Keperitan Musim Sejuk di Kosova
Najah
Kategori: Alternatif
Genre: Travelog
Paparan sejak 17 November 2016
Posting ke 1

Keperitan Musim Sejuk di Kosova Ketibaan musim sejuk di penghujung tahun ini membuatkan fikiranku melayang kepada saudara-saudaraku di Kosova. Bekas gabungan negara Albania ini pernah melalui zaman kegemilangannya. Beberapa legasi pemerintahan seperti Empayar Turki Uthmaniyah pernah...

387

Bacaan

20 TAHUN AKU SAKIT OI
NaimTamdjis
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 12 Januari 2017
Posting ke 5

CAPD… dialisis di rumahPetang tu Dr Nefro datang. Dia bincang dengan ayah aku pasal nak masuk Kateter dalam perut. Nak buat dialisis di rumah. Ayah aku setuju. Dia sain...

2679

Bacaan

Musuh Ketat dalam Diri
Snfirdaus Azman
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 09 Februari 2017
Posting ke 1

Dengan nama Allah, aku berlindung daripada segala kecelaan. Berikan aku kekuatan untuk terus menghapus kelemahan, dan keberanian untuk menangkis segala ketakutan. Syukur aku masih teguh berdiri. Menunaikan segala yang dihajati. Tika mulut tidak putus meratib...

363

Bacaan

CORETAN RASA...WARNA GURU
NORAZRI
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 11 April 2017
Posting ke 25

CORETAN 25 : JADILAH ANAK AYAM BUKAN ANAK BURUNG…Cabaran mendidik pelajar kini amatlah berat. Selain berhadapan dengan kandungan pelajaran yang mencabar, kita sebagai guru menghadapi persaingan dengan tarikan lain pelajar dalam...

894

Bacaan

Kelebihan Menyantuni Penerima Manfaat
Najah
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 05 Disember 2016
Posting ke 1

Penerima Manfaat atau beneficiarymerujuk kepada orang yang mendapat manfaat atau keuntungan daripada orang yang memberi manfaat. Dalam konteks Islamic Relief Malaysia (IRM), penerima manfaat IRM terdiri daripada golongan fakir, miskin, ibu tunggal, anak...

200

Bacaan

Bunga Cinta Yang Tak Akan Layu
Asyiqin Adir
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 17 November 2016
Posting ke 3

“Kau tak patah hati ke?” “Habis tu, kau sedih tak?” “Dah move on ke?” Tipulah kalau aku kata aku tak ada langsung rasa hiba. Kepatahan hati aku ni pun boleh sembuh. Daripada hati yang rapuh dan berkecai-kecai boleh...

1117

Bacaan

Reunion
Zhar Aruzi Hairi
Kategori: Alternatif
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 November 2016
Posting ke 4

BAB 4 “Bangun!!!!Amook.!!!Bangun!!! Amook!!” Aki Lawi menendang semua bekas-bekas kaca hingga bertaburan. Marahnya sampai ke kemuncak. Tangannya masih memegang pinggang yang sakit berbisa akibat tikaman tadi. Tekadnya kian dalam untuk terus mendapatkan buruannya secepat mungkin. “Seorang diri...

4120

Bacaan

Pada Jiwa Yang Kekal Bernyawa
Snfirdaus Azman
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 09 Februari 2017
Posting ke 1

Satu perkara yang akan kekal meski jasad sudah terkujur kaku adalah penulisan yang disulami jiwa yang sentiasa hidup di dalamnya.Tulis dan catatkan apa sahaja yang engkau fikir, lihat dan rasa....

260

Bacaan

CERITERA LAFATTON : LAFATTON ANAK MAK
MizzFaizura
Kategori: Alternatif
Genre: Keluarga
Paparan sejak 29 Mac 2017
Posting ke 2

“Bangun!! Bangun!! Along… Bangunnn.. Lanaaa.. Dengar tak mak panggil ni? Mak kata Bbbaaaaaaaaanggggguuunnnnnnnn!!!! Sepantas kilat aku dengan Lana bangun capai tuala terus masuk bilik air. Walaupun hari ini hari Ahad, memang dah menjadi kebiasaan di rumah. Kami akan bangun pagi...

323

Bacaan

Status FB Cik Motivator
Ilham
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 05 Disember 2016
Posting ke 2

SENYAP ATAU MELAWAN? - Akur lebih baik.Ni kisah hidup saya. Lepas je habis SPM, hati meronta-ronta tak nak ambil STAM. Diuji dengan sampai surat tawaran dari UniSZA. Tengok...

586

Bacaan