2015
Posting ke 27

Heesan menatap dada telefon. Ada mesej baru yang masuk. Nada notifikasi mengejutkan Heesan yang sedang membelek-belek motorsikal yang baru digilapnya."ReUnion SMSKS 1970. Penyertaan RM100.00. WA/SMS Aji 013-3434541." Mesej...

15723

Bacaan

TERIMA KASIH WAHAI PENCABULKU
jaja
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 10 Julai 2015
Posting ke 1

INI kisah aku. Terjadi pada tahun millennium, tahun 2000. Tahun yang mana para bankers semua risau, semua gundah. Takut sistem komputer tak boleh nak baca atau tukar digit kosong, kosong, kosong (000) kat...

3878

Bacaan

Kisah Laki Bini : 3 Hari Membantu Cinta
Hamka
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 24 Jun 2015
Posting ke 1

Pilot: Bagaimana Cerita ini boleh bermula… Ketika matahari telah lama tenggelam di pantai barat, kelihatan seorang aku yang sedang melepaskan lelah di hujung sebuah anak tangga, dari beranda rumah, kami seisi keluarga sedang...

4551

Bacaan