Status FB Cik Motivator
Ilham
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 05 Disember 2016
Posting ke 2

SENYAP ATAU MELAWAN? - Akur lebih baik.Ni kisah hidup saya. Lepas je habis SPM, hati meronta-ronta tak nak ambil STAM. Diuji dengan sampai surat tawaran dari UniSZA. Tengok...

719

Bacaan

Kenangan Sepi
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Alternatif
Genre: Cinta
Paparan sejak 14 Jun 2017
Posting ke 1

Entah apa yang aku fikirkan pun tidak tahu ,segala galanya seakan akan menerjah langit biru tanpa ku sedari.Apa benar aku dihimpit kenangan masa lalu ? Sehingga aku tidak dapat menerima...

94

Bacaan

Musuh Ketat dalam Diri
Snfirdaus Azman
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 09 Februari 2017
Posting ke 1

Dengan nama Allah, aku berlindung daripada segala kecelaan. Berikan aku kekuatan untuk terus menghapus kelemahan, dan keberanian untuk menangkis segala ketakutan. Syukur aku masih teguh berdiri. Menunaikan segala yang dihajati. Tika mulut tidak putus meratib...

470

Bacaan

20 TAHUN AKU SAKIT OI
NaimTamdjis
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 12 Januari 2017
Posting ke 5

CAPD… dialisis di rumahPetang tu Dr Nefro datang. Dia bincang dengan ayah aku pasal nak masuk Kateter dalam perut. Nak buat dialisis di rumah. Ayah aku setuju. Dia sain...

2997

Bacaan

CORETAN RASA...WARNA GURU
InderaPutera AZRi
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 11 April 2017
Posting ke 27

Dari penutup botol berputar ke mainan "spinner".Zaman dulu anak-anak mengunakan penutup botol untuk dijadikan mainan. Dari teknik jentik kepada diikat benang dan berputar, dinaiktaraf kepada baling-baling...

1987

Bacaan

Pada Jiwa Yang Kekal Bernyawa
Snfirdaus Azman
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 09 Februari 2017
Posting ke 1

Satu perkara yang akan kekal meski jasad sudah terkujur kaku adalah penulisan yang disulami jiwa yang sentiasa hidup di dalamnya.Tulis dan catatkan apa sahaja yang engkau fikir, lihat dan rasa....

344

Bacaan

GAGAL
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Dikeheningan malam disajikan kopi panas dan biskut mayat ,sejenak aku berfikir "Aku dah gagal ke?". Itu yang bermain diruangan mindaku , ya "Gagal" dan aku berpisah tiada. Hakikat.Aku meneguk kopi...

73

Bacaan

CERITERA LAFATTON : LAFATTON ANAK MAK
MizzFaizura
Kategori: Alternatif
Genre: Keluarga
Paparan sejak 29 Mac 2017
Posting ke 2

“Bangun!! Bangun!! Along… Bangunnn.. Lanaaa.. Dengar tak mak panggil ni? Mak kata Bbbaaaaaaaaanggggguuunnnnnnnn!!!! Sepantas kilat aku dengan Lana bangun capai tuala terus masuk bilik air. Walaupun hari ini hari Ahad, memang dah menjadi kebiasaan di rumah. Kami akan bangun pagi...

472

Bacaan

Harapan Kecundang
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Alternatif
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Segala galanya tampak seakan akan mampu miliki hatinya. Maka dengan tenang berusaha sedaya upaya untuk tidak terus berasa selesa. Hari demi hari ,kami jalani bersama meniti kebahagiaan sebagai sahabat yang saling...

105

Bacaan

JENAKA INDUKSI
InderaPutera AZRi
Kategori: Alternatif
Genre: Umum
Paparan sejak 28 April 2017
Posting ke 6

Hujan masih renyai-renyai hari ini. Dengan baju yang sedikit basah Nor masuk ke kelas sambil meletakkan payung kertas di belakang. Kelas hari Bahasa Inggeris Miss Tan memang  dinantikan dalam tiga...

708

Bacaan