HARIMAU JADIAN BANGLADESH MARI
Prof Zoref
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 02 Ogos 2016
Posting ke 1

                                    -HARIMAU JADIAN BANGLADESH MARI-                    ...

1305

Bacaan

Lelaki Itu Lelaki Merah Jambu
Nurulain
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 22 Ogos 2016
Posting ke 1

Pagi ini aku sampai di pejabat awal sepuluh minit. Mataku tertancap di mejaku. Ada sejambak bunga besar berada atas itu. ‘Ohh! Tidak’ Aku mengeluh di dalam hati. Tanganku terus mencapai bunga...

845

Bacaan

Suara Yang Terpejam
safira aiza
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 04 Ogos 2016
Posting ke 1

Kerja fotostat je memang membosankan. Hari-hari fotostat, binding,edar surat. Keluh Che Lin selaku kerani pejabat tapak projek sebuah syarikat pembinaan terkemuka di ibu kota ini. Sudah lah gaji kecik…nama syarikat saja...

620

Bacaan

Aku? Kahwin?
Athree
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 14 Ogos 2016
Posting ke 30

Inilah hari yang dinanti-nantikan. Berdirinya tiang melengkapkan iman. Walimah diadakan mengikut sunnah, kecil tetapi meriah. Seekor kambing telah menjadi korban. Dua batang bunga mangga menyerikan tempat emak dan abah berdiri. Tiga khemah tersusun...

15711

Bacaan

PROJEK SERAM CERMIN
juliejuliana
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 4

Sarah sudah tiba di tempat kerjanya dua jam yang lalu. Dia sedang leka membuat kiraan untuk kaunter cashiernya. Kebetulan tiada pelanggan yang datang untuk berurusan jual-beli saat itu. Di luar...

3118

Bacaan

GALANG GANTI NYAWA
FAKHIRA
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 07 Ogos 2016
Posting ke 2

 Sejurus membuka pintu, Shila menegur suaminya. Nordin masuk tanpa memandang Shila. Apatah lagi memberi respons. Shila mengambil beg kerja Nordin. "Abang dah makan? Abang nak minum?". Namun tetap juga Nordin...

2893

Bacaan

Cantik
Kufazriesyah
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 22 Julai 2016
Posting ke 4

“Hmm.. macam ni”, Maya membetulkan posisi duduknya.“Jamu yang kau makan itu sangat istimewa. Bahan yang digunakan bukan biasa-biasa. Ianya siap dijampikan lagi”.“Bukan biasa? Jampi? Maksud kau? Jamu tu diperbuat daripada...

4206

Bacaan

Projek Seram
juliejuliana
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 1

Asap kemenyan sedang berkepul-kepul memenuhi ruang tamu rumah papan yang sunyi. Jam di dinding sudah menunjukkan pukul 11 malam. Sekali-sekala kedengaran bunyi burung hantu bersahutan dari hutan kecil di belakang...

1096

Bacaan

Kakak Kemboja
NaimTamdjis
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 22

Selepas makan malam di restoran kedua beranak itu balik ke rumah. Kali ni semasa mereka naik lif kosong. Tiada perkara pelik yang berlaku di dalam lif. Tapi keluar sahaja Johari...

140673

Bacaan

THE PURGE: TANAHAIRKU - PEMBELAAN
Kufazriesyah
Kategori: Novelet
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 11 Ogos 2016
Posting ke 16

Suasana menjadi gamat. Wajah dan pakaianku penuh dengan darah. Aku terasa longlai sekali. Aku kaku. Terasa seolah jantungku berhenti berdegup.Aku melihat rusa yang sedang aku pegang dan usap. Kepalanya sudah...

21521

Bacaan