KAN AKU NI CIKGU...
ARZMANSAAD
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 10 Julai 2014
Posting ke 1

Monolog Tidak pernah terfikir yang aku akan bergelar guru. Perlu berada di sekolah mengadap budak-budak yang pelbagai ragam. Ditambah lagi dengan kerja-kerja pengkeranian itu ini. Bukan semua orang sanggup berbuat sebegitu. Menjadi seorang guru...

2887

Bacaan

Kembara berbasikal ke Indonesia 2012 - Semarang - Bali
arman_jazee
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 20 Februari 2014
Posting ke 8

 Masjid Menara yang unik            Kami mengayuh mengikut petunjuk yang diberi oleh tuan kedai yang sombong tadi. Masuk di simpang sebelah kiri aku melihat sebuah bangunan yang besar tersergam dihadapan kami. Nak...

3832

Bacaan

24 Hours in Amsterdam
Widad
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 19 Mac 2013
Posting ke 3

8.40 a.m. (local time) 11/05/2013 Amsterdam Airport Schiphol, Amsterdam An hour later, I find myself standing in the middle of one of the busiest airports in the world. It...

3559

Bacaan

TASBIH BAITULLAH
Dr Fendi Ameen
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 18 September 2013
Posting ke 46

Catatan perjalanan ini merakamkan sebuah perjalanan mengunjungi dua Tanah Suci (Haramaian) iaitu Madinah dan Makkah. Perjalanan ini amat bererti kerana perjalanan sekeluarga yang turut disertai oleh seorang ‘anak syurga’, seorang anak perempuan...

38314

Bacaan

Rihlah Ibnu Awang
Web Sutera
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 04 Januari 2014
Posting ke 0

Cannot load content...

1838

Bacaan

BERMUKIM DI TANAH RATU
Dr Fendi Ameen
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 18 September 2013
Posting ke 46

Untuk menggunakan sesebuah komputer, memerlukan sekeping disket bersaiz 8 inci, saiznya kira-kira dua kali ganda dari disket yang ada pada masa sekarang, yang bersaiz 3.5 inci.

22464

Bacaan

CINTA CAPE TOWN
(NORA ISMA FUAD)Noor arbaiah
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 25 Februari 2013
Posting ke 23

Assalamualaikum Kat. Semoga beroleh kesejahteraan. Katrina menghentikan bacaannya lagi. Terasa airmatanya bergenang lagi. Dia benar-benar rasa dikhianati. Lelaki yang bermata berkedip seperti Richard Gere itu, seolah tidak betah digandingkan dalam kumpulan lelaki gatal, a.k.a ‘buaya’....

35569

Bacaan

Mickey and Me
Servant
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 26 April 2016
Posting ke 6

My heart was beating fast. It was not much I could do to contain my emotions, because I, along with other students in my class, were to be asked to...

1206

Bacaan

Takdir Seorang Pemain
AmjadCasillas
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 25 September 2013
Posting ke 3

Bab 3| Waqqas segera ke tingkat dua. Indra hanya mengekori Waqqas dari belakang. Waqqas semakin risau. Berasa tak sedap badan. ‘Haish. Apa yang dah jadi ni!? Patutnya tak macam ni.’ Bisik hati...

1374

Bacaan

DOKTOR LOVE
(NORA ISMA FUAD)Noor arbaiah
Kategori: Novel
Genre: Travelog
Paparan sejak 24 Oktober 2013
Posting ke 8

BAB 10: AKU @ NURUL FARINA BT. FADZIL 10 Rencana yang aku cuba siapkan kali ini seolah memerah separuh tenaga dalaman daripada mindaku. Rencana yang mengupas isu petempatan guru di Kuantan. Aku harapkan rencana...

9152

Bacaan