Gegadis
BERUKA
Kategori: Novelet
Genre: Alternatif
Paparan sejak 19 Julai 2015
Posting ke 1

Dia sakit. Semalam, Amani terlihat komen-komen di bawah gambar pada pos instragram gadis itu. “May Allah ease your struggle. XOXO.” “Let alone the pain, ia takkan menguasai kau.” “Nasra, kami cintakan kamu!” Selepas itu juga,...

594

Bacaan

UBAT - Untuk Buat Anda Terkesan
Sofuan Saadon
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 01 Julai 2015
Posting ke 6

INGAT tak anak Nabi Muhammad SAW ada berapa orang berserta dengan namanya? Ala.. dalam lagu nasyid tu kan ada. Anak Nabi Muhammad ada 7 orang semuanya iaitu 3 orang lelaki dan 4...

2883

Bacaan

TERIMA KASIH WAHAI PENCABULKU
jaja
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 10 Julai 2015
Posting ke 1

INI kisah aku. Terjadi pada tahun millennium, tahun 2000. Tahun yang mana para bankers semua risau, semua gundah. Takut sistem komputer tak boleh nak baca atau tukar digit kosong, kosong, kosong (000) kat...

4128

Bacaan

BANGUN ABAH, ESOK KAKAK NAK BERTUNANG...
NUR BALQIS BINTI SARIFF
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 29 Julai 2015
Posting ke 1

Nama aku Qaseh Hardina. Lagi dua bulan aku akan ditunangkan dengan lelaki yang dipilih oleh ALLAH untuk aku. Alhamdulillah, aku diberi peluang merasai debaran untuk ke arah itu. Tujuh tahun aku terpaksa menadah...

4015

Bacaan

SUAMIKU MAT SUPERBIKE
Dr Fendi Ameen
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 10 Julai 2015
Posting ke 27

Heesan menatap dada telefon. Ada mesej baru yang masuk. Nada notifikasi mengejutkan Heesan yang sedang membelek-belek motorsikal yang baru digilapnya."ReUnion SMSKS 1970. Penyertaan RM100.00. WA/SMS Aji 013-3434541." Mesej...

17706

Bacaan

Cerita Aku dan Bas: Lelaki yang dipayungi rimbunan buluh
mkriza
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 25 Ogos 2015
Posting ke 1

Saya cumalah lelaki bertubuh kecil. Tapi saya tahu jiwa saya besar. Bukan mahu riyak ataupun mendabik dada. Saya rasa andai jiwa itu adalah organ, ambillah pisau dan robekkan dada saya. Keluarkan jiwa...

579

Bacaan

Cerita Aku dan Bas: Ibu yang Kuat
mkriza
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 25 Ogos 2015
Posting ke 1

Bas bergerak. Gerakan yang saya rasa amat perlahan. Seolah-olah tidak mahu meninggalkan. Hati saya, saya kunci kuat-kuat. Mata saya saya buka luas-luas. Saya tidak mahu biarkan air menakung lalu tumpah...

694

Bacaan

Major Depression
nor
Kategori: Cerpen
Genre: Alternatif
Paparan sejak 07 Ogos 2015
Posting ke 1

CERPEN: MAJOR DEPRESSION Harapan tinggal harapan,sayangnya kau tak nampak keikhlasan aku… Mellysa mengeluh. “hoi…. Kau ni apa hal?” Azwin sergah terhingut bahu Mellysa . “ish… kau ni kalau aku mati macam mana?” memerah muka Mellysa menahan marah. “Ala…...

747

Bacaan

Monolog Si Penagih
Musthakim
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 20 Julai 2015
Posting ke 1

Rasa ingin tahu itu membunuh kehidupannya. Rasa itu ditimbulkan oleh kawan. Kawan.Benarlah jika kita berkawan dengan penjual minyak wangi, kita akan mendapat baunya. Jika kita berkawan dengan si tukang besi,...

593

Bacaan

MADAH TENTANG KENANGAN
ILUSI L.A.
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 12 Ogos 2015
Posting ke 1

ان كانت الذكريات كأسا من المشروبات الساحرة, احتس بها على كونها طعما منتعشا يتوفر بها عطشانكم لأن الحلاوة المحتسية بها قد بقيت حالها في تجاويف حياتكم , وان كانت فيها مرارة فلن...

631

Bacaan